عضو هیات علمی واحد علوم و فناوری پردیس برای دومین بار در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان جای گرفت

طبق فهرست «دانشگاه آکسفورد» و بر اساس اطلاعات جدید نمایه استنادی «اسکوپوس» دکتر احیایی برای دومین سال متوالی در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهان ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی واحد علوم و فناوری پردیس، مهدی علی احیایی دانشیار گروه مهندسی مکانیک و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس برای دومین سال پیاپی در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

احیایی با اشاره به فرآیند انتخاب دو درصد دانشمندان برتر جهان، اظهار داشت: مقالاتی که در نشریات بین‌المللی به چاب می‌رسد، قسمتی دارد تحت عنوان شرحی بر ادبیات تحقیق یا سایتیشن، حال اگر سایتیشن یا همان ارجاعات به مقاله پژوهشگری تعداد بالایی داشته باشد در زمره پراستنادها قرار خواهد گرفت و توسط الگوریتمی که دانشگاه آکسفورد طراحی کرده است انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه الگوریتم فهرست دانشگاه آکسفورد را واجد سه شاخص اصلی برشمرد و بیان کرد: این فهرست براساس شاخص‌های متعددی از جمله تعداد استنادات دریافتی مقالات دانشمندان و جایگاه‌های نویسندگی آنها و شاخص هرش می‌باشد که بر این اساس پژوهشگران پراستناد در فهرست دو درصد برتر قرار می‌گیرند.

این عضو هیأت عملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس که بیش از ۹۰ مقاله تألیفی در نشریات معتبر بین‌المللی دارد، درمورد تولیدات علمی خود در سال ۲۰۲۲ گفت: از سال ۲۰۰۶ که نخستین مقاله خود را چاپ کرده‌ام تا به امروز که ۹ مقاله دیگر به آن اضافه شد، تعداد کل مقالات چاپ شده با مدد خداوند تبارک و تعالی به ۹۶ عدد رسیده است که در حیطه موضوعاتی همچون تجزیه و تحلیل انرژی های تجدیدپذیر و سیکل‌های حرارتی می‌باشد.

*تصمیمی مصمم؛ بازگشت به میهن از کانادا

دکتر احیایی که پسادکتری خود را در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا گذرانده و چندین پیشنهاد تدریس در این کشور را نیز داشته، اما با این وجود به میهن خود بازمی‌گردد؛ او در این باره به خبرنگار روابط عمومی واحد علوم و فناوری پردیس گفت: خدمت به کشور و آب و خاک یک تکلیف شرعی است و آن را یک وظیفه مهم بر خود می‌دانم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری، بیان کرد؛ همیشه مقام معظم رهبری (حفظه الله) بازگشت به میهن اسلامی پس از کسب علم و دانش را تشویق کردند و اقامت دائم در خارج و قصد ماندن همیشگی را نیز یک جور خیانت دانستند و اعتقاد دارم که اگر فردی به میهن خود بازنگردد عاقبت بخیر نمی‌شود.

این نخبه دانشگاهی عاقبت بخیری را رکن مهم زندگی هر انسانی برشمرد و گفت: شما اگر صاحب تعداد بسیاری دستاور پژوهشی و جایگاه علمی بالایی نیز داشته باشید اما هیچ چیز در زندگی مهم تر از مسئله عاقبت بخیری نیست.

وی با بیان اینکه “در تمامی دوران زندگی بویژه دورانی که برای تحصیل و پژوهش در غربت بودم تنها دعای خیر مادرم بزرگترین پشتیبان اصلی من بود” اظهار داشت: الویت و تصمیم من برای بازگشت از کانادا، بخاطر میهن ام ایران و خانواده‌ام بود زیرا هیچ جای دنیا مثل موطن و آب و خاک خود آدم نمی‌شود، آنجای که در کنار خانواده خود هستید، آنجایی که درکنار هم زبانان خود هستید، اینها نعماتی هستند که باید به آن توجه داشت.

گفتنی است، دکتر احیایی پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و بعنوان پژوهشگر اصلی «هسته پژوهشی شبیه سازی و بهینه سازی مصرف و تولید انرژی» در رویداد عصر امید گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی شرکت داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا