ورود فاضلاب تصفیه نشده شهرک طلائیه بومهن به سیاهرود

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس گفت: فاضلاب انسانی حاوی بار میکروبی از شهرک طلائیه بومهن به رودخانه سیاهرود که یکی از حوضه‌های آبریز سد ماملو است، وارد می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، عزیز میکائیلی در نشست خبری که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سپتیک های (تصفیه خانه فاضلاب موقت) این شهرک از سال گذشته غیر فعال شده و علاوه بر آلوده کردن آب رودخانه سیاهرود بوی نامطبوع و آزار دهنده فاضلاب در این منطقه در تمام مدت شبانه روز احساس می شود.

وی با بیان اینکه دو روز دیگر مهلت یک ماهه دادستان برای رفع مشکل فاضلاب شهرک طلائیه بومهن به پایان می‌رسد، افزود: این موضوع در محاکم قضایی مطرح شده و از طریق آبفای شرق استان تهران و تهران پیگیری شده و از مدیر آبفای شهرستان پردیس توضیح برای رفع مشکل توضیح خواسته شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پردیس با تاکید بر این که ایجاد محیط سالم مطالبه بر حق شهروندان است، تصریح کرد: منشا بوی نامساعد آرامستان رضوان بومهن مجاورت با مرکز بارگیری موقت زباله و همچنین فاضلاب جاری شهرک طلائیه است که برای رفع آن باید اقدام جدی انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست هیچ مخالفتی با راه اندازی مترو شهرستان پردیس ندارد، خاطر نشان کرد: راه اندازی متروی شهری یکی از اولویت‌های ما برای داشتن هوای پاک است، برای اجرای هر طرح دستگاه‌ها مکلفند در مرحله اول گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی تدوین و به اداره محیط زیست ارائه کنند، در مورد مترو شهرستان پردیس هنوز هیچ گزارشی از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس به ما ارائه نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد روزانه جمعیت و ضرورت راه اندازی مترو در این منطقه طرح ارزیابی زیست محیط مترو در صورت ارائه از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس، خارج از نوبت و با توجه به ضرورت و اولویت امر بررسی و نظر زیست محیطی در اسرع وقت اعلام می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس گفت: مجوز ساخت تصفیه خانه و احداث شبکه فاضلاب ۵ سال پیش به اداره آب و فاضلاب بومهن داده شده که هنوز اجرایی نشده است، وقتی هزینه‌ای بابت ساماندهی فاضلاب از مردم دریافت می‌شود در مقابل، دستگاه‌هامکلف به اجرای تعهدات خود به شهروندان هستند.

میکائیلی‌ ادامه داد: پیشرفت فیزیکی احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر بومهن صفر و شبکه گذاری به کندی پیش می رود و پیشرفت محدودی دارد.

وی ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک با اشاره به برنامه‌های اجراشده توسط این اداره افزود: برگزاری مسابقات چهارجانبه فوتسال و تیراندازی در سطح استان، ملاقات مردمی در محل اداره محیط زیست، دعوت از مدیرعاملان واحدهای شاخص تولیدی و صنعتی منطقه و بررسی مشکلات، تعامل با مرکز معاینه فنی خودروی شهرستان پردیس برای معاینه فنی رایگان خودروهای دولتی درطی یک روز کاری، پایش و کنترل منابع ثابت آلاینده ۳۲ واحد تولیدی به همراه ۹ مورد نمونه برداری در سطح شهرستان بخشی از فعالیت‌های انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس گفت: با وجود امضای سند چند جانبه با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به دلیل عدم همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس موفق به اجرای برنامه‌های آموزشی هفته هوای پاک در مدارس شهرستان پردیس نشدیم.

میکائیلی ضمن تقدیر از مساعدت‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس، اظهار داشت: برخی از پرونده‌های محیط زیستی تحت نظارت اداره بهداشت شهرستان که روند رسیدگی به آنها طولانی شده بود به مناسبت هفته هوای پاک مشمول دستور ویژه دادستان برای رسیدگی ویژه و خارج از نوبت شدند.

وی ادامه داد: برگزاری دوره تکمیلی ضابط قضایی برای دهیاران با مساعدت بخشداری بومهن در محل دهیاری روستای کرشت بخش دیگری از برنامه‌های هفته هوای پاک در این شهرستان بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا