فرماندر پردیس تاکید کرد؛

لزوم آگاهی بخشی به شهروندان از مشکلات کاهش جمعیت برای کشور و شهرستان پردیس

فرماندار شهرستان پردیس بر آگاهی بخشی به شهروندان از مشکلاتی که کاهش جمعیت برای کشور و شهرستان در پی دارد تاکید کرد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، سومین نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس به ریاست عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان و با حضور توکلی لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، سید احسان سلطانی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان و دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست ارائه گزارش رئیس اداره ثبت احوال از روند ثبت وقایع حیاتی و موانع و مشکلات پیرامون آن همچنین برنامه‌ریزی برای تسریع در ثبت موالید و فوت ها در شهرستان بود.

فرماندار پردیس با اشاره به اهمیت و جایگاه ثبت احوال و تشریح وضعیت جمعیتی کشور گفت: تقویت روندی که منجر به ثبت به موقع وقایع ۴ گانه حیاتی میشود همچنین آگاهی بخشی به شهروندان از مشکلاتی که کاهش جمعیت برای کشور در پی دارد نیازمند بسترسازی فرهنگی و به روز رسانی تجهیزات و روش اجرای برنامه ها است که بخشی از آن کشوری بوده و بخشی باید توسط اداره ثبت احوال شهرستان پیاده سازی و اجرا شود.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار با تشریح اوضاع کنونی شهرستان و همچنین شرایط پاندمی کرونا، به بیان بخشنامه های جدید پیرامون رعایت دستورالعمل های بهداشتی پرداخت و بر ثبت به همگام وقایع حیاتی که منجر به ارائه آمار دقیق برای اتخاذ تصمیمات منطقه‌ای و کشوری می شود تاکید کرد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نیز بر حاکمیتی بودن وظایف و فرآیند عملیاتی ثبت احوال و سلسله مراتب ثبت و ارسال وقایع ۴ گانه حیاتی تاکید کرد و گفت: حفظ اطلاعات هویتی افراد بسیار با اهمیت است و به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی، لازم است همکاری های بیشتری از طرف مراجع قضایی و پلیس امنیت عمومی شهرستان برای تایید هویت افراد بدون شناسنامه و پاسخگویی به استعلامات انجام گرفته وجود داشته باشد.

سلطانی در ادامه آماری از ثبت وقایع حیاتی در شهرستان شامل تولد، وفات، ازدواج و طلاق ارائه کرد و گفت: دبیرخانه راهبردی جمعیت به ریاست استاندار تهران نسبت به تنظیم سند راهبردی جمعیت اقدام کرده است و همه ادارات و مسئولان امر در شهرستان باید با توجه موارد مطرح شده در این سند، همکاری و تعامل مناسبی را برای تحقق اهداف داشته باشند.

در پایان و پس از تبادل نظر حاضران مقرر شد به منظور حفظ اطلاعات و محرمانه بودن سوابق هویتی افراد و برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، مراجع قضایی در پاسخ به مکاتبات ارسالی، همکاری لازم را با اداره ثبت احوال شهرستان به عمل آوردند همچنین با تاکید بر اجرای ماده ۴۵ قانون ثبت احوال در خصوص تایید هویت افراد بدون شناسنامه، پلیس امنیت عمومی شهرستان با ثبت احوال تعامل لازم را داشته باشد.

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در راستای تشویق به افزایش جمعیت توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا