کمک 300 میلیونی پردیس‌ها برای بازسازی عتبات عالیات

مردم متدین شهرستان پردیس، بیش از سه میلیارد ریال برای توسعه حرم علوی و همچنین کمک به برگزاری راهپیمایی اربعین هدیه دادند.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری، فرماندار شهرستان پردیس در همایشی که با حضور مسئولین و خیرین شهرستان پردیس در مجتمع خدماتی مائده برگزار شد، با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیون تومانی نقدی و کمک‌هایی از قیل سیمان، پتو، موکت، آب‌معدنی و … به‌صورت غیر نقدی توسط مردم متدین شهرستان پردیس به‌منظور توسعه حرم علوی و راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: اعتقادمان بر این است که شکوه و عظمت همایش‌هایی که پیرامون امام حسین (ع) شکل می‌گیرد فراتر از مذهب و مکتب، مایه نجات بشریت است.

وی افزود: برحسب وظیفه، به‌صورت سالیانه این برنامه را برگزار کرده و از مردم تقاضا می‌کنیم که کمک‌های خودشان را برای عتبات عالیات و احداث صحن حضرت فاطمه زهرا (س) و همایش بزرگ اربعین در طبق اخلاص قرار دهند تا آن را به زائران آن امام بزرگوار نثار کنیم.

حیدری با اشاره به عدم حضور تمام ساکنان شهرستان در این همایش خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره‌حساب سازمان عتبات عالیات و شهرداری‌های بومهن، پردیس و فرمانداری در بقیه ایام نسبت به اهدای هدایای خود اقدام کنند؛ البته بهترین و مستقیم‌ترین راه شماره‌حساب سازمان عتبات عالیات است که در مورد خواست مردم هزینه می‌شود.

خیران شهرستان پردیس

*پذیرایی و اسکان 70 هزار زائر اربعین به همت تهرانی‌ها

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران از پذیرایی و اسکان 70 هزار زائر اربعین به همت تهرانی‌ها خبر داد.

مسعود اسماعیل‌بیگی در خصوص مراسم اربعین حسینی و اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران اظهار داشت: چند سالی است ستاد عتبات و عالیات استان تهران، استان نجف را زیرپوشش قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 70 هزار نفر در شهر نجف اسکان داده و پذیرایی شوند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 100 دستگاه تریلر حامل مواد غذایی از تهران به سمت نجف ارسال شود و به‌منظور پذیرایی و اقامت زائران، چهار مکان در شهر نجف در نظر گرفته شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران تصریح کرد: با امکانات ایجادشده، حدود 40 هزار نفر در صحن حضرت زهرا (س)، 10 هزار نفر در 100 متری صحن، 10 هزار نفر در ابتدای جاده کربلا و 10 هزار نفر دیگر نیز در جوار صحن حضرت اسکان و پذیرایی و پس از زیارت و استراحت آماده پیاده‌روی اربعین حسینی خواهند شد.

اسماعیل‌بیگی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 70 هزار نفر در نجف اسکان و پذیرایی شوند و برای این تعداد ایرانی نیز این ستاد در حال جمع‌آوری وسایل و امکانات اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در استان نجف است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با 30 هیأت در استان تهران منعقد شده، گفت: طبق این قرارداد این هیأت‌ها با سرآشپز، آشپز و امکانات موردنیاز به نجف اعزام می‌شود و به طبخ غذا اقدام می‌کنند؛ همچنین به همت استاندار تهران که رئیس ستاد اربعین بوده، اقدامات مثبتی در استان برای تهیه و تکمیل مواد غذایی و ارسال این مرسوله‌ها به نجف اشرف انجام شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران با بیان اینکه تهیه مواد غذایی اربعین حسینی در مراحل میانی و رو پایان قرار دارد، اظهار کرد: برای این مراسم حدود 140 تن برنج، 70 هزار تخته پتو، 50 هزار مترمربع موکت و … جمع‌آوری شده است.

اسماعیل‌بیگی ادامه داد: همچنان این ستاد مشغول جمع‌آوری نذور است که طی چند روز آینده و به همت شهروندان استان تهران، تمام تجهیزات و مواد غذایی موردنیاز برای اسکان و تغذیه زائران تهیه و ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: در اربعین حسینی سال گذشته در استان نجف حدود 30 هزار نفر اسکان و پذیرایی شدند و مبلغی بالغ‌بر 6 میلیارد تومان شامل کالاهای نقدی و غیرنقدی از کالاها و تجهیزات موردنیاز از استان تهران ارسال شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران تصریح کرد: تجهیزات سال گذشته در شهر نجف نگهداری می‌شود؛ اما با توجه به اینکه تعداد زائران از 30 به 70 هزار نفر افزایش داشته، باید این امکانات را تکمیل کرد و افزایش داد.

اسماعیل‌بیگی ضمن اعلام اینکه هدایای خیران شهرستان پردیس جمع‌آوری شد، گفت: با توجه به اینکه نمی‌توان در جای‌جای شهرهای استان تهران، این مراسم را برگزار کرد، شهروندانی که قصد ارسال نذور خود را دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی‌شان را برای زائران اربعین به شماره‌حساب 1440 نزد بانک ملی شعبه پل صدر یا شماره‌حساب 0107926090005 به نام ستاد عتبات عالیات استان تهران واریز کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به آدرس تهران، خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب پمپ بنزین، بن‌بست الهیه، پلاک یک، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران ارسال کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 22635506 و 22631626 بگیرند.

خیران شهرستان پردیس

*معاون استاندار تهران:صحن حضرت زهرا(س) تا 500 سال نیاز به بازسازی نخواهد داشت

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران گفت: صحن حضرت فاطمه‌زهرا(س) تا 500 سال نیاز به بازسازی نخواهد داشت.

سید شهاب‌الدین چاووشی در مراسم جمع‌آوری کمک‌های خیران شهرستان پردیس برای زائران کربلا در اربعین حسینی و تکمیل و ساخت صحن حرم حضرت فاطمه‌زهرا (س) در نجف اشرف اظهار داشت: اجرای طرح توسعه حرم علوی پروژه بسیار مهمی است که از چهار سال گذشته و به همت ستاد بازسازی عتبات استان تهران آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه به لحاظ ریالی رقم بزرگی برای جمهوری اسلامی نیست؛ اما از ابتدا این بحث مطرح بوده که با توجه به فرصتی که برای مردم ایران مهیا شده است، در کنار حرم امیرالمؤمنین (ع) صحن و شبستانی به نام مبارک حضرت زهرا (س) ساخته شود.

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران ادامه داد: این کار آغاز و به شکر خدا با هدایا و نذورات مردمی این صحن ساخته شد و این افتخار برای تمام مردم ایران به‌ویژه مردم شریف استان تهران باقی خواهد ماند که سهم هرچند کوچکی در ساخت این بنای تاریخی خواهند داشت.

چاووشی اضافه کرد: در شهرستان‌های استان تهران ستادهایی شکل گرفته است که در شهرستان پردیس با محوریت امام جمعه و فرماندار پردیس تلاش‌های خوبی صورت گرفت و تا امروز هم باهمت مردم تهران کار به‌خوبی پیش رفته است.

وی تصریح کرد: دو فاز از این پروژه عظیم افتتاح شده که حدود 80 هزار مترمربع صحن شبستان ساخته شده و پیشرفت بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی انتظامی استاندار تهران اظهار کرد: سال گذشته برای افتتاح فاز نخست صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به نجف تشرف داشتم، این پروژه بسیار باعظمت بود، به‌صورتی که به‌اندازه تمام بناهای زیارتی قرن‌های گذشته فقط فاز نخست افتتاح شد.

چاووشی با بیان اینکه فاز دوم این صحن و شبستان هم با همان متراژ فاز نخست در عید غدیر امسال افتتاح شده است، گفت: امیدواریم حداکثر ظرف دو سال آینده این پروژه به اتمام برسد و این افتخار بزرگ برای دوستداران اهل‌بیت (ع)، مردم ایران و به‌خصوص مردم شریف تهران باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود صحن و شبستان حضرت فاطمه‌زهرا(س) حداقل تا 500 سال آینده بدون نیاز به بازسازی پابرجا باشد و ان‌شاءالله نسل‌های آینده ما اقدام به مرمت و بازسازی آن کنند و قرن‌ها بدون گزند باقی بماند.

خیران شهرستان پردیس خیران شهرستان پردیس
خیران شهرستان پردیس خیران شهرستان پردیس خیران شهرستان پردیس خیران شهرستان پردیس

منبع: فارس/ پردیس خبر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا