پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود با حضور معاونان رییس جمهور در روز زمین پاک

همزمان با نخستین روز از هفته سلامت مراسم پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود در روستای سعیدآباد واقع در شهرستان پردیس با حضور رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس‌جمهور در امور زنان پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود با حضور معاونان رییس جمهور در روز زمین پاک برگزار شد.
به گزارش صبح پردیس، با حضور معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و شهین دخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و جمعی از مسئولین سازمان حفاظت از محیط‌زیست و مسئولین شهرستان پردیس طرح پاک‌سازی زباله و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست در این شهرستان انجام شد.

در این طرح مسئولین حاضر با  کیسه‌های زباله اقدام به جمع آوری زباله‌های موجود در طبیعت کردند.

*معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: استقبال بانوان از فعالیت‌های اجتماعی در کشور رو به افزایش است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز مشارکت بانوان در تمام عرصه‌ها واقعیتی انکارناپذیر است و این مشارکت هر روز پر رنگ‌تر از روز قبل خواهد شد.
شهیندخت مولاوردی، که همراه با معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست در مراسم نمادین روز هوای پاک در حاشیه رودخانه جاجرود حضور پیداکرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور پرشور بانوان در این آئین، اظهار داشت: امروز مشارکت بانوان در تمام عرصه‌ها واقعیتی انکارناپذیر است و این مشارکت هر روز پر رنگ‌تر از روز قبل خواهد شد.
وی گفت: هر کجا که ضرورتی بر حضور و مشارکت زنان و دختران میهنمان باشد، با شور، انگیزه و قدرت وارد می‌شوند و تأثیر مثبت می‌گذارند.
مولاوردی افزود: با توجه به سنخیتی که این‌گونه فعالیت‌ها و پویش‌ها با فعالیت مورد انتظار بانوان دارد امروز شاهد استقبال خوب بانوان بودیم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: قطعاً این آیین زیبا تأثیر مثبتی در فرهنگ‌سازی و تغییر نگاه، افکار و درنهایت تغییر رفتار را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: درزمینه فرهنگ‌سازی خانم‌ها به‌عنوان مادران و از بعد تربیتی می‌توانند بسیار مؤثر باشند و در موضوعات اساسی مانند مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، اصلاح الگوی مصرف و مواردی ازاین‌دست مادران نقش به سزایی دارند.
مولاوردی اظهار کرد: این کار می‌تواند به ما در جهت رسیدن به توسعه پایدار که هدف اصلی آن توسعه همراه با حفظ محیط‌زیست است، کمک کند.
بر اساس این گزارش مسئولین و حامیان محیط‌زیست در این طرح به‌طور نمادین با کیسه‌های زباله اقدام به جمع‌آوری زباله‌های موجود در طبیعت کردند.

*معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده: مدیریت پسماندهای الکترونیک گوشی‌های موبایل راه‌اندازی می‌شود

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست از هماهنگی با وزارت ارتباطات و بخش خصوصی برای مدیریت پسماندهای الکترونیک گوشی‌های موبایل خبر داد.
معصومه ابتکار ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۲ طرح «مسیر سبز و ساحل پاک» را با استانداران مرتبط با مهم‌ترین مسیرهای گردشگری شمال کشور امضا کردیم و در این قراردادها خواسته‌شده همه استان‌ها برنامه‌های مدیریت پسماند خود را تقویت کنند و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که البته کافی نیست و راه طولانی در پیش داریم.

وی ادامه داد: باید شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همه نهادها و هم خود مردم سعی کنیم پسماند را مدیریت کرده و نیز کمتر تولید کنیم، تولید بیش‌ازحد پسماند و اسراف بیش‌ازحد غذا و موادی که می‌توانیم استفاده مجدد کنیم متأسفانه دورریز می‌شود و فرهنگ مصرف‌گرایی با فرهنگ دینی و سابقه تمدنی ما مغایرت دارد.

ابتکار گفت: کارهای فرهنگی خوبی در این زمینه در حال انجام است که کلاس‌هایی در مدارس ابتدایی و نیز سطوح مختلف آموزش رسمی کشور مدیریت پسماند و بازیافت برگزارشده است.

وی با مهم توصیف کردن نقش بانوان در این زمینه، ادامه داد: بانوان نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف دارند که با کمک معاونت رییس‌جمهور در امور زنان کارهای خوبی انجام‌شده است.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های متعدد سازمان حفاظت از محیط‌زیست، اضافه کرد: رودخانه‌ها، دریاها، آلودگی‌های صنعتی، مدیریت پسماندها صنعتی، مدیریت پسماندهای بیمارستانی، نخاله‌های ساختمانی و همه این‌ها مسئولیت نهادهای مرتبط را افزایش داده و امروز بر اساس تکنولوژی جدید روش‌های بهتر، سریع‌تر و کارآمدتری وجود دارد.
ابتکار از برنامه‌ریزی برای بازیافت پسماندهای گوشی‌های تلفن همراه خبر داد و افزود: هماهنگی‌هایی با وزارت ارتباطات در مورد مدیریت پسماندهای الکترونیکی انجام‌شده و بخش خصوصی در این زمینه ورود کرده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حال انجام است، سرمایه‌گذاری از سوی دولت به‌تنهایی کافی نیست و باید بخش خصوصی و شهرداری‌ها در این زمینه ورود کنند.

منبع: مهر
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا