لزوم وارد کردن مردم به عرصه کسب و کار دانش بنیان

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس گفت: تلاش ما این است که مردم را به عرصه کسب‌وکار دانش‌بنیان وارد کنیم چراکه این امر ضرورت دارد.
به گزارش صبح پردیس؛ حسین صابری معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس در نخستین نشست شورای هماهنگی فن بازار استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر 16 فن بازار استانی و منطقه‌ای در کشور راه‌اندازی شده و چند فن بازار تخصصی مانند گاز و کشاورزی نیز در دست اقدام است.
وی بیان داشت: چهار فن بازار استانی تا ماه‌های آینده راه‌اندازی می‌شود و سعی داریم تا پایان سال آینده استان‌ها وارد فن بازار منطقه‌ای شوند.
صابری ادامه داد: ایده‌ها باید به ثروت تبدیل شوند و برای این امر به سازوکارهایی نیاز داریم، بنگاه‌های معاملات دانش را باید در هر شهر و منطقه‌ای داشته باشیم.
وی عنوان کرد: نهادهای دولتی و دستگاه‌ها تنها بسترساز این فعالیت‌ها هستند و تلاش ما بر این است که مردم را به عرصه کسب‌وکار دانش‌بنیان وارد کنیم.
محمدرضا فتوت معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان نیز گفت: یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی مردمی کردن آن است، هدف اصلی این است که توسعه منطقه به کمک بخش غیردولتی انجام شود.
وی با تأکید بر اینکه باید محصولات دانش‌بنیان را در راستای اقتصاد مقاومتی تقویت کنیم، ابراز داشت: امیدواریم با همکاری اعضای شورای هماهنگی فن بازارهای کرمان بتوانیم تحولی در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.
فتوت افزود: نباید تنها روی صنعت تمرکز کرد، برخی واحدهای تولیدی ظرفیت‌های خیلی خوبی دارند اما فاقد مدیریت علمی هستند که اگر درزمینهٔ فن بازار اقدامات مؤثری انجام شود جهشی در این زمینه شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا