مطالبات مسکن‌مهری‌ها از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

واحدهایی که قرار بود ۱۸ ماهه تحویل مالکان آن‌ها گردد، اما در دولت فعلی با تدبیری مثال زدنی به خواب زمستانی رفت و اکنون بیش از ۶۰ ماه از ساخت آن‌ها می‌گذرد.

به گزارش صبح پردیس؛ متقاضیان مسکن مهر شهر پردیس بعد از مناظره روز جمعه ۸ اردیبهشت ماه و پس از اظهارات حسن روحانی رئیس دولت یازدهم مبنی بر تکمیل واحدهای مسکن مهر و عمل به تعهدات خود، صبرشان لبریز شد و به کاندیداهای ریاست جمهوری نامه‌ای نوشتند. در این نامه آمده است:

«نظر به تاخیرهای طولانی در اجرای قرارداد‌ها و تکمیل و تحویل ساختمانهای مسکن مهر، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری میخواهیم بر اساس وظیفه مصرح دولت در اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی، در حضور متقاضیان مسکن مهر کتبا و با قید صریح زمان و ضمانت اجرا، تعهد دهند و میثاق ببندند درصورت پیروزی در انتخابات، دولت تا تکمیل و تحویل هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور، در کنار و حامی متقاضیان و خریداران مسکن مهر باقی خواهد ماند.»

این نامه که پیوست به نامه‌ای جداگانه خطاب به محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شده است را نزدیک به ۳ هزار نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس امضا کرده اند.
در نامه متقاضیان مسکن مهر پردیس خطاب به محمدباقر قالیباف نوشته شده است:

«جناب آقای محمد باقر قالیباف
نامزد محترم دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (زید توفیقاته)
سلام علیکم

اکنون که تجارب ارزشمند خود در نیروی انتظامی و شهرداری ام القرای جهان تشیع را همراه با مدیریت جهادی و روحیه حق طلبی کرده و داوطلب مهمترین اهرم اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اید، خرسندیم و از خدای تبارک و تعالی توفیق خدمتی جامع به اسلام و مسلمین را برای آن بزرگوار آرزومندیم.
این مرقومه دردنامه مردمی را روایت می‌کند که دار و ندار خود را پای آرزویی ریختند که بعد‌ها دستمایه نزاع سیاسی و جناحی دولت‌های فعلی و گذشته شد، داستان محرومان از مسکن که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) آن‌ها را، ولی نعمتان دولت می‌دانست و بر دولت اسلامی لازم می‌دید که برای آن‌ها مسکن تهیه کند. همان قشری که با وعده مسئولان قرار بود خانه دارشوند و با وعده‌های مبتنی بر قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن به امید یافتن سر پناهی همیشگی پای پیش نهادند، همان هایی که فرش زیر پا، اتومبیل و تمام پس اندازشان را به پای وعده هایی ریختند که مدعی بود برمبنای کار کارشناسی و مطالعات روز دنیا در خصوص تأمین مسکن اقشار متوسط و کم‌درآمد شکل گرفته و نگاهی ویژه و خاص به محرومان و مستضعفان دارد و قرادادهایی که سهم مردم در تامین هزینه‌های ساخت واحد‌ها روز به روز و به بهانه‌های واهی بیشتر شد.
واحدهایی که قرار بود ۱۸ ماهه تحویل مالکان آن‌ها گردد، اما در دولت فعلی با تدبیری مثال زدنی به خواب زمستانی رفت و اکنون بیش از ۶۰ ماه از ساخت آن‌ها می‌گذرد و طی ماه‌های اخیر کوچکترین پیشرفتی نداشته است جز پیشرفت در پسرفت! واحدهایی که در طرحی الهی و انسانی به نام مسکن مهر روز به روز فرسوده گشته و تعدادی از آن‌ها بر اثر بی توجهی و عناد مسئولان وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید تخریب شده است.
این رقعه، فریاد مردمی است که به رغم افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی سهم آن‌ها در تامین هزینه‌های ساخت واحد‌ها هنوز هم واحدهایشان تصویرگر سال ۱۳۹۱ بوده و امروز آن‌ها ناچار به پذیرش تامین هزینه‌های سنگین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند. هزینه هایی که تامین آن‌ها بر عهده مردم نبوده و از وظایف حاکمیتی به شمار می‌آید و انبوه سازانی که هر لحظه بر زیاده خواهی‌های خود می‌افزایند و بر کوس افزایش قیمت می‌کوبند و دریغ از اندکی اهتمام به برخورد جدی با آنها. برخوردی از جانب مسئولانی که امروز هر یک بجای فعالیت شبانه روزی در پروژه‌های مسکن مهر در ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور مشغول به فعالیت هستند و با تکاهل و تغافلی بی بدیل، نمک روی این زخم پاشیده و تکدر خاطرمردم را افزون‌تر نموده است.
در روزهای گذشته و در جریان مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و در شرایطی که دکتر روحانی در مقابل دیدگان ملت از تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر سخن می‌راند و هیچ اشاره‌ای به ضعف دولت تحت مدیریتش در تحویل نزدیک به هشتاد هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس طی سالهای اخیر نکرد و از کنار آن به سادگی عبور کرد بر خود لازم دانستیم تا شرح این عریضه وجیزه را با شما در میان بگذاریم.
با عنایت به سوابق درخشان حضرتعالی در دفاع از محرومان و سرلوحه قرار دادن رضای یزدان پاک در راس اموراتتان، بدینوسیله آمادگی متقاضیان و مالکان مسکن مهر را جهت برقراری میثاق نامه با آن مجاهد فی سبیل الله اعلام نموده و با آحاد کسانی که در برآوردن خواسته‌های به حق و مشروع این قشر تعامل نمایند، عهد و وثاق متقن می‌بندیم.
اهم درخواست‌های متقاضیان مسکن مهر شهر پردیس:
۱. برآورده کردن خواسته‌های متقاضیان مطابق قرارداد‌ها و وعدهای سالهای ۹۰ و ۹۱ و قبل ازآن
۲ .. بازدید ادواری هفتگی وزیر متبوع از سایت مسکن مهر
۳. پیگیری دلایل افزایش بیش از دو برابری سهم مردم و تاخیر بیش از ۵۵ ساله در تحویل واحد‌ها و نیز چگونگی هزینه کرد آورده متقاضیان در طرح مسکن مهر
۴. ارائه برنامه زمانبندی تحویل واحد‌ها در تمامی فاز‌ها و تحویل کلیه واحد‌ها تا حداکثر پایان سال ۹۶،
۵. تعیین تکلیف بلافصل تمام متقاضیانی که هنوز انتخاب واحد نکرده اند
۶. صدور پایانکار واحد‌ها پس از پایان مرحله ساخت مطابق قانون و مقررات
۷. حذف پرداخت سود ظالمانه دوران مشارکت از گردن متقاضیان و پرداخت آن توسط مقصران تاخیر
۸۸. واگذاری مالکیت عرصه در ازای افزایش بیش از دو برابری سهم مردم در تامین هزینه‌های واحد‌ها و خدمات شهری و جبران خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تاخیر در تحویل واحدها»

گفتنی است که علاوه بر سه هزار نفری که این نامه را امضا کرده اند، ۶۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر پردیس به عنوان نماینده مسکن مهری‌ها خواستار پایان یافتن بلاتکلیفی شان توسط محمدباقر قالیباف و با مدیریت جهادی شده‌اند تا به این موضوع بپردازد و مشکلات‌شان را حل کند؛ اسامی این نمایندگان را در ادامه می‌خوانید:

۱. داود دلیر
۲. پروین رجبی
۳. لیلا باجلان
۴. الهه قوی البنیه
۵. یحیی قنبر پور
۶. عباس حماص
۷. خلیل سبحانی
۸. مجید حسنی
۹. فواد بهرامی
۱۰. امین قنبری
۱۱. مینو مصیبی
۱۲. مریم بیاتیانی
۱۳. میترا طاهری
۱۴. جمشید قنبری
۱۵. سعید داداش زاده
۱۶. وحید سنگ کوبی
۱۷. عباس غلامی
۱۸. بنیامین عباسی
۱۹. عباس یحیی آبادی
۲۰. اسماعیل دلیر
۲۱. سیما سادات
۲۲. بهناز کریمی
۲۳. محبوبه کفیلی
۲۴. محمد احمدزاده
۲۵. احمد مصیبی
۲۶. حمید خانجانی
۲۷. حمید حیدری
۲۸. امیرحسین مروی
۲۹. عباس اخگری
۳۰. احمد میری
۳۱. سید حمید جعفری
۳۲. قاسم احمدی
۳۳. مرتضی رضوانی
۳۴. محمد فرهمند
۳۵. اصغر یعقوبی
۳۶. مرتضی ضرغامی
۳۷. علی فتحی
۳۸. علی نیازی
۳۹. ایرج کاظمی
۴۰. زهره شه نهاد
۴۱. زهرا گرجی
۴۲. کسری عسگری
۴۳۳. مژگان پارسا
۴۴. نسرین صنایع
۴۵. داود اکبری
۴۶. سیدمحمد متقی میرموسوی
۴۷. یاسر پوراقایی
۴۸. قاسم قاسمی
۴۹. فاطمه مرندی
۵۰. سارا سیفی
۵۱. سینا سرلک
۵۲. احسان اروندان
۵۳. فاطمه ابوالحسنی
۵۴. عباس شهاب
۵۵. مجتبی کفش بر
۵۶. حمیرا عباسی
۵۷. رامین نوابی
۵۸. مجید باقری
۵۹. کبری آریا
60.لیلا هاشمی سادات

منبع: فردا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا