تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس در نمایشگاه مطبوعات + تصاویر

تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس در نمایشگاه مطبوعات و اعلام اعتراض به رئیس‌کل بانک‌مرکزی، موجب نیمه‌کاره شدن سیف گردید.
به گزارش صبح پردیس؛ در جريان بازديد ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي از نمايشگاه مطبوعات، متقاضيان مسكن مهر كه تاكنون چندين بار مقابل مجلس شوراي اسلامي، وزارت راه و شهرسازي و هر مكاني كه مي‌توانستند تجمع كرده‌ و به خواسته خود نرسيده بودند، با سردادن شعارهايي عليه بانك مركزي و ممانعت از حضور سيف در غرفه‌ رسانه‌ها، خواستار پاسخگويي او شدند.

در نهايت شعار تجمع‌كنندگان كه تعداد آنها بين 100تا 200 نفر برآورد مي‌شد كار را به جايي رساند كه سيف بازديد خود را نيمه‌كاره رها كرد و با حمايت مأموران حراست از نمايشگاه خارج شد. اعتراض متقاضيان مسكن مهر در حالي ادامه‌دار شده است كه بسياري از آنها از سال 90تاكنون آورده‌اي در حدود 32تا 42ميليون تومان براي ساخت مسكن مهر در فازهاي مختلف پرداخت كرده‌اند اما هنوز موفق نشده‌اند واحد مسكوني خود را تحويل بگيرند،

از ديگر سو در طول اين مدت قيمت اين واحدها نيز بارها تغيير كرده و متقاضيان مجبور شده‌اند آورده خود را افزايش دهند؛ اين مسئله‌ اخيرا به‌ويژه در مسكن مهر پرديس نارضايتي و اعتراض بسياري از متقاضيان را در پي داشت و به تجمعاتي مقابل وزارت راه و شهرسازي نيز انجاميد تا جايي كه هفته گذشته، وزارت راه و شهرسازي از پيشنهاد افزايش 10ميليون توماني وام مسكن مهر پرديس خبر داد كه درصورت موافقت و تصويب بانك مركزي و شوراي پول و اعتبار، قرار است بخشي از افزايش قيمت واحدها را جبران كند.

گرچه تحقق اين پيشنهاد نيز تفاوت چنداني به حال متقاضيان نخواهد داشت چراكه آنها اساسا با افزايش قيمت مسكن مهر مشكل دارند نه مبلغ تسهيلات. به گزارش ايسنا، متقاضيان مسكن مهر با تجمع در اطراف سيف، نسبت به سود مشاركت كه اخيرا بانك مسكن به آنها تحميل كرده است اعتراض كرده‌اند.

يكي از معترضان مي‌گويد: از ابتدا قرار بود سهم آورده متقاضيان مسكن مهر پرديس ۲۰ميليون تومان باشد، ۲۰ميليون تومان هم وام به آنها تعلق بگيرد و واحدها را ۱۸ ماهه تحويل دهند اما حالا سهم آورده را به ۳۹ ميليون و ۷۵۰ هزارتومان افزايش داده‌اند، وام را به ۴۰ ميليون تومان رسانده‌اند و هنوز هم واحدها را تحويل نداده‌اند. يكي ديگر از متقاضيان معترض در بازديد سيف اظهار مي‌كند: من اكنون قسط خانه‌اي را مي‌دهم كه هنوز نمي‌دانم وجود خارجي دارد يا خير. فرد ديگري نيز در اين رابطه مي‌گويد: هنوز واحد خود را انتخاب نكرده‌ام اما مجبورم قسط آن را بدهم و وقتي هم اعتراض مي‌كنيم مي‌گويند مي‌خواستي وام نگيري كه قسط ندهي!

معترضان مسكن مهر در حاشيه ديدار رئيس‌كل بانك مركزي از نمايشگاه مطبوعات، اعتراض‌هاي خود را در قالب شعارهايي مانند «ما پول زور نمي‌دهيم»، «مسكن مهر پول نزول نمي‌دهد»، «پول ما را دزديدند، خانه به ما ندادند» و «مسكن ما شد خراب، به ما نداديد جواب» مطرح كردند تا سيف بازديد خود را نيمه‌كاره رها كرده و از انتهاي نمايشگاه سالن را ترك كند.

*طرح «شلخته» دامنگير بانك‌مركزي شد
پروژه مسكن مهر به‌عنوان يكي از سنگين‌ترين پروژه‌هايي كه دولت قبل در دستور كار قرار داد به‌صورت نيمه تمام به دولت يازدهم رسيد و وزارت راه و شهرسازي به‌عنوان متولي حوزه مسكن، مأمور تكميل اين طرح شد. اكنون 3سال از ورود دولت يازدهم به طرح مسكن مهر مي‌گذرد و به گزارش ايسنا در اين سه سال، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم بارها با تعابير مختلفي مانند: «مسكن مهر دردي از مردم دوا نمي‌كند»، «همه را گرفتار كرده است»،

«پول مردم در بيابان‌ها حرام شده است»، «واژه شلختگي براي مسكن مهر كم است»، «مسكن مهر طرح مزخرفي است» و… اين طرح را مورد سرزنش قرار داده است. در نهايت تاخير در تكميل طرح مسكن مهر كه افزايش آورده متقاضيان را نيز در پي داشت، در كنار اظهارات آخوندي درباره اين طرح، متقاضيان ناراضي را در تنگنايي قرار داد كه حتي رئيس‌كل بانك مركزي را هم بي‌بهره نگذاشتند درحالي‌كه بانك مركزي فقط مأمور تأمين مالي اين طرح است و گفته مي‌شود تاكنون حدود ۵۵ هزار ميليارد تومان به مسكن مهر اختصاص داده است.

منابع: همشهری/ تسنیم/ عصر ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا