فاضلاب‌های صنعتی و خانگی سد ماملو را تهدید می‌کند/ رودخانه جاجرود هدف جریان فاضلاب قرار گرفته است

عضو شورای عالی استان‌ها گفت:‌ فاضلاب‌های صنعتی و خانگی سد ماملو را تهدید می‌کند و رودخانه جاجرود هدف جریان فاضلاب قرار گرفته است.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد قانبیلی در مورد وضع زیرساخت‌های بهداشتی در استان تهران اظهار کرد: شکل‌گیری زیرساخت‌های فاضلاب در تهران اقدامی نو و جدید است.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: از 50 سال قبل، سیاست شکل‌دهی به زیرساخت‌های فاضلاب استارت نخورده بود و اجرای این سیاست به یک دهه هم نمی‌رسد.

قانبیلی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های فاضلاب در استان تهران ساختاری ضعیف دارد، اضافه کرد: توجه به رشد زیرساخت‌های فاضلاب در سراسر کشور ایده‌ای نو و جدید است.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث زیرساخت‌های فاضلاب انجام شده است اما راضی‌کننده نیست، تصریح کرد: باید منتظر ماند تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

قانبیلی با بیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب نه‌ تنها یک مقوله بهداشتی است، بلکه برای شهرداری‌ها منبع درآمدزایی هم محسوب می‌شود، اضافه کرد: شهرداری‌ها با جمع‌آوری فاضلاب می‌توانند از بازیافت آب آن برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده کنند.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه از دو سال پیش در پردیس استارت احداث حدود 6 تصفیه‌خانه زده شده است، تصریح کرد: سد ماملو هم در آستانه تهدید جدی فاضلاب‌های صنعتی و خانگی شهرستان پردیس قرار دارد.

قانبیلی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مصمم به رفع آلودگی‌های زیست‌محیطی به‌ ویژه جریان‌های تهدیدکننده فاضلابی برای سد ماملو است، تصریح کرد: دولت در این راستا تصمیم جدی گرفته و مبالغ خوبی اختصاص داده است.

عضو شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه از جمله زیستگاه‌های طبیعی در شرق تهران که از مناطق هدف جریان فاضلاب بوده، رودخانه جاجرود است، گفت: هم اکنون امروز شاهد این معضلات هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا