انجام 415 عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شهر پردیس

در 10 ماهه سال جاری، 415 عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس اجرا شد.

به گزارش صبح پردیس، در جدول عملیات‌های امداد و نجات آتش‌نشانی شهرداری پردیس اموری نظیر تصادفات اغلب جاده‌ای، حریق ضایعات و رفع آب‌گرفتگی معابر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین اقداماتی شامل حریق کارگاه، خرابی آسانسور، نشت گاز، محبوس شدگی و … نیز در ردیف دیگر مأموریت‌های واحد آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری پردیس قرار دارد.

طی بازه زمانی مذکور برنامه‌های مهمی نظیر برگزاری مراسم روز آتش‌نشان به مناسبت هفتم مهر صورت اجرایی به خود گرفت.

علاوه بر این، از ابتدای سال جاری تاکنون 157 بازدید و صدور دستورالعمل، 23 دوره آموزشی و 14 موردبررسی علل حریق انجام شد.

بر پایه این گزارش، با شروع به‌کار شهرداری پردیس در سال 1382، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه یعنی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تحت نظر این مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد.

آتش‌نشانی شهرداری پردیس در ابتدای امر با تعداد 10 پرسنل و تجهیزات مقدماتی و یک مرکز خدمات‌رسانی به شهروندان را کلید زد.

در ادامه، تعداد این مراکز با توجه به توسعه شهر و افزایش روزافزون جمعیت به سه ایستگاه واقع در فاز یک، فاز سه و همچنین خرمدشت افزایش یافت و در حال حاضر بیش از 40 آتش‌نشان در سه ایستگاه یادشده مشغول خدمات‌رسانی هستند.

ایستگاه فاز یک با برخورداری از یک خودروی نیمه سنگین پیشرو، یک خودروی سنگین پیشرو، تجهیزات اطفا و امداد و نجات و یک خودروی پشتیبان تانکر آب خدمات اطفای حریق و امداد و نجات شهری را به شهروندان ارائه می‌دهد.

ایستگاه فاز سه با برخورداری از یک خودروی پیشروی سبک اطفای حریق در کنار خدمات اطفای حریق، وظیفه پشتیبانی از سایر ایستگاه‌ها را بر عهده دارد.

ایستگاه خرمدشت واقع در محور ترانزیتی تهران – شمال نیز با بهره‌گیری از یک خودروی سنگین پیشرو و یک خودروی تانکر پشتیبان آب خدمات اطفای حریق، امداد و نجات جاده‌ای، مبحث پیشگیری از حریق و همچنین آموزش را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا