تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس، 22 بهمن ماه افتتاح می‌شود

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس همزمان با ایام 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش صبح پردیس؛ بعدازظهر امروز اعضاء کمیته ایمنی آب شهرستان پردیس از روند پیشرفت ساخت و ساز تصفیه خانه فاضلاب پردیس در راستای اجرای برنامه ایمنی آب شهرستان پردیس، حسن خیرخواه سرپرست شبکه بهداشت، رئیس اداره محیط زیست، نماینده فرمانداری، شهرداری و بخشداری‌ها، اداره جهاد کشاورزی، اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور آب تهران و … از تصفیه‌خانه درحال احداث فاضلاب پردیس بازدید و از مراحل اجرای این پروژه مطلع شدند.

بنا بر این گزارش طی این بازدید مسؤولین آبفا (آب و فاضلاب شهر پردیس) اظهار امیدواری کردند که این تصفیه خانه تا 22 بهمن امسال افتتاح خواهد شد.
لازم به ذکر است که در حال حاضر نداشتن تصفیه‌خانه و رهاسازی فاضلاب به صورت غیر بهداشتی در زمین های اطراف پردیس و بومهن به‌عنوان یکی از بزرگترین معضلات و مشکلات بهداشتی شهرستان پردیس است.

این تصفیه‌خانه برای جمعیتی معادل 250 هزار نفر در نظر گرفته شده که امید است با راه‌اندازی تصفیه خانه تا حدود زیادی از این مشکلات برطرف شود.
گفتنی است در برنامه ایمنی آب که با مشارکت و همکاری مستقیم سازمان های ذیربط در تامین، توزیع و نظارت بر کیفیت آب شرب انجام می شود، مخاطرات احتمالی از حوزه آبریز منابع تا نقطه مصرف مورد ارزیابی، اولویت‌بندی و کنترل قرار می گیرد.

این برنامه مطابق با سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب که توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت در بسیاری از مناطق شهری و روستایی کشور از جمله شهرستان پردیس همگام با سایر نقاط کشور در حال اجرا است.

رئیس این کمیته مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس و دبیر آن حسن خیرخواه سرپرست شبکه بهداشت و درمان بوده و تاکنون هشت جلسه در این خصوص تشکیل و طی آن فرماندار خواستار اطمینان بیشتر از سلامت آب مصرفی توسط شهروندان شهرستان پردیس و ادامه و تلاش همه جانبه برای تحقق این برنامه بوده است.

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا