بازدید قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از مسکن مهر پردیس/ افتتاح 1100 واحد مسکن مهر فاز 8 پردیس تا پایان آبان‌ماه امسال/ تخصیص یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشرفت مسکن مهر پردیس

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی به همراه سایر مسؤولان از مسکن مهر پردیس، از افتتاح 1100 واحد مسکن مهر فاز 8 پردیس تا پایان آبان‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به همراه حبیب‌الله طاهرخانی معین ویژه پردیس، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، نماینده و متقاضیان مسکن مهر پردیس از پروژه‌های مسکن مهر بازدید کردند و بررسی‌هایی را برای رفع نواقص این پروژه انجام دادند.

همچنین مسؤولان با برگزاری جلسه‌ای نسبت به بررسی پروژه‌ها و مواردی مانند قیمت‌های نهایی، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و … به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و سپس به فازهای 11، 9، پنج، سه و هشت رفتند و از راه‌های دسترسی فازهای مختلف بازدید کردند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: بازدید از طرح‌های مسکن مهر کشور به‌عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی ماست و برای تسریع در ساخت و تکمیل پروژه‌ها و پیگیری مسائل و مشکلات مسکن مهر بیشترین زمان خود را برای بازدید از این پروژه‌ها صرف می‌کنیم.

احمد اصغری‌مهرآبادی افزود: مسکن مهر از جمله پروژه‌هایی است که حداقل ماهانه یک‌بار به آن سر زده و در پی رفع مشکلات بودیم و مواردی نیز پیگیری شده است.

وی گفت: یکی از تفاوت‌های بازدید امروز حضور متقاضیان مسکن مهر بود که با همراهی مردم از این پروژه‌ها بازدید کردیم و طی این بازدیدها اتفاقات خوبی نیز رخ داده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز از تمام فازهای پردیس بازدید به عمل آمد که می‌توان به پارک‌ها، مدارس، مسجد، و … در دست احداث نام برد که متقاضیان و پیمانکاران مسائل و مشکلاتی را در خصوص ساخت و تحویل داشتند که در حال بررسی و رفع آن‌ها هستیم.

اصغری‌مهرآبادی خاطرنشان کرد: : وظیفه ما رفع مشکلات مسکن مهر است که متقاضیان با حضور خود و ارائه پیشنهادات، انتقادات و اعلام نواقص موجود در پروژه‌ها راه را برای پیشرفت و اتمام این پروژه بزرگ هموار می‌کنند و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد تا بتوانیم پرونده مسکن مهر را به‌زودی ببندیم.

*افتتاح 1100 واحد مسکن مهر فاز 8 پردیس تا پایان آبان‌ماه امسال

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح یک‌هزار و 100 واحد مسکن مهر فاز هشت پردیس تا پایان آبان‌ماه خبر داد.

احمد اصغری‌مهرآبادی امروز در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار داشت: از جمله پیگیری‌ها برای رفع مشکلات مسکن مهر، اخذ دستور کمک 130 میلیارد تومانی در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور برای تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تسریع در تکمیل و تحویل مسکن مهر پردیس بوده است.

وی در خصوص روند دریافت این مبلغ نیز گفت: همه به این مورد که دولت از نظر مالی دچار مشکل است واقف هستند، اما به دلیل اهمیت بالای مسکن مهر شهر جدید پردیس و به جهت توپوگرافی، موقعیت و تعداد واحد به ما وعده پرداخت این مبلغ داده شده است و ما نیز پیگیر دریافت آن هستیم.

اصغری‌مهرآبادی افزود: در قانون ساماندهی و آئین‌نامه‌های این قانون هزینه‌های آماده‌سازی برعهده متقاضیان است، اما این هزینه‌ها جوابگوی کارهای انجام شده نیست و مردم نیز توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: به همین خاطر نیز از دولت برای آماده‌سازی کمک خواستیم و علاوه بر این نیز با فروش و یا تهاتر اراضی شرکت عمران می‌توانیم کمکی به پروژه‌های مسکن مهر پردیس داشته باشیم.

اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: علاوه بر کمک دولت درخواست کمک از محل یارانه‌های مسکن مهر را داشتیم که تاکنون هیچ‌گونه مبلغی دریافت نشده است اما با پیگیری‌های انجام شده در صورت واریز این مبلغ قطعاً برای تکمیل، آماده‌سازی، محوطه‌سازی و دیوار حائل به شهر جدید پردیس کمک خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عزم دولت برای تکمیل و تحویل مسکن مهر است، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته این مبلغ و یا بخشی از آن تا پایان ماه جاری به حساب واریز شود.

وی ادامه داد: 4 هزار و 500 واحد مسکونی در فاز 11 پردیس افتتاح شده است و بلوک‌های زیادی نیز آماده شده و امکان تحویل وجود دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بیان کرد: مدیرعامل شرکت کوزوو (گوگچن) امروز وعده داد که در تمام فاز 11 متقاضیانی که آورده خود را به مبلغ اعلام شده 32 میلیون و 900 تومان برسانند، قرارداد پنج‌برگی را با امضای سازنده دریافت می‌کنند و در صورت تکمیل 39 میلیون و 750 هزار تومان کلید واحدهای خود در زون افتتاح را تحویل خواهند گرفت.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: با توجه به تعامل امروز فضا برای اخذ قرارداد پنج‌برگی مهیا شده است و همچنین طی این گفت‌وگو مقرر شد در هر بلوکی که مدیر آن معرفی می‌شود، حداکثر ظرف مدت یک هفته بلوک و واحدها تحویل مدیر و متقاضیان شود.

اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: همچنین طی این بازدید مقرر شد ظرف مدت 40 روز آینده تمام 76 بلوک اعلام شده به همین صورت و به‌طور کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تحویل پروژه افتتاح شده زمان‌بر است اما با توجه به تعامل انجام شده قرار شد به‌صورت فشرده ظرف مدت 40 روز بلوک‌ها به مردم واگذار شود؛ اما این بدون همکاری متقاضیان زون‌های افتتاح ممکن نخواهد بود؛ متقاضیان باید با تکمیل آورده خود به این زون نقل‌مکان کنند تا عوامل شرکت کوزو از زون چهار خارج شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: طی بازدید از زون‌های افتتاح فاز هشت پردیس، واحدهای تکمیل‌شده را بررسی کردیم که در صورت نصب المک گاز در پروژه امیرساوالان این زون نیز قابلیت افتتاح خواهد داشت و به همین دلیل کمکی را برای این پروژه در نظر گرفتیم.

اصغری‌مهرآبادی بیان کرد: امیدواریم تا پایان آبان‌ماه، حدود یک‌هزار و 100 واحد در فاز هشت پردیس و پروژه امیرساوالان افتتاح شود که این مژده خوبی برای متقاضیان این فاز است.

*تخصیص یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشرفت مسکن مهر پردیس

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به مبلغی که امروز به پیمانکاران فازهای مختلف پردیس کمک شد، گفت: یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشرفت بیشتر پروژه‌ها اهدا شده است.

احمد اصغری‌مهرآبادی در جلسه‌ای با نمایندگان متقاضیان مسکن مهر و مسؤولان شهرستان پردیس اظهار کرد: هفته گذشته با مسؤولان بانک مسکن جلسه‌ای برگزار و مقرر شد، تمام 30 میلیون تومان در پردیس بدون شرط و پیش‌شرطی پرداخت شود که این مورد صورت‌جلسه شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر نیز باید آورده خود را تکمیل کنند تا بتوانیم تعداد واحدهای بیشتری را در فاز هشت شهر جدید پردیس به اتمام رسانده و افتتاح کنیم.

اصغری‌مهرآبادی اضافه کرد: امروز به همراه متقاضیان بازدیدی از فاز سه پردیس انجام شد که بخشی از این فاز طرح خودمالکی و بخشی دارای قرارداد 99 ساله است؛ مشکلات ریز و درشتی در این فاز وجود داشت که با طرح این موارد به رفع نواقص و مشکلات پرداختیم.

وی تصریح کرد: در فاز سه پردیس بلوک‌هایی وجود داشت که تاکنون تحویل داده نشده بود و این به دلیل اختلافات شرکت عمران و سازنده رخ داده که مقرر شد با برگزاری جلسه و بررسی و تعیین آخرین قیمت‌ها و اعلام آن، این بلوک‌ها نیز تحویل شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص مبلغی که امروز به پیمانکاران فازهای مختلف پردیس کمک شد، گفت: امروز یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان برای پیشرفت بیشتر پروژه‌ها اهدا شد اما مشخصاً حضور متقاضیان نقطه قوت این بازدید بود که از همراهی متقاضیان صمیمانه تشکر می‌کنم؛ زیرا این همکاری است که کارها را رو به جلو خواهد برد.

اصغری‌مهرآبادی در ادامه اظهار کرد: بحث روشنایی تونل دسترسی فاز 11 نیز از دیگر موارد مطرح شده بود که با توجه به مشکلات پیمانکار به دلیل دیده نشدن بیمه و مالیات در قرارداد، با ارائه راهکار موقت به دنبال برق‌دار کردن این تونل‌ها هستیم که طی دو هفته آینده این مشکل رفع خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: در فاز پنج پردیس، بحث آماده‌سازی و محوطه‌سازی این فاز فعال بود و به همین دلیل برای فعال بودن این پروژه با وجود اینکه اینکه مبلغ یارانه دریافت نشده است، مبلغی به این فاز اختصاص یافت.
وی ادامه داد: تا پایان امسال و در صورت همکاری متقاضیان و واریز سهم آورده خود، بخش جنوبی فاز پنج پردیس آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه طی جلسه‌ای هشت‌ساعته با حضور نماینده‌های متقاضیان، تعدادی از متقاضیان و پیگیری‌کنندگان پروژه‌های مسکن مهر داشتیم، تمام مواردی که وجود داشت، مطرح شد و موردبررسی قرار گرفت و طی آن جلسه از بنده دعوت شد تا امروز با حضور متقاضیان از مسکن مهر پردیس بازدید کنیم.

اصغری‌مهرآبادی تصریح کرد: در این جلسه متقاضیان عدم سرعت در تکمیل واحدهای مسکونی، تحویل و نواقص پروژه‌ها را مطرح کردند که امروز متقاضیان و ساکنان مسکن مهر در فازهای مختلف مشکلات خود را با صبر و تأمل اعلام کردند که دستورات لازم برای رفع این مشکلات موجود مانند وضع داخلی بلوک‌ها، موتورخانه، فضای سبز، راه و … صادر شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا