امام جمعه شهرستان پردیس: سخنرانان و مداحان دو محور اصلی عزاداری هستند/ برخی از مدح‌ها و اشعار، آسیب‌ها و انحرافات عزاداری در سال‌های اخیر است

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه سخنرانان و مداحان دو محور اصلی عزاداری هستند، گفت: استفاده کم و نامناسب از حضور وعاظ و منبری‌ها و استفاده از اشعار و برخی از مدح‌ها را از آسیب‌ها و انحرافات عزاداری در سال‌های اخیر است که بصیرت مردم را می‌طلبد.

به گزارش صبح پردیس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مصلا شهر پردیس برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مردم عزیز کشور ما همچنان در ادامه نهضت عاشورای حسینی و ایام حزن و اندوه آل الله قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هنوز مراسم و مجالس وعظ و مدیحه‌سرای و عزاداری در برخی از تکایا و مساجد پابرجاست، اضافه کرد: هنوز مداحان، وعاظ ومردم به عزا خانه‌های حضرت سیدالشهدا (ع) می‌روند و برای یاران کربلایی، اقامه ماتم می‌کنند و در هنوز در عشق و حب اهل‌بیت مشغول عزاداری هستند.

توسلی این امر را یکی از سرمایه‌های بزرگ و معنوی ایران دانسته و افزود: رهبر عزیز و بزرگوار ما در آخرین این دیدار خود با نخبگان فرمودند که امام حسین (ع) خورشیدی است بدون غروب و عاشورا تلالویی که است خاموشی ندارد و همچنان درخشنده است.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به پایداری الگوهای نهضت عاشورا و امام حسین (ع)، خاطرنشان کرد: هرکجا که حق است، در مقابل جبهه باطل ایستادگی می‌کند و هرکجا باطل وجود دارد، کسانی که در جبهه حق هستند، در برابر باطل سکوت نکرده و زیر بار ظلم نمی‌روند و ما باید استقامت کرده و در این زمینه‌ها از عاشورا درس بگیریم.

وی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در جمله‌ای که از رضایتمندی‌شان در مورد اقامه عزا مطرح کردند و در این سال‌های اخیر جلسات عزاداری پربار برگزار می‌شوند.

توسلی مراد از پرباری را دو محور سخنرانان و مداحان دانست و تأکید کرد: یکی از این محورها، استفاده از سخنران قدرتمند و قوی است که سخنان بسیار منطقی را مطرح کرده و با تحلیل حادثه عاشورا و استفاده از فلسفه آن دل جوانان را روشن کند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس با اشاره به این موضوع که دومین محور مداحان هستند، تصریح کرد: مداحان عزیزمان در مداحی‌هایشان، مدح‌های محوری بامعنا و مفهوم را استفاده کنند.

وی با انتقاد از استفاده کم و نامناسب از حضور وعاظ و منبری‌ها و استفاده از اشعار و برخی از مدح‌ها را از آسیب‌ها و انحرافات عزاداری برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر برخی انحرافات عجیب در برنامه عزاداری پیش‌آمده است و از شما مردم بصیر که همچنان ذهنتان در فضای عاشورا و عزاداری است خواهش می‌کنم نسبت به این نکات دقت کنید.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا