اختلاف طبقاتی سبب ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود/ جامعه به دو بخش پولدار و فقیر تقسیم نشود

امام جمعه موقت پردیس گفت: اختلاف طبقاتی سبب ایجاد نارضایتی در مردم می‌شود و جامعه نباید به دو بخش پولدار و فقیر تقسیم شود.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام محمدحسن مؤیدی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس اظهار داشت: ۳۲ نفر از خدمت‌گزاران نظام اسلامی در سانحه تلخ تصادم کشتی نفت‌کش سانچی از دنیا رفتند که برای همگی آن عزیزان طلب مغفرت الهی داریم.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و پرستار، گفت: این روز را پیشاپیش به تمامی پرستاران کشور که در راستای زندگی سالم هم‌وطنان تلاش می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه این هفته پردیس در خصوص واقعه جنگ جمل و اتفاقات این نبرد، اظهار کرد: این اتفاق عبرت و درس تاریخی بزرگی برای مسلمانان بوده که مورخان دو دلیل را برای وقوع این جنگ بیان کردند.

مؤیدی‌زاده افزود: اخلاف طبقاتی مردم اولین مورد و دومین علت نوع خلافت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و تلاش برای بازگرداندن اوضاع به زمان حکمرانی حضرت محمد (ص) بود.

امام جمعه موقت پردیس ادامه داد: حضرت نهضت انقلابی را علیه روش خلفای گذشته و بازگرداندن اوضاع به زمان پیامبر اکرم (ص) آغاز کردند.

وی اضافه کرد: طلحه و زبیر در آن زمان جز افراد امین پیامبر بودند اما این دو عاملان پیدایش جنگ جمل بودند و در زمان خلافت حضرت علی (ع) علی‌رغم سرمایه‌دار بودن، چشمداشت به اموال دیگران داشتند.

مؤیدی‌زاده تصریح کرد: حضرت علی (ع) به این دو فرمود؛ اینکه شما خود را برتر از دیگران میدانید چیست و در جواب گفتند در زمان خلافت عمر مقرری و حقوق دریافتی بیشتر بود.

امام جمعه موقت پردیس گفت: حضرت علی (ع) به آن‌ها گفت؛ در زمان پیامبر اکرم (ص) حقوقتان مانند دیگر مردم بوده و امروز هم مقرری شما هم‌راستای مردم عامی خواهم کرد.

وی افزود: چرا باید حقوق برخی بالاتر از مردم باشد و از اینجا اختلاف طبقاتی شروع و این موجب اعتراض مردم می‌شود.

مؤیدی‌زاده ادامه داد: مسؤولان ‌ما باید بدانند، اگر می‌خواهند حقوقشان افزایش داشته باشد باید به فکر مردم باشند.

امام جمعه موقت پردیس اضافه کرد: زمانی که فاصله و شکاف طبقاتی به وجود بیاید موجب فروریختگی جامعه می‌شود، و نابرابری‌های اقتصادی در جامعه به‌عنوان شکاف طبقاتی نامیده و موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که جامعه امروز ما طبقه متوسط را از دست داده و به دو مرز پولدار و فقیر تبدیل شده است.

مؤیدی‌زاده اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان روز ۱۹ دی‌ماه، فرمودند؛ بارها در جلسات اعلام کردم که مسؤولان بدانند توزیع ناعادلانه ثروت، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، فقدان امکانات شغلی و ضعف مدیریت از مهم‌ترین عوامل پیدایش فقر در کشور است.

امام جمعه موقت پردیس گفت: زمانی که تفریحات مناسب و شادی و نشاط در جامعه وجود نداشته باشد و فقر، بیکاری، طلاق، دشوار شدن شرایط ازدواج جوانان در جامعه باعث شکاف و اخلاف طبقاتی می‌شود.

وی افزود: مسؤولین ما بدانند که اگر بخواهند شاهد بیشتر شدن بن شکاف طبقاتی در بین افراد جامعه نباشند باید ابتدا به رفع معضل بیکاری در جامعه بپردازند.

مؤیدی‌زاده اضافه کرد: در ادامه مسؤولین به کاهش شکاف طبقاتی پرداخته و به اقداماتی برای افزایش حقوق و دستمزد افراد فقیر انجام دهند در این صورت می‌توانند در جامعه ما حکومت کنند.

امام جمعه موقت پردیس ادامه داد: امیدواریم مسؤولان با تلاش بیشتر اقدامات سریع و ملموسی را انجام دهند تا شاهد چنین روزی باشیم تا مدیران برای رفاه حال مردم قدم بردارند.

وی ضمن تقدیر از مسؤولان فعال و خدوم کشور گفت: امیدواریم آن مسؤولانی که در جایگاه‌های کلیدی قرار دارند و نسبت به مردم کم‌کاری می‌کنند و ملت را نسبت به انقلاب بدبین می‌کنند نیز هدایت شده و در راه انقلاب قدم بردارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا