آزادراه تهران ـ پردیس به جاده هراز متصل می‌شود

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ پردیس گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آزادراه تهران ـ پردیس به جاده هراز متصل می‌شود. گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آزادراه تهران ـ پردیس به جاده هراز متصل می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، سیدعباس طاهری در خصوص برنامه‌های این شرکت برای ادامه ساخت این آزادراه اظهار داشت: آزادراه تهران ـ پردیس بر اساس برنامه درازمدت قرار است تا گردنه امام‌زاده هاشم (ع) ادامه پیدا کند؛ اما به دلیل هزینه بسیار بالا، اجرای این طرح با تأخیر همراه بوده و برنامه‌هایی در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: این برنامه شامل دو طرح است که قطعه و طرح اول آزادراه تهران ـ پردیس به طول 12 کیلومتر از انتهای شهر بومهن آغاز می‌شود و به ابتدای شهر آبعلی می‌رسد و در نتیجه اتصال آن به جاده هراز را خواهیم داشت.

طاهری تصریح کرد: اعتبار این طرح از محل مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأمین خواهد شد و به حدود 650 میلیارد تومان برای قطعه اول این طرح نیاز است که آزادراه تهران- پردیس را از کمربندی شمالی بومهن به شهر رودهن و سپس به جاده هراز در محدوده آبعلی متصل ‌کند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ پردیس ادامه داد: مقدمات کار با تأکید و دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته و همچنین جلساتی در این خصوص با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شده است.

وی افزود: صحبت‌هایی در این‌باره انجام شده و اهداف مشارکت به صورت ضمنی برای این سرمایه‌گذاری مورد قبول قرار گرفته است؛ اما یک‌سری مجوز برای این طرح نیاز است که در مرحله اخذ قرار دارد و پس از صدور مجوزها، ادامه ساخت آزادراه تهران ـ پردیس را شاهد خواهیم بود.

طاهری ادامه داد: طی مطالعات اولیه این طرح، برای ادامه مسیر آزادراه تا شهر آبعلی و با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است، نیاز به احداث چند دهنه تونل و پل وجود دارد و این ابنیه هزینه ساخت این قطعه را بسیار زیاد کرده است که در زمان اجرا به صورت دقیق جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ پردیس در خصوص اقدامات این شرکت برای خدمات‌دهی به مسافران عبوری اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر آزادراه طولانی و در مسیر مسافران شمال کشور است، برای رفاه مسافرانی که از این آزادراه عبور می‌کنند، برنامه‌ای در نظر داریم تا یک مجتمع خدماتی و رفاهی را در مسیر احداث کنیم.

طاهری تصریح کرد: مقدمات کار فراهم‌شده؛ اما مجوزهایی برای این طرح نیاز است که پس از صدور آن از سوی منابع طبیعی و سازمان محیط‌زیست، این مشکل مسافران نیز رفع خواهد شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزها در حال انجام است و پس از صدور اقدام به ساخت این مجتمع رفاهی در مسیر آزادراه تهران ـ پردیس خواهیم کرد.

طاهری در خصوص فرارسیدن فصل زمستان و اقدامات شرکت آزادراه تهران ـ پردیس اظهار داشت: این شرکت با توجه به تجربیات هر ساله برای فصل زمستان مقدماتی را فراهم کرده است که شامل احداث سوله نمک و تهیه ماشین‌آلات زمستانی می‌شود تا در زمان نیاز، آمادگی کامل برای رفع مشکلات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ پردیس تصریح کرد: مقدمات کار برای خدمات‌دهی به مسافران هنگام بارش برف و در زمان بحران فراهم‌شده و در زمستان امسال در مسیر آزادراه تهران ـ پردیس هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا