رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس:

آمار تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان پردیس به ۱۶۶ مورد رسید

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۶۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ۳۵ هکتار اراضی ملی این شهرستان تخریب و آزاد سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن دالوند روز چهارشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه چندین مورد ساخت و ساز در روستای کرشت تخریب شده و در سه مرحله دیگر ادامه دارد، افزود: ۴۴ مورد شناسایی شده ۲۲ مورد انجام و برای موارد باقی مانده برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه نواحی کمرد و تپه سیف بر اساس مصوبه هیات دولت تبدیل به شهرک صنعتی شدند، توضیح داد: انتقال انجام و هرگونه ساخت و ساز به عهده شرکت شهرک‌ها است اما تا زمانی صورت جلسه تغییر و تحول انجام نشود برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بر اساس حکم دادستانی ورود خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت حوزه دام و طیور اظهارداشت: روز انه ۲۵ تن شیر توسط واحدهای نگهداری دام تولید می‌شود و میزان تولید شیر در ۴ ماه ابتدای امسال بالغ بر ۹ هزار تن است.

دالوند ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید شده و در ۴ ماهه ابتدای امسال ۶۰۰ تن تولید گوشت قرمز و ۳۰ تن تولید گوشت مرغ داشتیم.

وی افزود: در یک واحد پرورش ماهی ظرفیت ۳۷۰هزار قطعه در سال است که میزان تولید در سال گذشته ۲۰۵ تن ماهی خوارکی اعلام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: تولید ۴۸ تن عسل در سال ۱۴۰۱ و پیگیری برای دریافت حق استقرار زنبورستان در دشت لار برخی از اقدامات این دستگاه خدمات رسان در حوزه زنبور داری است.

پردیس بین ۲ سد لتیان و ماملو قرار دارد اما در سال زراعی جاری تابستان امسال در حوزه باغات به شدت محدودیت منابع آبی داشتیم.

وی افزود: برای رفع بحران آب مقرر شد موضوع در اولویت شورای آب استان قرار گیرد تا موضوع حقآبه و سهم قانونی کشاورزان و باغداران ۵۰۰ هکتار از اراضی بررسی و باغداران از حقآبه بهره مند شوند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: بحران کشاورزان و باغداران آب و برق دار، پمپاژ ثانویه است و در حال حاضر کمتر از ۱۰ هکتار از این باغ ها به آبیاری نوین متصل شدند و از امور آب استان برای رفع مشکل درخواست و انتظار همراهی داریم.

دالوند گفت: با مجهز شدن کشاورزان و باغداران به آبیاری نوین ۹۰ نفر مشغول به کار شدند و تعهد اشتغال ۵۰درصد در شهرستان محقق شده و تاکنون ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است و از بانک‌ها انتظار همراهی بیشتر داریم.

وی با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار طی چهار ماه گذشته توضیح داد: ۶۳ تن شکر، ۱۲۰ تن برنج هندی، ۱۰۷ تن برنج تایلندیی، ۲۴۰ تن مرغ منجمد، ۲۷۴ تن مرغ گرم،۲۶ تن گوشت گرم گوساله و گوسفندی ،۲۶ تن گوشت منجمد گوساله در طی ۴ ماه ابتدای امسال توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس ادامه داد: در ماه های محرم و صفر برای هیئت‌های مذهبی سهمیه گوشت، مرغ و برنج و شکر ابلاغ شد و پردیس بهترین عملکرد را در حوزه همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی برای تامین سهیمه هیئت های مذهبی داشت و هیئت ها تا پایان ماه صفر با معرفی نامه می توانند سهیمه هیئت ها را از مباشرین دریافت کنند.

دالوند گفت: ۲ کانال آبی نورد و شورآب با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۸۵۵ میلیون تومان در فاز اول هر کدام ۵۰۰ متر ساخته شده و اعتبار لازم برای قنات روستای باغکمش دریافت و علیات ساخت آغاز شده تا پس از احیا آب دشت پایین و کرشت تامین شود.

وی با اشاره به راه اندازی گروه آموزش کارآفرینی در حوزه کشاورزی توضیح داد: با هدف رونق تولید و اشتغالزایی کارگروه کارآفرینی در حوزه کشاورزی با برگزاری جلسات هفتگی برای نخستین بار در استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گفت: در حوزه مشاغل خانگی رتبه نخست را در طی چهار ماه نخست سال کسب کردیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰هزار نفر در شرق استان قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا