برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس به ریاست محسن قضاتلو فرماندار شهرستان و با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، فرماندار شهرستان در ابتدای این جلسه با گرامی‌داشت هفته کار و کارگر از اهتمام ادارات برای تحقق سهمیه اشتغال شهرستان در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: در سال گذشته طرح ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان با قدرت خوبی به اجرا درآمد و ادامه این روند نیازمند حضور میدانی و همکاری بیشتر ادارات متولی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در ادامه سه اولویت و ماموریت مهم دولت در حوزه تولید، اشتغال و ازدواج را تشریح و بر رفع موانع و همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، لزوم ساماندهی مراکز خدمات کارآفرینی، تدوین برنامه‌های راهبردی اشتغال با هدف مردمی‌سازی و افزایش مشارکت مردم و استفاده از مشاوران علمی و تخصصی در زمینه اشتغال تاکید کرد.

در ادامه این جلسه گزارشی از تسهیلات تکلیفی و اشتغال پرداختی به متقاضیان طی سال گذشته ارائه و ضمن درخواست افزایش منابع مربوط به تسهیلات اشتغال برای سال جاری و ارائه گزارش ادارات متولی مقرر شد، اداره کار شهرستان مشکلات مربوط به عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان پیگیری و رفع نماید همچنین برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و خدمات اشتغال و ایجاد شبکه مشاورین کارآفرینانجام گیرد.

ادامه روند ساماندهی اتباع بیگانه شاغل در واحدهای صنفی و صنعتی، معرفی نیروهای جویای کار ایرانی به واحدهای متقاضی و ارائه گزارش اداره کار از مبلغ کل تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲ و اقدامات انجام گرفته در این خصوص از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مشکلات چند واحد تولیدی مطرح و راهکارهای مربوط به آن با حضور مدیران این واحدها اتخاذ شد.

 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا