تحقق 98 درصد برآورد‌های مرکز آمار در پردیس

فرماندار پردیس گفت: در شهرستان پردیس 98 درصد برآورد‌ها و‌ پیش‌بینی‌های صورت گرفته مرکز آمار محقق شده است.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس به همراه مسؤولین ستاد سرشماری با حضور در شهر بومهن ضمن تقدیر از ماموران سرشماران نفوس و مسکن از روند ثبت نام شهروندان این شهر اطلاعاتی را کسب کردند.

مرتضی حیدری در حاشیه این بازدید در خصوص روند ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان پردیس، اظهار داشت: همانطور که همگان اطلاع دارند مبنای برنامه‌ریزی و توسعه به آمار بستگی دارد و به همین دلیل، آمار برای ما در همه زمینه‌ها مهم است که آمار نفوس و مسکن از آن جمله است.

وی افزود: اگر ما آمار درستی را در دست داشته باشیم میتوانیم یک چشم‌انداز خوبی را برای آینده این جامعه ترسیم کنیم، در غیر این صورت اکثر تصمیمات ما با خطا روبرو خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: بنده از مردم شهرستان پردیس تشکر می‌کنم که همکاری خوبی را در دوره آمار‌گیری اینترنتی و چه در روزهای اخیر و آمارگیری فیزیکی داشتند.

فرماندار پردیس ادامه داد: در شهرستان پردیس 98 درصد برآورد‌ها و‌ پیش‌بینی‌های صورت گرفته مرکز آمار محقق شده است.

وی تصریح کرد: آمارها تا صبح امروز و چهار روز به پایان رای‌گیری، نشان می‌دهد که در شهر بومهن مشخصات 20 هزار و 500 هزار خانوار در بومهن و 19 هزار و 400 خانوار در شهر پردیس به ثبت رسیده است و به طور حتم این آمار افزایش خواهد داشت.

حیدری با بیان اینکه روند آمار‌گیری ادامه دارد، گفت: امیدواریم شهروندانی که موفق به ثبت آمار نشدند به برچسب‌هایی که با کدهایی متفاوت در درب منازلشان نصب شده دقت کنند و طی تماس تلفنی مشخصات افراد خانواده خود را به آمارگیران تلفنی که در محل فرمانداری مستقر هستند اطلاع دهند.

فرماندار پردیس افزود: در صورتی که این همکاری شهروندان وجود نداشته باشد، ضررهای زیادی را به شهرستان وارد می‌کنند، به گونه‌ای که در صورت عدم ثبت مشخصات در برنامه‌ریزی‌ها، اختصاص بودجه، تعیین درجات مراکز حساس دولتی و… شهرستان پردیس را دچار مشکل خواهد کرد.

وی ادامه داد: تا به امروز 45 مامور سرشماری در نواحی مختلف شهرستان مشغول اخذ مشخصات شهروندان هستند که هفت کارشناس بر عملکرد ماموران نظارت می‌کنند، همچنین دو مامور سرشماری نیز به صورت تلفنی در خدمت شهروندان پردیسی هستند تا در صورت تماس شهروندان مشخصات خانواده‌ها را در سامانه ثبت کنند.

حیدری اظهار کرد: با تدابیری که مرکز آمار اندیشیده است برای ثبت نام شهروندان مشکلی وجود نخواهد داشت، اکثر مردم می‌توانند در این سرشماری شرکت کنند که این به همت آنها بستگی دارد.

فرماندار پردیس در خصوص اینکه اگر ظرف مدت چهار روز آینده این آمارگیری به پایان نرسد، آیا تمدید مهلت سرشماری نفوس و مسکن را شاهد خواهیم بود، گفت: یک‌ زمان مراجعه مجدد سه روزه پس از پایان زمان سرشماری وجود دارد، اما بنابر اعلام مرکز آمار این زمان قطعی و تمدید نخواهد شد، به همین دلیل امیدوارم شهروندان حداکثر بهره را از این فرصت باقی‌مانده ببرند.

وی اضافه کرد: همانطور که شهروندان پردیس در سرشماری اینترنتی رتبه چهارم را در استان تهران به خود اختصاص دادند و مشارکت 50 درصدی داشتند در این روزهای پایانی سرشماری نفوس و مسکن نیز در این طرح شرکت حضور کنند.

لازم به ذکر است فرماندار پردیس به همراه مسئولان ستاد اجرایی سرشماری شهرستان و کارشناس مسئول منطقه بومهن، با حضور در خیابان شهید مسعود زاده و خیابان عسگری شهر بومهن و پیمایش برخی مسیرهای مربوط به ماموران آمارگیر، بر نحوه دریافت اطلاعات از خانوارها نظارت کرد.

منبع: فارس

انتهای‌ پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا