تأمین آب پردیس، مشکلی قدیمی و همیشگی بوده است/ سالانه دو هزار و 800 دانش‌آموز به شهرستان پردیس افزوده می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اینکه تأمین آب شهر پردیس، مشکلی قدیمی و همیشگی بوده است، گفت: استقرار جمعیت ۸۰۰ هزار نفری در پردیس بدون حتی یک صفحه مطالعه بوده است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب از روستای «کلان» به پردیس اظهار داشت: یکی از مشکلات گذشته و دغدغه همیشگی مدیران پردیس، تأمین آب بود و با افتتاح این پروژه یکی از رؤیاهای پردیس به واقعیت می‌پیوندد.

وی گفت: مشکل آب شرب شهر پردیس مانند بمبی بود که هر لحظه امکان انفجارش وجود داشت؛ یکی از مشکلات گذشته، همیشگی و از دغدغه‌های همیشگی مدیران، تأمین آب شهرستان پردیس بود.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: استقرار جمعیت ۸۰۰ هزار نفری در پردیس بدون حتی یک صفحه مطالعه از بمب اتم هم بدتر و یکی از مشکلات اصلی تأمین آب شرب بود و زمانی که سال ۹۲ آلودگی آب، ۵ هزار نفر را به بیمارستان کشاند، این سؤال‌ها بیشتر شد.

حیدری ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پردیس که مولود انقلاب است، یکی از نیازهای اصلی که آب شرب بود، تأمین می‌شود.

وی ضمن تقدیر از مسؤولان برای آغاز این پروژه بزرگ اضافه کرد: در دهه فاطمیه (س) قرار داریم و موقعیت برگزاری مراسمی مجلل برای کلنگ‌زنی پروژه بزرگ انتقال آب وجود ندارد.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: تا سال‌های آینده نیز پروژه‌ای به این بزرگی در شهر پردیس آغاز نخواهد شد.

حیدری ضمن تقدیر از دولت و رئیس‌جمهوری برای اینکه این نعمت را به منطقه ارزانی داشتند، اظهار کرد: توسعه به وزارت نیرو وابسته است؛ برای استقرار جمعیت ۸۰۰ هزار نفری پردیس یک برگ مطالعه صورت نگرفته است.

وی افزود: هیچ فکری برای استقرار و اشتغال پردیس انجام نشده است؛ نسل حاضر پردیس را به‌عنوان خوابگاه انتخاب کردند اما نسل‌های بعدی چه خواهند کرد.

حیدری با تأکید بر اینکه در زمینه مطالعات دست ما خالی است، گفت: دو کاور بر روی شهرستان پردیس کشیده شده؛ ابتدا محیط‌زیست که ۸۵ درصد شهرستان در حوزه پارک ملی خجیر و مناطق حفاظت‌شده قرار گرفته و پس از آن حضور تمام شهرستان در حوزه سد ماملو و بالا دست سد لتیان است.

*برنامه‌های توسعه‌ای بلافاصله با پاسخ منفی از سوی وزارت نیرو مواجه می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: برنامه‌های توسعه‌ای در این شهرستان بلافاصله با پاسخ منفی از سوی وزارت نیرو مواجه شده و سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند.

حیدری ادامه داد: هر حرکت توسعه‌ای وابسته به اخذ استعلام از وزارت نیرو است و بلافاصله پاسخ استعلام منفی بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: در مناطق صنعتی پردیس، هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که طی سال‌های گذشته از تهران به این نقاط منتقل و حتی برای خروج و حضور در این پنج نقطه شهرستان پردیس تشویق هم شده‌اند.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: امروز سد ماملو ایجاد و مطالعات علمی و نظارت‌های زیست‌محیطی دقیق‌تر و شدت گرفته است و همچنین مصوبات شورای امنیت ملی فشار را افزایش می‌دهد.

حیدری اظهار کرد: زمانی که جمعیت مسکن مهر مستقر شوند احتیاج به محیط زیستی سالم دارند و اگر این شاخصه‌ها رعایت نشود چگونه زندگی خواهند کرد، اگر رعایت شود هم خدمات، اشتغال و… چگونه محیا می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو مطالعات علمی را در این خصوص انجام دهد و حوزه سیاسی و اجتماعی با بهره‌گیری از این مطالعات برای توجیه و نهایتاً چشم‌انداز آینده پردیس استفاده کند.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: شاید ناخواسته تحت فشار مردم و مقابل قوانین محیط زیست و آب مقاومت صورت بگیرد اما باید بستر و حریم رودخانه پاکسازی شود و صنایع آلاینده خارج و توسعه بدون علم صورت نگیرد.

حیدری اضافه کرد: این پیش‌بینی‌ها انجام‌شده اما نیازمند مساعدت هستیم تا از این مطالعات علمی بهره‌مند شویم و چشم‌انداز روشن و به چاره‌اندیشی مناسب و درخور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برسیم.

وی در خصوص موضوع دوم بحث خود، گفت: شهر ما در حال‌ توسعه است و بنا بر قوانین شورای اقتصاد، هزینه‌های توسعه‌ای به‌خصوص در قبوض آب و برق به مردم تحمیل می‌شود.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: این قیمت‌ها متفاوت از شهرستان‌های اطراف است و این نارضایتی عمومی را به وجود آورده است و همچنین در مسائل توسعه‌ای هم ما را کاملاً زمین‌گیر کرده است.

*سالانه دو هزار و 800 دانش‌آموز به شهرستان پردیس افزوده می‌شود

حیدری اظهار کرد: شهرستان با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال رشد است؛ اما هزینه‌های انشعابات برق و آب بسیار کلان است و سرمایه‌گذاران اعلام کردند ورودشان بدون توجیه است و از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند.

وی افزود: جمعیت پردیس با ۲۰ سال قدمت معادل بسیاری از شهرهای بزرگ مانند قزوین، کرمان با هزاران سال می‌شود و اگر وزارت نیرو زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم و از این بخش حمایت کند تحمیل بار بر دولت کمتر و سرعت پیشرفت بیشتر می‌شود.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: سالانه دو هزار و 800 دانش‌آموز به شهرستان پردیس افزوده می‌شود، ضمن اینکه به مدرسه احتیاج داریم بودجه اداره برق برای تأمین روشنایی معابر و خیابان‌ها بسیار کم است و نیاز به مساعدت وزارت نیرو برای افزایش بودجه احساس می‌شود.

حیدری اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از شهروندان امکانات روشنایی را خریداری و اداره برق با اعزام نیرو اقدام به اتصال شبکه می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا