از شایعه تا واقعیت؛

شایعه‌سازی یک خودرو مبنی بر ”زلزله شدید ٧ ریشتری امشب در پردیس و بومهن”/ واکنش استاندار تهران به این شایعه

عده‌ای سودجو و مردم آزار قصد داشتند با شایعه پردازی وقوع زلزله شدید در بومهن و پردیس، اذهان عموم را درگیر سازند.

به گزارش صبح پردیس، از ظهر امروز یک خودرو در حال گردش در سطح شهر و برخی افراد با فریاد در برخی نقاط شهر بومهن اعلام کردند “زلزله ٧ ریشتری و مهیبی امشب خواهد آمد”.

این حرکت نادرست بدون اینکه از سوی منابع رسمی و ارگانی باشد شبیه شوخی یا ترفندی برای کلاهبرداری است و نه از سوی شهرداری و نه آتش‌نشانی است.

پیش‌بینی وقوع زلزله شایعه‌ای بی‌اساس است؛ ولی مردم می‌بایست همیشه جانب احتیاط را رعایت نموده و جعبه کمک‌های اولیه داشته باشند و روش‌های صحیح پناه گرفتن و سایر موارد لازم هنگام وقوع را باید آموزش ببینند.

مرادی رئیس مرکز زلزله نگاری کشور توضیح داد حساسیت‌ها درباره احتمال وقوع زلزله شدیدتر در تهران به دلیل فعالیت گسل مشاء است که پیشتر هم سابقه زلزله‌های بزرگتر را داشته است و تأکید می‌شود زلزله قابل پیش‌بینی نیست؛ ولی خوشبختانه روند پس‌لرزه‌ها بعد از زلزله ۵.١ ریشتری کاهشی بوده‌اند.

محسنی بندپی، استاندار تهران در مصاحبه تلفنی اظهار کرد: درخواست از مردم مناطق شرق استان تهران برای تخلیه خانه‌های مسکونی صحت نداشته و مستندی برای آن وجود ندارد و وقوع زمین لرزه قابل پیش‌بینی نیست و هرگونه هشدار از سوی مسئولان محلی به مردم برای تخلیه خانه های مسکونی کذب است.
وی افزود: مردم از پس لرزه‌های زلزله بامداد جمعه نگرانی نداشته باشند و ضمن حفظ آرامش خود به شایعات توجهی نکنند و هرگونه اطلاع رسانی به مردم در مواقع ضروری از طریق مراجع رسمی صورت خواهد گرفت. همچنین دستگاه‌های امدادی و خدماتی تا فردا در آماده‌باش هستند.

بنابر اعلام مخاطبان این خودرو یک تویوتای سفید بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا