رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس خبر داد؛

برگزاری کنکور در شهرستان پردیس برای 1091 دانش‌آموز پردیسی/ نیاز به ساخت 40 واحد آموزشی در شهرستان پردیس

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس گفت: طی دو روز، در دو نقطه از شهرستان پردیس، آزمون کنکور برای یک هزار و 91 دانش آموزان شهرستان پردیس برگزار می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، مصطفی حسنوند رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس در جمع اصحاب رسانه ضمن اعلام خبر برگزاری آزمون کنکور در شهرستان پردیس، اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش سازمان سنجش در خصوص برگزاری کنکور در شهرستان پردیس موافقت خود را اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به تعداد بالای دانش آموزان شهرستان پردیس سازمان سنجش موافقت خود را برای برگزاری کنکور در روزهای 13 و 14 تیرماه در رشته‌های علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی صادر کردند.

حسنوند افزود: طی این دو روز تعداد یک هزار و 91 نفر از دانش آموزان با دریافت کارت‌ها سازمان سنجش شرکت خواهند کرد و تا 12 تیرماه برای دریافت کارت ورود به محل آزمون فرصت دارند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس ادامه داد: آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس از ساعت 8/30 الی 14 برای پاسخگویی و رفع نواقص کارت‌ها پاسخگو است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده محل برگزاری کنکور برای بانوان، دانشگاه آزاد اسلامی و محل اخذ آزمون از آقایان در مدرسه 12 فروردین فاز 4 پردیس برگزار خواهد شد.

حسنوند اضافه کرد: در خصوص برگزاری کنکور جلساتی با حضور فرماندار برگزار و دستورات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون اعلام شد و مقرر گردید حسن بابایی معاون سیاسی انتظامی فرماندار در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس تصریح کرد: طبق سهمیه پردیس در منطقه 2 قرار دارد و به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته تردد شهروندان به تهران برای برگزاری آزمون بسیار دشوار بوده و تقریباً یک هزار نفر به همراه خانواده‌هایشان طی این روزها به تهران سفر می‌کردند که برگزاری این آزمون در پردیس زمینه آرامش بیشتر شرکت را فراهم کرده است.

*نیاز به ساخت 40 واحد آموزشی در شهرستان پردیس

وی در ادامه در خصوص کمبود فضای آموزشی در شهرستان پردیس، اظهار کرد: 95 کد مدرسه در شهرستان پردیس وجود دارد که 63 فضای فیزیکی و 27 فضای دو شیفته فعال هستند.

حسنوند افزود: در حال حاضر برای رفع کمبودهای سرانه آموزشی شهرستان پردیس نیاز به ساخت 40 باب مدرسه الزامی است تا تراکم دانش‌آموزی کمتر شود.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس ادامه داد: شهر بومهن بیشترین تراکم دانش‌آموزی و مدارس دو شیفته را دارد که 18 مدرسه دو شیفته در این شهر خود بیان‌کننده حجم مشکلات است.

وی اضافه کرد: باید در شهر بومهن زمین برای احداث مدارس در اختیار قرار بگیرد اما تاکنون با کمک امام‌جمعه، بنیاد برکت ساخت 3 باب مدرسه را در بومهن تعهد کردند که کار ساخت دو باب مدرسه آغازشده است.

حسنوند با بیان اینکه مسئولان شهری باید به فکر آماده‌سازی زمین‌های آموزشی باشند، بیان کرد: یک قطعه زمین توسط خیری در شهر بومهن برای ساخت واحد آموزشی واگذارشده که امیدواریم با این‌گونه اقدامات کمی از مشکلات کمبود سرانه آموزشی در این شهر کاسته شود.

*تجهیز مدارس پردیس به عهده شرکت عمران است

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس با تأکید بر اینکه برای تأمین تجهیزات مدارس در شهر بومهن مشکلی نداریم، گفت: به دلیل اینکه شهرهای جدید توسط شرکت عمران ساخته می‌شود برای هر 200 واحد مسکونی باید یک باب مدرسه ساخته، تجهیز و تحویل آموزش‌وپرورش شود.

وی افزود: مدیرعامل حال حاضر شرکت عمران همراهی خوبی با آموزش‌وپرورش دارند و قول تحویل فوری سه واحد آموزشی در فاز 8، دو واحد در فاز 11، دو واحد در فاز 3 و یک واحد در فاز پنج را داده‌اند.

*با اسکان جمعیت مسکن مهر پردیس، تعداد مدارس کافی نخواهد بود

حسنوند ادامه داد: با بارگذاری جمعیت این تعداد مدرسه پاسخگوی تعداد دانش آموزان نخواهد بود و به همین دلیل سرریز دانش آموزان به مدارس فاز 4 رفته و نیاز به ساخت واحدهای آموزشی جدید در این فاز الزامی است.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس اضافه کرد: هم‌اکنون در مقطع تحصیلی ابتدایی در هر کلاس 33 نفر حضور دارند که آمار بسیار بالایی است، در مقطع متوسطه 32 نفر، متوسطه اول 28 نفر و در کاردانش 23 نفر در هر کلاس حضور دارند.

وی تصریح کرد: از اکثر مدارس بومهن به‌صورت دو شیفته بهره می‌بریم بخش جاجرود به دلیل ورود خیرین مدرسه‌ساز نسبت به بومهن و پردیس وضعیت بهتری داریم.

*خرید کتب از آموزش‌وپرورش اجباری نیست

حسنوند در خصوص اجبار مدارس به خرید کتاب از آموزش‌وپرورش، گفت: والدین و دانش آموزان اجباری به خرید کتب از مدارس ندارند و می‌توانند به‌صورت آزاد و یا خرید از طریق اینترنت کتب تحصیلی خود را تهیه کنند.

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس در خصوص افتتاح فضاهای ورزشی در مدارس پردیس، در پایان خاطرنشان کرد: ساخت زمین چمن مصنوعی در هنرستان آفرینش و خانه تنیس روی میز در دارالقرآن فاز 2 پردیس به اتمام رسیده و به‌زودی افتتاح خواهد شد اما از پنج درصد شهرداری‌ها که به‌حساب خزانه رفته و به فراخور به منطقه بازمی‌گردد تا برای تعمیرات مدارس استفاده شود در ساخت و تجهیز این دو پروژه استفاده‌نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا