فرمانده انتظامی شهرستان پردیس خبر داد؛

دستگیری قاتلان سه قتل طی ۲۴ ساعت در شهرستان پردیس/ دستگیری 164 سارق در پردیس طی فروردین سال 98

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: طی سال گذشته به‌یک‌باره سه قتل در طی ۲۴ ساعت در شهرستان پردیس رخ داد که با مواد مخدر و اتباع بیگانه سروکار داشتیم که دو نفر از قاتلان طی ساعات اولیه دستگیر شدند که هر دو مقتول و قاتلین از اتباع بودند.

به گزارش صبح پردیس، غلامرضا حسنوند ساعتی پیش در نشست خبری که در محل سالن جلسات این فرماندهی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ما در کشور اسلامی با شئونات اسلامی زندگی می‌کنیم و در ماه مبارک رمضان باید به این قوانین احترام بگذاریم.

وی ضمن تقدیر از شهروندان که طی سال‌های گذشته در تمامی سطوح مأموریت‌ها و با پرسنل این فرماندهی همکاری داشتند، گفت: همشهریان در این ماه حال روزه‌داران را درک و در راستای قوانین کشور حرکت کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: در شهرستان امکان دارد برخی از شهروندان به دلیل بیماری، مشکلات و… نتوانند روزه‌بگیرند؛ اما تقاضا داریم این افراد درملأعام اقدام به خوردن و آشامیدن نکنند زیرا طبق قانون و شرع، همکاران ما با هماهنگی دستگاه قضایی با این‌گونه اقدامات برخورد قانونی خواهند کرد.

حسنوند ادامه داد: فروع دین ما امربه‌معروف و نهی از منکر است و جامعه دین خود را در این حوزه ادا می‌کند و همشهریان در این ماه همیشه به روزه‌داران احترام می‌گذارند.

وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس در طول ماه مبارک رمضان با توجه به باز بودن اماکن مختلف در شب، این مناطق را برای برقراری امنیت بیشتر پوشش خواهند داد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس بیان کرد: در سال ۷۵ پردیس برای اسکان سرریز جمعیت پایتخت کلنگ زده شد اما با اجرای طرح مسکن مهر و گسترش ۱۱ فاز در این شهر نیاز به افزایش خدمات با توجه به رشد جمعیت در چند سال را مدنظر قراردادیم.

حسنوند تصریح کرد: طی سال اخیر افتتاح کلانتری شماره ۱۳ را در دره بهشت فاز ۸ و کلانتری شماره ۱۴ پردیس را در فاز ۱۱ افتتاح و خدمات، نیروی انسانی و تجهیزات به این کلانتری‌ها اختصاص داده شد، اما اگر نیاز باشد در فازهای ۹ و ۵ نیز کلانتری احداث خواهیم کرد.

وی در خصوص پخش کلیپی از پیدا شدن جنازه‌ای در شهر پردیس، بابیان اینکه طی ۱۰ روز قبل خانواده متوفی اعلام مفقودی کردند، بیان کرد: این خانم متوفی ۳۳ ساله، دارای اعتیاد و مشکلات عدیده روحی بودند و چندین بار به کمپ برای ترک مراجعه کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: اما روز گذشته با کشف جنازه این فرد در ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) پردیس با اقدامات پلیسی و کارشناسی فرد مظنون بازداشت و پس از انتقال به آگاهی به انتقال جسد به این محل اعتراف کرد.

حسنوند ادامه داد: طبق اعترافات و اعلام متهم، وی اعلام کرد که پس از چند روز اسکان این فرد، یک روز صبح جسد وی یخ‌کرده‌اش را به داخل گونی و به این محل منتقل کردم اما قتلی در کار نبوده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته با این توجه به حضور مأموران جسد به پزشکی قانونی منتقل و متهم با پرونده تحویل دستگاه قضایی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در خصوص قتل‌های سال گذشته گفت: طی سال گذشته به‌یک‌باره سه قتل در طی ۲۴ ساعت در شهرستان پردیس رخ داد که با مواد مخدر و اتباع بیگانه سروکار داشتیم که دو نفر از قاتلان طی ساعات اولیه دستگیر شدند که هر دو مقتول و قاتلین از اتباع بودند.

حسنوند در خصوص قتل سوم بیان داشت: براثر اعتیاد و محل اسکان، دو نفر در منطقه آب انجیرک پردیس باهم درگیر و متهم با چاقو مقتول را زخمی و از محل متواری شد.

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات اولیه و اقدامات پلیسی، با اخذ نیابت قضایی به استان گیلان و شهر لنگرود رفته اما موفق به دستگیری نشدیم اما متهم پس از چند روز در شهر تهران شناسایی و با رصدهای پلیسی در درب منزل یکی از دوستانش دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از سرقت ۲۳ سازمان دخیل هستند و اگر تمام این سازمان‌ها پای‌کار بیایند ناجا مشکلی نخواهد داشت، گفت: حتی جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز بر عهده بهزیستی و شهرداری است اما طی روزهای گذشته این فرماندهی سی معتاد متجاهر را تحویل کمپ ماده ۱۶ فشافویه داد که امید است این هماهنگی‌ها بیشتر شود.

حسنوند ضمن تقدیر از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اظهار کرد: تمام روستاها به سامانه پایش تصویری تجهیز شدند که با اتصال این دوربین‌ها به مرکز، آمار سرقت‌ها کاهش و دستگیری‌ها افزایش خواهد داشت.

وی افزود: فروردین‌ماه امسال ۱۶۴ سارق دستگیر شدند و در اردیبهشت‌ماه امسال تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد کاهش جرائم را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همکاری شهروندان با پلیس اذعان داشت: شهروندان به توصیه‌ها و نکات ایمنی توجه و این موارد را رعایت کنند زیرا در کاهش آمار جرائم مؤثر خواهد بود.

حسنوند بابیان اینکه والدین به دوست‌یابی کودکان خود دقت کنند، تأکید کرد: طلاق جز آسیب‌های اجتماعی است که جامعه را آزار می‌دهد و باید دقت کنیم و توقعات را کم و گذشت خود را بالا ببریم تا خدای‌نکرده خانواده‌ها دچار اختلاف و جدایی نشوند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها دقت خود را بر استفاده کودکان از فضای مجازی بیشتر کنند زیرا این فضا فرصت و در صورت عدم نظارت تبدیل به تهدید می‌شود که متأسفانه امروز بیشتر به تهدید تبدیل‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: در دنیا سن خاصی برای استفاده کودکان از بازی‌های رایانه یا استفاده از فضای مجازی اختصاص داده‌شده اما در ایران کودکان ۳ تا ۴ سال بازی‌هایی بسیار بالاتر از سن تعریف‌شده انجام می‌دهند.

حسنوند تصریح کرد: این عدم رعایت سن فرهنگ خشونت را در کودکان افزایش و فرهنگ ایرانی را به حاشیه میراند و متأسفانه کودکان ما به خشونت رو می‌آورند و فرهنگ غربی ترویج داده می‌شود.

وی بابیان اینکه این عدم نظارت‌ها آیین ایرانی اسلامی را به حاشیه و متأسفانه به ضد ارزش تبدیل می‌کند، گفت: با دقت در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای و انتخاب گوشی‌های همراه کاری کنیم تا فرزندان دچار آسیب نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس بیان کرد: با فرزندانمان به‌خصوص نوجوانان دوست باشیم چراکه این سن در بروز احساسات مهم بوده و امکان اتخاذ تصمیمات احساسی زیاد است.

حسنوند در پایان خاطرنشان کرد: پس از اطلاع دادن شهروندان در حوزه مواد مخدر در کمتر از ۴۸ ساعت با اخذ دستور قضایی به این مناطق ورود کرده و در همین زمان هم اعلام نتیجه خواهیم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا