دادستان شهرستان پردیس اخطار داد؛

ممنوعیت تحمیل هزینه اضافه به ساکنان مسکن مهر پردیس/ حساب‌وکتاب‌های مالی ساختمان نیز باید به صورت شفاف مشخص شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: در شرایطی که مردم توان و بضاعت مالی مناسبی ندارند و برای رهایی از اجاره‌نشینی و کاهش خرج و مخارج زندگی از کلان‌شهر تهران به فازهای مسکونی مهر پردیس مهاجرت می‌کنند نباید بار مالی سنگین به آنان تحمیل شود.

به گزارش صبح پردیس، علیرضا آقاجری اظهار داشت: دریافت هزینه‌های گزاف به‌عنوان ورودی از ساکنان تازه‌وارد برخی بلوک‌های ساختمانی مهر در این شهرستان به ما گزارش شده و باید در مورد چگونگی برآورد و اخذ این مبالغ تحقیق و بررسی کاملی انجام شود.

وی افزود: ساکنان مجتمع‌های آپارتمانی حق دارند که از ریز هزینه‌های ساختمان خودآگاه شوند و در صورت وجود مغایرت در محاسبات، ابتدا از مدیر ساختمان توضیح بخواهند و اگر پاسخی دریافت نکردند برای رسیدگی از طریق قانون پیگیری کنند.

دادستان شهرستان پردیس گفت: قطع خودسرانه انشعاب برق، آب، آسانسور و خدمات ساکنان آپارتمان‌های مهر یا هر ساختمان دیگر اقدامی مغایر با قانون است و اگر مالک یا مستأجری به هر دلیلی شارژ ساختمان را پرداخت نکرد، مدیر ساختمان موظف است برای وصول مطالبات به مراجع ذیصلاح مراجعه و اقدام کند.

آقاجری با اشاره به وجود شبهاتی در انتخاب مدیران بلوک‌های ساختمانی تصریح کرد: انتخاب این افراد از طریق مجمع و با اکثریت رای ساکنان هر بلوک (موجر یا مستاجر) جنبه قانونی دارد که در قانون تملک آپارتمان به صراحت به آن اشاره شده و غیر از آن پذیرفته نیست.

وی در ادامه تأکید کرد: حساب‌وکتاب‌های مالی ساختمان نیز باید به صورت شفاف مشخص و پس از برگزاری انتخابات تحویل مدیر جدید شود.

دادستان شهرستان پردیس از مدیران خواست تا وقتی‌که اکثریت مالکان بلوک‌های مسکن مهر در آنها ساکن نشدند از تصمیم‌گیری‌های کلان و انجام امور پرهزینه به‌غیراز هزینه‌های جاری ساختمان پرهیز کنند.

آقاجری در ادامه عنوان کرد: پس از حضور اکثریت مالکان واحدهای مسکونی، تصمیم‌گیری‌های هزینه‌بر و کلان با رضایت و نظر جمع انجام شود.

وی تأکید کرد: اگر یکی از مدیران ساختمان از ارائه فاکتور هزینه‌های انجام‌شده خودداری یا فاکتورهای مالی غیرمنطقی ارائه کرد نماینده منتخب ساکنان ساختمان می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی موضوع را به‌طور قانونی پیگیری کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا