ساماندهی خودروهای فعال در زمینه انتقال پسماند و نخاله در شهرستان پردیس/ بررسی وضعیت دفع پسماندهای پزشکی و عفونی در شهرستان پردیس

ساماندهی خودروهای فعال در زمینه انتقال پسماند و نخاله در شهرستان پردیس و بررسی وضعیت دفع پسماندهای پزشکی و عفونی در شهرستان پردیس توسط شهرداری پردیس و شبکه بهداشت و درمان ار جمله مصوبات نشست مدیریت پسماند شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرماندار پردیس در ابتدای این نشست مدیریت پسماند را یکی از مهم‌ترین مسائل شهرستان دانست و اظهار کرد: توجه به این بحث تأثیر مستقیمی در سلامت جسم و روان شهروندان و بهبود وضعیت کالبدی شهر دارد و نمای بصری شهر را برای شهروندان و مسافران عبوری بهتر خواهد کرد.

وی تفکیک پسماند از مبدأ، جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله و ایمن‌سازی پسماندهای پزشکی و عفونی را از مواردی دانست که در موضوع مدیریت پسماند دارای اهمیت بالایی است و افزود: توجه به این موارد ناهنجاری‌های فضای های شهری، روستایی و مناطق بکر طبیعی شهرستان را از میان می‌برد و سلامت و سرسبزی در شهرستان افزایش می‌یابد.

در ادامه رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست به تشریح مصوبات جلسات پیشین پرداخت و خواستار تلاش مضاعف روسای ادارات برای تسریع در اجرایی شدن مصوبات شد و سپس پیرامون نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی عفونی و معدوم‌سازی آنها همچنین وضعیت فاضلاب‌های انسانی تبادل‌نظر صورت گرفت.

در این نشست مقرر شد که به‌منظور جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مناطق غیرمجاز، اطلاع‌رسانی لازم به رانندگان وسایل نقلیه سنگین انجام‌گرفته و گشت‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست به طور روزانه و متناوب صورت پذیرد.

جلوگیری از ورود نخاله‌های ساختمانی به شهرستان، ساماندهی خودروهای که در زمینه انتقال پسماندها و نخاله‌ها فعالیت می‌کنند و ارائه گزارش کامل از روند و نتایج فعالیت‌های انجام‌شده پیرامون پسماندهای پزشکی و عفونی توسط شهرداری پردیس و شبکه بهداشت و درمان از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا