در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس مطرح شد؛

همکاری ادارات متولی با شبکه بهداشت و درمان برای اجرای بهتر برنامه سلامت رمضان در شهرستان پردیس/ برنامه‌ریزی انجام تست مجدد اچ آی وی از کمپ‌های ترک اعتیاد

همکاری ادارات متولی با شبکه بهداشت و درمان برای اجرای بهتر برنامه سلامت رمضان در شهرستان پردیس از جمله مصوبات مطرح شده در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس به ریاست سجاد برنجی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارش اقدامات شبکه بهداشت و درمان پیرامون بیماری‌های ایدز، هاری و مالاریا ارائه شد و از غربالگری کمپ‌های ترک اعتیاد، متکدیان و معتادان متجاهر، بیماریابی میان اتباع بیگانه، راه‌اندازی آزمایشگاه مالاریا، انتقال مرکز درمان و پیشگیری از بیماری هاری به مرکز بهداشتی بومهن و آموزش دستورالعمل‌های جدید برای بهورزان و مراقبین سلامت به‌عنوان گوشه‌ای از این اقدامات یاد شد.

در ادامه گزارش اجرای طرح سلامت رمضان که به بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه آش و حلیم و شیرینی فروشی‌ها اختصاص دارد، ارائه شد و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد که اطلاع‌رسانی عمومی از موارد آموزشی پیرامون بیماری‌های ایدز، مالاریا و هاری و جلوگیری از عرضه هرگونه آش، حلیم و دیگر محصولات غذایی در معابر و خیابان‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام گیرد.

انتشار فهرستی از کالاهای آسیب‌رسان در فضای عمومی، معرفی سفیران سلامت ادارات برای شرکت در برنامه‌های آموزشی، بهداشتی و سلامت، همکاری ادارات متولی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس برای اجرای بهتر برنامه سلامت رمضان، برنامه‌ریزی انجام تست مجدد اچ آی وی از کمپ‌های ترک اعتیاد، انجام نمونه‌برداری از سگ‌های مشکوک به هاری توسط شبکه دامپزشکی و تأثیر در ساماندهی پسماندهای عفونی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا