برپایی ستاد نوروزی شهر بومهن در نوروز 98/ اجرای موسیقی محلی و رقص آئینی اقوام کرمانج در جشن نوروزی شهر بومهن

ستاد نوروزی شهر بومهن در نوروز 98 برگزار شد که اجرای موسیقی محلی و رقص آئینی اقوام کرمانج در جشن نوروزی شهر بومهن و بازدید مسئولان مختلف از جمله اتفاقات این ستاد بوده است.

به گزارش صبح پردیس، سعید علی بخشی شهردار بومهن از محل ستاد تسهیلات نوروزی بازدید و در جریان نحوه آماده‌سازی و خدمات‌رسانی ستاد به گردشگران نوروزی در طول ایام تعطیلات نوروزی قرار گرفت و اظهار کرد: از اعضای ستاد نوروزی برای تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی در زمینه خدمات‌رسانی به مسافران و شهروندان بومهنی قدردانی و بر ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب به مسافران نوروزی تأکید کرد.

وی افزود: هدف از این بازدید را بررسی برنامه‌های اجرایی، آماده سازی ستاد و نحوه خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی است و شهر بومهن به دلیل اینکه در مسیر ترانزیتی قرار دارد، همواره در ایام نوروز پذیرای تعداد زیادی از مسافران نوروزی می‌باشد.

شهردار بومهن خاطرنشان کرد: تلاش ستاد نوروزی شهرداری بومهن بر این است تا فضایی ایجاد شود که گردشگر در این فضا احساس امنیت و آرامش و نشاط داشته باشد.

گفتنی است ستاد نوروزی شهرداری بومهن با ایجاد غرفه‌های نوروزی، غرفه مسابقه و نقاشی کودکان، سیاه‌چادرهای اقوام ایرانی، اجرای موسیقی زنده‌ی محلی، سفره هفت سین اقوام ایرانی، فروش صنایع‌دستی، غذاها و شیرینی‌های محلی اقوام، ایجاد تونل نوری و نورافشانی و همچنین امکانات اولیه شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه و دستگاه خودپرداز تلاش می‌کند تا لحظات خوشی را برای مسافران نوروزی و شهروندان بومهنی در ایام نوروز ایجاد نماید و از یکم فروردین‌ماه آغاز و تا هفدهم فروردین ادامه دارد.

*بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی و مسئول بازرسی فرمانداری شهرستان پردیس از ستاد نوروزی شهر بومهن

نوید عباسی معاون عمرانی هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان پردیس به همراه حسین آرمودیان مقدم مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات از محل ستاد نوروزی شهرداری بومهن بازدید کردند.

نوید عباسی معاون عمرانی هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان پردیس در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری بومهن اظهار کرد: این بازدید با عزم جدی و تأمین امکانات جهت رفاه حال مسافرین کار خود را آغاز نموده و بحمدالله تاکنون نهایت تلاش خود را به‌منظور رضایتمندی مسافرین عزیز به‌کاربرده است.

وی افزود: تاکنون هیچ‌گونه کمبودی از امکانات خدماتی و رفاهی در شهر بومهن گزارش نشده و امیدواریم با فراهم آوردن امکانات بیشتر مسافرین عزیز با خاطره خوش شهر بومهن را ترک کنند.

معاون عمرانی امور عمرانی فرماندار ضمن تقدیر و تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر و همچنین اعضای ستاد، با تأکید بر لزوم خدمات‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مسافرین عزیز تأکید کرد: باید ستاد نوروزی تمام تلاش و توان خود را برای تکریم مسافرین و ایجاد اوقات خوش برای آنان از حضور در شهر بومهن به کار گیرد و با برخورد مناسب و پاسخگویی خوب به مسافران و گردشگران رضایتمندی آنان را جلب نمایند.

گفتنی است ستاد نوروزی شهرداری بومهن با برپایی سیاه‌چادرهای عشایری اقوام ایرانی و معرفی آداب، سنن و غذاهای محلی، اجرای زنده موسیقی محلی استان‌های مختلف، ایجاد المان‌های نوری زیبا، سفره هفت سین اقوام، نورافشانی و دیگر برنامه‌های متنوع در حال برگزاری می‌باشد.

*اجرای موسیقی محلی و رقص آئینی اقوام کرمانج در جشن نوروزی شهر بومهن

هنرمندان برجسته موسیقی محلی استان خراسان شمالی در روز یکم فروردین ماه سال ۹۸ با اجرای زیبای خود در ستاد نوروزی شهرداری بومهن هنرنمایی کردند.

خراسان شمالی محل زندگی اقوام گوناگونی است که به‌رغم تفاوت‌های نژادی و فرهنگی، به خاطر رشته محکمی از عوامل پایداری چون دین و ملیت با هم متحدند و موسیقی سنتی از اصیل‌ترین هنرها و داشته‌های این سرزمین می‌باشد که در آن‌سوی مرزها نیز زبانزد است.

این آئین سنتی برای دومین سال متوالی با هدف حفظ و معرفی آداب‌ورسوم عید نوروز و فرهنگ بومی و محلی در بومهن، بوم شهر اقوام ایرانی اجرا می‌شود.

شایان‌ذکر است جشنواره فرهنگی و سنتی ستاد نوروزی شهرداری بومهن همراه با برنامه‌های شاد و مفرح، هر روز از ساعت 10:30 صبح آغاز و تا ساعت 21:00 شب در مقابل ساختمان شهرداری بومهن برقرار و تا 17 فروردین‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا