در نشست شورای اداری شهرستان پردیس مطرح شد؛

رشد 200 درصدی کشف قاچاق در پردیس/ اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب دوربین‌های ترافیکی در شهرستان پردیس در حد مصوبات مانده است

رشد 200 درصدی کشف قاچاق در پردیس و در حد مصوبه باقی ماندن اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب دوربین‌های ترافیکی در شهرستان پردیس از موارد مطرح شده در نشست پایانی شورای اداری شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست پایان سال شورای اداری شهرستان پردیس با حضور امام جمعه، فرماندار و معاونین، رئیس دادگستری، فرماندهان انتظامی و سپاه پاسداران شهرستان و تمامی روسای ادارات شهرستان پردیس در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

ذوالفقار حسینی رئیس دادگستری شهرستان پردیس ضمن بیان سخنان مقام معظم رهبری در مقابله با فساد، اظهار داشت: بدون اغماض با فساد برخورد می‌کنیم، حال هر شخص، اداره و سازمانی باشد.

وی گفت: امکان دارد که این برخورد با تاخیر صورت بگیرد اما حتمی است، بنابراین مدیران ادارات باید بر عملکرد پرسنل خود نظارت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس خطاب به رؤسای ادارات، بیان داشت: زمانی که متوجه تخلف شدید به افراد تذکر و در ادامه زمینه‌های فساد را از بین ببرید.

حسینی اضافه کرد: مشکلات و مسائل ارباب رجوع را باید حل کنید و پاسخگو باشید، حق دسترسی به اطلاعات باید در اختیار مردم باشد و این راه‌ها را اطلاع‌رسانی کنید زیرا جزو حق شهروندی است.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس با بیان اینکه، تمام ما در مقابل محیط زیست مسؤولیت داریم و این در منشور حقوق شهروندی آمده است، اظهار کرد: شهرداری‌ها بدانند روز درختکاری نمادین نیست و پس از کاشت باید از نهال‌ها نگهداری کنیم.

وی تصریح کرد: در ارائه پروانه ساخت به حفظ محیط زیست دقت کنید و اجازه قطع درختان را ندهید.

در ادامه غلامرضا حسنوند فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ضمن تبریک پیشاپیش سال نو آماری از فعالیت این فرماندهی اعلام و اظهار داشت: در حوزه دستگیری سارقان، اتباع بیگانه، معتادین متجاهر، فروشندگان مواد مخدر، کاهش حوادث رانندگی و… فعالیت ها و توفیقات بسیار خوبی در این فرماندهی صورت گرفته است.

وی گفت: تردد معتادین متجاهر در بخش جاجرود مشکلات بسیاری را برای خودروهای عبوری و شهروندان به وجود آورده که تلاش داریم با برگزاری عملیاتی این افراد را به کمپ های ماده 15 تحویل دهیم.

حسنوند افزود: نصب سرویس بهداشتی و نیوجرسی در جاجرود در پیشگیری از وقوع تصادفات پیشگیرانه است.

رشد 200 درصدی کشف قاچاق در پردیس

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: در حوزه کالای قاچاق با کشف 280 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال 97 نسبت به سال قبل، رشد 200 درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: تعداد تماس‌های مردمی با سامانه پلیس 110 بیش از 45 هزار و 700 تماس بوده که رشد 30 درصدی داشتیم و این نشان از همراهی مردم با پلیس دارد.

وی تصریح کرد: امسال رؤسای ادارات، نگهبانی را برای حراست در ادارات بگذارند و نصب دوربین برای ادارات نیز الزامی است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس بیان کرد: در شهر بومهن، قبل از پل رودخانه چندین تصادف رخ داده و وجود مدرسه در این منطقه لزوم احداث هوایی را صد چندان کرده است.

وی گفت: نصب دوربین پلاک خوان در ورودی شهرها و ثبت تخلفات تا کنون اجرایی نشده است و نیاز است همتی مضاعف در این خصوص به وجود آید.

علت 35 درصد تصادفات عابرین پیاده و 30 درصد موتور سواران هستند

در ادامه سرهنگ اتحادی رئیس بازرسی راهور استان تهران ضمن تقدیر از مسؤولان شهرستان پردیس، اظهار کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید تصادفات را به حداقل برسانیم و در این شهرستان نیز باید این تلاش ها بیشتر شود.

اتحادی افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز و نصب دوربین‌های ترافیکی در شهرستان پردیس در حد مصوبات مانده است.

رئیس بازرسی راهور استان تهران ادامه داد: خودرو ثبت تخلفات ثابت جز اولویت‌ها است و ایام پایانی سال ادارات و شهرداری ها خودروهای خود را به عنوان گشت نامحسوس در اختیار راهور بدهند تا در این حوزه قویت عمل شود.

وی اضافه کرد: علت 35 درصد از تصادفات عابرین پیاده و 30 درصد موتور سواران هستند و متاسفانه فرهنگسازی ترافیک در کشور وضعیت خوبی ندارد.

اتحادی اظهار کرد: متاسفانه 40 تا 50 مصدومین حوادث در حین انتقال و یا در مراکز فوت میکنند که در این خصوص باید در پردیس اقدام به تجهیز مراکز یا مراکزی افتتاح شود.

تکریم ارباب رجوع بیشتر از گذشته مد نظر قرار گیرد

در پایان این جلسه امیراله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس گفت: پردیس در مسیر پر تردد کشور قرار دارد و میزبان میهمانان و هم‌وطنانمان از سراسر کشور هستیم و باید امنیت و رفاه را برای مسافران ایجاد کنیم.

حقیقی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع بیشتر در سال آینده بیش از سنوات گذشته مد نظر قرار بگیرد زیرا مردم خوب ما طی چهل سال اخیر انقلاب را همراهی و در هر لحظه به نظام کمک کردند و باید خدمتگذاری کنیم.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه در ادارات با هرگونه فساد برخورد شود، بیان داشت: در سال 98 بحث آموزش در ادارات را جدی بگیریم و با حضور قضات، روحانیون و اساتید کلاس های آموزشی را برای کارمندان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: نیاز داریم در سال جدید برای برخی از گروه ها و اصناف کلاس های آموزشی را با اساتیدی از نیروی انتظامی در بحث امنیتی برگزار کنیم تا با نصب دوربین های مدار بسته در کاهش جرم نقشی داشته باشیم.

حقیقی افزود: ادارات تا روز آینده لیست کشیک خود را علام کنند تا برای حواث غیرمترقبه آمادگی وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: توجه جدی به ارزیابی روزانه ایستگاه‌های نوروزی، بررسی اماکن بهداشتی و رستوران ها، نظارت بر عدم تخلف ساخت و ساز غیرمجاز مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا