رونمایی از نخستین سازه سبز کامپوزیت ایران در پردیس + فیلم

دانشمند ایرانی با کسب مجوزهای جهانی و داخلی ایران از نخستین سازه سبز کامپوزیت خود در ایران رونمایی کرد.

به گزارش صبح پردیس، دکتر صائبی که 30 سال پیش تحقیقات خود را درباره ساخت یک نوع سازه برتر در ایران و سپس آمریکا آغاز کرده است موفق شد این نوع سازه را در موسسه بین‌المللی ICC امریکا که یک موسسه معتبر جهانی است به ثبت برساند و سال گذشته نیز مجوز مرکز تحقیقات وزارت راه و ساختمان ایران را دریافت کرد.

دکتر صائبی درباره خواص سازه منحصربه‌فرد خود گفت: این سازه علاوه بر اینکه سبک و ارزان‌تر از ساخت‌وسازهای سنتی و کنونی است برابر زلزله، آتش‌سوزی و توفان مقاوم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته می‌شود بدون اینکه نیازی به مصالح ساختمانی کنونی باشد.

وی افزود: این سازه که دوستدار محیط‌زیست نیز هست به طور میانگین برای متراژ 50 متر کمتر از 24 ساعت بنا خواهد شد با تمام ویژگی‌هایی که دارد ضمن آنکه ساخت بناهای با متراژ بالا نیز زمان بیشتری خواهد برد به‌طور مثال برای ساخت بنایی با متراژ 500 متر حدود یک ماه زمان نیاز دارد.

دکتر صائبی با بیان اینکه توانسته به همت جوانان ایرانی یک ساختمان 3 طبقه را در 3 ماه احداث کند گفت: هدر رفت انرژی در این سازه بسیار پایین است و ضمن آنکه انرژی زیادی برای ساخت آن در کشور صرفه‌جویی خواهد شد و نیروی کار در آن ایمن است.

وی افزود: در این مدت تکنولوژی ساخت این سازه را به 10 جوان مستعد را منتقل کرده است و ساختمان جدید به زودی محلی برای آموزش به دیگران تبدیل خواهد شد.

وزن سبک؛ عایق حرارتی و صوتی، مقاوم در برابر زلزله، صددرصد قابل بازیافت (سازگار با محیط‌زیست)؛ مقاوم در مقابل طوفان؛ قابلیت طراحی و اجرا به هر شکلی؛ سرعت عمل و اجرای بسیار بالا؛ داشتن قابلیت جابجایی از مزایای دیگر این سازه است.

دکتر صائبی برای نخستین بار در جهان، موفق به ساخت موادی با استفاده از “تکنولوژی نانو” شده که این مواد به‌عنوان مصالح اصلی در ساخت خانه‌های مسکونی و اداری قابل‌استفاده است و این سازه‌های بسیار سبک و ارزان، کاملاً “ضد زلزله و ضد حریق” هستند.

یکی از سؤالات اساسی برای ساخت خانه‌های ضد زلزله این بود که کدام نقطه از کشورمان برای آغاز ساخت خانه‌های ضد زلزله با سازه‌های نوین مخترع ایرانی انتخاب خواهد شد؛ “کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب” انتخاب نخست این مخترع است.

 

انتهای پیام/

4 دیدگاه

  1. سلام . می خواهم برای اخذ نمایندگی در کرمان و در خصوص مبلغ هر متر مربع سازه اطلاعاتی حاصل کنم

  2. خیلی خوبه
    چجوری میشه درخواست ساخت این سازه را انجام داد

  3. سلام، مدتی هست که از اختراع این خانه صحبت میشه، در صدا وسیما حتی ، ولی عملا آدرس دقیقی از آقای دکتر صائبی و چگونگی فروش مصالح و یا اخذ نمایندگیش داده نشده. اگه چنین چیزی هست و مجوز گرفتن ، خب ارائه کنن تا ملت استفاده کنن.

  4. سلام ودرود فراوان بر جناب دکتر صائبی دستمریزاد سالهاست که جای این پروژه در کشور خالی بود امیدوارم با همت عزیزان جایگاه خودش را در آینده نزدیک در ساخت و سازها بدست آورد.
    چون سایه مرغان هوا در سفر خاک
    آزار به موری نرساندیم و گذشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا