با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت مترو پردیس با بودجه 1400 میلیارد/ کلنگ متروی پردیس در فاز 11 بر زمین خورد

عملیات اجرایی ساخت متروی پردیس پس از سال‌ها چشم انتظاری شهروندان با حضور وزیر راه و شهرسازی در فاز ۱۱ شهر پردیس آغاز و کلنگ آن بر زمین زده شد.

به گزارش صبح پردیس، دقایقی پیش کلنگ مترو پردیس با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مجید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه، فرماندار و امام جمعه پردیس و جمعی از مسئولان محلی در فاز ۱۱ بر زمین زده شد.

دقایقی پیش رویای شهروندان پردیسی به تحقق نزدیک و با بودجه‌ای ۱۴۰۰ میلیارد تومانی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

گفتنی است، دو جاده قدیم و آزادراه تهران-پردیس که یکی به دلیل خطرات بسیار، فراز و نشیب بسیار و حادثه‌خیز بودن و دیگری به دلیل گرانی عوارض، مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده که با افتتاح مترو پردیس بخش اعظمی از مشکلات شهروندان رفع می‌شود، به امید روزی که این روبان افتتاح ایستگاه پردیس را قیچی و قطار بین شهری تهران پردیس آغاز به کار کند.

*مباحث حمل‌و‌نقل و مترو پردیس از اولویت‌های وزارت راه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث محیط زیست، حمل‌و‌نقل و مترو پردیس اولویت‌های ما است که با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بخش زیرساختی قادر به تکمیل پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن هستیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس با تبریک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما باید بتوانیم در جهت اعتلاء، آبادانی و عمران کشور کارآمدتر از گذشته ایفای نقش کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی عزت و سربلندی مردم و همراه آن آبادانی سرزمین و اقتدار کشور را برای تحقق شعار «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بحث محیط زیست، حمل‌و‌نقل و مترو پردیس اولویت‌های ما است که با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بخش زیرساختی قادر به تکمیل پروژه‌ها در کمترین زمان ممکن هستیم.

وی با بیان اینکه گسترش شهرنشینی و ارتقا سطح زندگی مردم را مدنظر قرار داریم، تصریح کرد: شهرهای جدید برای سکونت باید دارای امکانات باشند تا مردم با آرامش زندگی کنند.

اسلامی با بیان اینکه در شهرهای جدید توجه به زیرساخت‌ها، حمل‌ونقل و اشتغال را مدنظر داریم، بیان داشت: شهرک‌های صنعتی اطراف تهران را با طرح‌ها و مشوق‌هایی ترغیب کردیم که در جاجرود، کمرد، خرمدشت و شهرستان‌های اطراف و محیط‌های مجاز اسکان پیدا کنند.

*تامین زیرساخت‌های اساسی پردیس در اولویت است

مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های اساسی پردیس در اولویت است، گفت: شهرهای جدید و سیاست ایجاد این شهرها از ثمرات انقلاب اسلامی است که پس از ۴ دهه تلاش به ثمر نشسته و یکی از آن‌ها شهر پردیس است.

حبیب‌الله طاهر‌خانی مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس، اظهار داشت: شهرهای جدید و سیاست ایجاد این شهرها از ثمرات انقلاب اسلامی است که پس از ۴ دهه تلاش به ثمر نشسته و یکی از آن‌ها شهر پردیس است.

وی با بیان اینکه پردیس برای اسکان بخش عظیمی از شهروندان ساخته شده و در این شهر امروز بیش از ۱۰۰هزار نفر ساکن هستند، افزود: پردیس نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله مترو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های اساسی پردیس در اولویت است، ادامه داد: آزادراه تهران پردیس با مشارکت شرکت عمران ساخته شده و با اسکان جمعیت زیاد در پردیس امکان دسترسی به تهران را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به امضای قرارداد میان قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت عمران گفت: عقب ماندگی از مظر ساخت ابنیه و راه‌های دسترسی وجود دارد و با فعالیت این دو شرکت این فاصله به حداقل می‌رسد.

طاهر‌خانی با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار اراضی جدید برای ساخت مسکن آماده‌سازی می‌شود، تصریح کرد: نظام عرضه مسکن این‌گونه فعال می‌شود و با استفاده از ظرفیت شهرهای جدید در پردیس اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اتمام مسکن مهر از تمام مناب داخلی استفاده می‌کنیم، ادامه داد: امیدوارم با حمایت‌ مسؤولین در سال ۹۸ در شهرپردیس و دیگر شهرها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

*وزیر راه وشهرسازی اتمام مسکن مهر پردیس را اولویت خود می‌داند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس، اظهار داشت: در آستانه دهه فجر که به برکت اندیشه‌های امام راحل و خون شهدا امنیت و ارامش را برای تمام مسلمانان جهان به ارمغان آورده است، ساخت مترو، تونل، چهاربانده کردن راه ارتباطی و آماده‌سازی زیرساخت‌های فازهای 5 و 9 را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه این امیدواری را داریم و نوید می‌دهیم پروژه مترو با سرعت و کیفیت بالایی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: همچنین وزیر راه وشهرسازی اتمام مسکن مهر را جز اولویت‌های خود قرار داده است.

استاندار تهران با اشاره به حضور نمایندگان مجلس در شهرستان‌های تهران ادامه داد: در کمتر دوره‌ای نمایندگان استان این‌چنین علاقه‌مدانه به دنبال رفع مشکلات حوزه‌های خود بودند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکاری بین‌المللی با کیفیت، سرعت و با بهره‌مندی از دانش متخصصان بومی شرایطی را ایجاد کرده تا براساس زمانبندی پروژه‌ها را انجام دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا