مدیر عامل شهر جدید پردیس:

متقاضیان مسکن مهر پردیس علاقه ای به پرند و هشتگرد ندارند/درخواست از وزیر برای جانمایی در فاز ۱۱

مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس با بیان اینکه ۲۵۰۰ مسکن مهر برای پاسخ به این متقاضیان مسکن مهر پردیس کم داریم و متقاضیان علاقه‌مند به رفتن به پرند و هشتگرد نیستند گفت: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می کنیم که با جانمایی متقاضیان مسکن مهر در فاز ۱۱ موافقت کند.

به گزارش صبح پردیس، سید مهدی هدایت در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر پردیس در حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی این است که مشکل متقاضیان مسکن مهر که ثبت نام کرده و آورده خود را نیز واریز کرده اند اما واحد مسکونی برای این متقاضیان وجود ندارد گفت: درخواست ما این است که این متقاضیان که حدود ۲۵۰۰ نفر هستند در فاز ۱۱ جانمایی شده و کوزو این واحدها را در فاز ۱۱ احداث کند.

وی ادامه داد: ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای پاسخ به تقاضاهای ایجاد شده کم داریم که متقاضیان هم علاقه‌مند به تحویل مسکن مه در پرند و هشتگرد نیستند بنابراین می‌توانیم از ظرفیت ۷۰ هکتاری در سایت کوزو برای ساخت واحدهای جدید مسکن مهر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: پیمانکار کوزو نیز برای ساخت این تعداد واحد مسکن مهر جدید در مدت زمان ۱۸ ماهه اعلام آمادگی کرده است.

هدایت گفت: با پیمانکار ترکیه‌ای به این توافق رسیده‌ایم که از محل مشارکت سایت‌های تجاری برای ساخت اماکن عمومی مانند مدارس، ساختمان‌های درمانی، نظامی هزینه کنیم و پیمانکار این اماکن عمومی را هم در فاز ۱۱ بسازد. همچنین با ‌آب و فاضلاب برای خط انتقال تصفیه‌خانه جدید به توافق رسیده‌ایم و این تصفیه‌خانه تا ۵ سال جوابگو است.

این اظهارات در حالی در حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد که در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی با واکنش اسلامی مواجه شده و اعلام کرد که به هیچ وجه با بارگذاری جدید موافقت نخواهد کرد.

هدایت با اشاره به درخواست افزایش ۵ میلیون تومانی به سقف وام مسکن مهر گفت: دیگر درخواست ما این است که پنج میلیون تومان به سقف وام اضافه شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن مهر در فازهای ۱۱، ۸، ۵ و ۹ در دست اجرا است که ساخت واحدهای فاز ۱۱ برعهده پیمانکار ترکیه‌ای است گفت: اتمام سایت مسکن مهر پردیس تا پایان سال ۹۸ به جز واحدهای معارض‌دار هدف اصلی ما در این حوزه است.

وی افزود: در مسکن مهر پردیس در بخش ساخت ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش آماده‌سازی ۶۱ درصد ، در بخش زیربنایی ۵۱ درصد و در بخش روبنایی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال ۹۸ باید به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: در فاز ۱۱ پردیس ۱۲هزار واحد افتتاح شده است و بقیه واحدها به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده‌اند.

هدایت در خصوص ساخت در فازهای ۹ و ۵ که بنا به دلایلی متوقف بود گفت: با توافقاتی که انجام شده قرار بر این است که قراردادها به خود سازنده‌ها احاله شود و در این فازها ۱۰ هزار واحد در حال تکمیل است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره فاز ۸ گفت: در فاز ۸ که ۲۸ هزار واحد مسکن مهر تعریف شده است ۸ هزار واحد آن هرچند افتتاح شده‌اند اما هنوز مردم در آنها ساکن نیستند و نیاز به آماده‌سازی برخی از اماکن عمومی دارد و قرار بر این شده است که پیمانکار نسبت به ساخت مدارس، مساجد، مخازن آب در این منطقه اقدام کند و تا پایان سال ۹۸ این فاز هم به اتمام می‌رسد.

هدایت افزود: موضوع مهمی که باعث ایجاد ارزش افزوده در واحدهای مسکن مهر پردیس شد بحث دسترسی‌های ایمنی این منطقه به زیرساخت‌های حمل و نقلی بود و حال تقاضای ما این است بدون اینکه باری بر روی دولت بگذاریم بتوانیم ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع خودمان که مربوط به فروش ارز است به ساخت واحدها اختصاص دهیم.

به گفته وی، اگر وزارت راه و شهرسازی در بخش قیر به ما کمک کند می‌توانیم با سرعت بیشتری واحدها را به مردم تحویل دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا