فرماندار پردیس خبر داد؛

وجود ۸۰ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در شهرستان پردیس/ ساخت یک بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در پردیس

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وجود ۸۰ هزار نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی در شهرستان پردیس، گفت: تأمین اجتماعی، ساخت یک بیمارستان در پردیس با ۱۶۰ تخت خواب دست اقدام است.

به گزارش صبح پردیس، امیرالله حقیقی در نشستی که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات شهر بومهن در مسجد اهل‌بیت (ع) بومهن برگزارشده بود، از اختصاص 16 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان الغدیر در شهر بومهن خبر داد که با اشاره به اینکه نزدیک به پنج میلیارد تومان از این اعتبارت تحقق‌یافته است، اظهار کرد: ۸۰ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در شهرستان پردیس وجود دارد و به همین دلیل مباحث مربوط به بهداشت و درمان پردیس به‌صورت جدی توسط مجموعه مدیریت شهرستان پردیس با کمک نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود و در همین راستا بر اساس توافق استانداری و تأمین اجتماعی، ساخت یک بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در پردیس دست اقدام است.

وی در ادامه به توافق صورت گرفته برای ساماندهی منطقه ازون تپه بومهن اشاره کرد و افزود: این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است که در سنوات گذشته ساخت‌وسازهای غیراستاندارد زیادی در آن صورت گرفته و بر اساس این توافق، ساماندهی این منطقه شامل استحکام بنا، رفع مشکلات برق، انشعابات و تأمین سوخت توسط بخشداری و شهرداری در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس یکی دیگر از مشکلات شهر بومهن را ترافیک بسیار زیاد آن نام برد و گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به تردد مسافران استان‌های شمالی و شرقی و شهرهای اطراف است که از میان بومهن می‌گذرند که این مورد با تجهیز بیشتر کمربند جنوبی بومهن و احداث شاخه شمالی آزادراه پردیس تا حد زیادی برطرف خواهد شد و قول مساعد آن از وزیر محترم راه و شهرسازی گرفته‌شده است.

فرماندار شهرستان پردیس بخش دیگر را ترافیک داخل شهر ناشی از تردد بالای شهروندان دانست و افزود: شهرداری و شورای شهر بومهن با به‌کارگیری مشاوران خبره، طرح‌هایی برای بهبود وضعیت عبور و مرور در داخل شهر تهیه‌کرده‌اند و شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرستان پردیس نیز کمیته فنی را برای بررسی همه طرح‌های ترافیکی ایجاد کرده است تا پس از تأیید در این کمیته، برای تصویب و ابلاغ به شورای ترافیک اعلام شود و مصوبات شورا نیز باید هرچه سریع‌تر به اجرا درآمده و کاربردی شود.

حقیقی برگزاری نشستی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری مشکلات شهرستان را یکی از اقداماتی دانست که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و افزود: در این جلسه پیرامون مسکن مهر پردیس و مترو پردیس نیز صحبت‌هایی شد و طرح احداث مترو برای پردیس به‌زودی عملیاتی می‌شود.

فرماندار پردیس یکی از مشکلات عمده شهرستان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و تولید را قرار داشتن بیش از ۸۵ درصد از پهنه شهرستان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست نام برد و گفت: مکاتباتی انجام‌شده که این موضوع از طریق شورای عالی محیط‌زیست بررسی و رفع شود و در این زمینه نیز کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.

حقیقی وجود بافت‌های فرسوده، فقدان سند مالکیت برای بسیاری از اراضی شهر بومهن و نقل‌وانتقال با قولنامه، عدم وجود آرامستان پردیس و تعارضات به وجود آمده در مباحث مالکیت اراضی بومهن را به‌عنوان دیگر مشکلات عمده بومهن نام برد و خاطرنشان کرد: اعطای وام بلاعوض یکی از طرح‌های دولت برای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی است که تاکنون شهرستان پردیس هیچ اعتباری در این زمینه دریافت نکرده است.

فرماندار پردیس در پایان تصریح کرد برای رفع دیگر مشکلات این شهر با همکاری شهرداری، شورای شهر، ادارات اوقاف و امور خیریه، محیط‌زیست و منابع طبیعی در پی راهکار هستیم و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که در این زمینه‌ها به ما کمک کنند.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا