دکتر سارا فرهادی متخصص کودکان و نوزادان پردیس

دکتر سارا فرهادی متخصص کودک پردیس فارغ التحصیل از دانشگاه تهران و دارای رتبه ی برتر دانشنامه‌ی تخصصی دانشگاه تهران و دارای سابقه‌ی هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان است. این متخصص کودک پردیس، ویزیت نوزادان، کودکان و نوجوانان از بدو تولد تا 18 سالگی و بررسی کم وزنی و کوتاهی قد کودکان و مشاوره جهت افزایش قد کودکان، مشاوره تغذیه به کودکان، بررسی و درمان آلرژی در کودکان، انجام ختنه، انواع پانسمان، بخیه، تزریقات و سرم تراپی را انجام می‌دهند.

  • متخصص کودکان و نوزادان از دانشگاه تهران
  • دارای رتبه‌ی برتر دانشنامه ی تخصصی دانشگاه تهران
  • دارای سابقه‌ی هئیت علمی دانشگاه

بررسی کم وزنی و کوتاهی قد کودکان
مشاوره جهت افزایش قد کودکان
– پایش رشد و تکامل نوزادان و شیرخواران
– بیماری های گوارشی کودکان
– بیماری های غدد و چاقی
– بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی
– بیماری های تب دار و عفونی
– تشخیص و درمان زردی نوزادان
– مشاوره ضایعات پوستی و حساسیت پوستی کودکان
– مشاوره تغذیه کودکان
– مشاوره دوران نوجوانی و بلوغ
– تزریقات کودکان
– انواع پانسمان و بخیه کودکان

پذیرش: از ساعت ۴ عصر الی ۹ شب

آدرس: پردیس، روبروی مجتمع تجاری بهاران، ساختمان رازی، طبقه اول، واحد ۴

تلفن تماس:     76243214 – 09213865571


به گزارش صبح پردیس، تخصص اطفال یا پزشکی کودکان که از شاخه‌های اصلی پزشکی است به‌طور اختصاصی به مسائل رشد و بیماری‌های کودکان می‌پردازد و نیاز کودکان را به پزشک متخصص و نیاز والدین را به مشاور رشد کودک رفع می‌نماید.

باکمی تأمل در خصوص سلامت کودک و لزوم شناخت تخصصی بیماری‌های آنها متوجه خواهید شد که کودکان نیاز دارند در مواقع بیماری به متخصص خودشان مراجعه کنند تا درمان بهتری را دریافت نمایند.

تخصص اطفال در واقع دربردارنده‌ی نکات تندرستی کودک از زمان نوزادی تا بزرگ‌سالی آنها است. این بخش از پزشکی اساساً با تمام جنبه‌های رشد و پرورش کودک و شرایط او برای محقق شدن تمام ظرفیت‌هایش برای رشدی سالم تا بزرگ‌سالی سروکار دارد.

سلامت کودکان در گذشته بخشی از طب بزرگ‌سالان بود که در قرن ۱۹ و ابتدای قرن بیستم به‌عنوان رشته تخصصی در پزشکی در نظر گرفته شد؛ افزایش تدریجی آگاهی ازآن‌که بیماری‌های کودکان با بزرگ‌سالان متفاوت است نقش عمده‌ای در تخصصی شدن این رشته داشت. در این زمان بود که پزشکان فهمیدند واکنش‌های کودک به بیماری، داروها و محیط، بستگی زیادی به سن او دارد.

رشد کودک

توجه به مراحل رشد کودک و زیر نظر داشتن روند رشد او وظیفه‌ی والدین است اما در این میان مسائلی وجود دارد که تجزیه تحلیل آن از توان والدین خارج است و نیاز به یک مشاور و راهنما خصوصاً در مواقع بیماری کودک دارند در نتیجه انتخاب یک متخصص اطفال از بدو تولد کودک یکی از مهم‌ترین کارهای است که والدین باید انجام دهند.

پس از تولد نوزاد، موارد مهم برای بررسی و ثبت در پرونده‌ی کودک وجود دارد که می‌تواند در روند رشد او تأثیر به سزایی داشته باشد، تشکیل یک پرونده‌ی مدون در نزد یک پزشک اطفال والدین را قادر می‌سازد از فرازوفرود رشد و سلامت کودک خود به خوبی آگاه باشند.

برای نمونه، نوزاد باید از لحاظ سلامت و واکسیناسیون تحت نظر پزشک متخصص باشد. پس‌ازآن نیز والدین با مجموعه‌ای از چالش‌های جدید مواجه هستند، چالش‌هایی مانند اینکه چه زمانی باید تغذیه با غذاهای جامد را شروع کرد و یا کودک به لحاظ بنیه به چه مکمل‌های غذایی نیاز دارد، این مسائل در هر کودک با توجه به ژنتیک و سلامت بدن متفاوت است، در نتیجه حضور یک متخصص اطفال در نقش یک مشاور الزامی است.

بیماری‌های کودکان

متأسفانه حتی سالم‌ترین کودکان هم بیمار می‌شوند. بد نیست با علائم و نشانه‌های بیماری‌های معمول در کودکان و نیز با درمان و روش‌های پیش‌گیری آن‌ها آشنا باشیم. مشکلات معدودی هستند که در دوران کودکی بسیار رایج و حتی غیرقابل پیش‌گیری‌اند، مانند عفونت گوش‌ها یا ورم لوزه‌ها. اما مشکلات قابل‌پیشگیری نیز وجود دارند، مانند بیماری‌های عفونی جدی که به‌طورمعمول با مصون‌سازی و واکسیناسیون به‌موقع قابل‌پیشگیری هستند، اما همه‌ی اینها مستلزم وجود یک مشاور متخصص است.

مراجعه به متخصص کودکان هنگام بیماری او

کودکانی وجود دارند که با بعضی مشکلات جسمی متولد می‌شوند. مشکلات جسمی آشکار مانند: شکاف کام و لب‌ها که در هنگام تولد کاملاً قابل‌مشاهده است و برخی مشکلات پنهان مانند ناهنجاری‌های قلبی یا کلیوی که از همان بدو تولد نمی‌توان آن‌ها را فوراً تشخیص داد. این نوع بیماری‌ها مراجعه به متخصص کودکان و تحت نظر بودن او از لحاظ مشکلات سلامتی مادرزادی را حائز اهمیت می‌کند.

تخصص‌های پزشکی کودکان

متخصصین اطفال در رده‌های بالاتر ممکن است فوق تخصص یک رشته‌ی خاص را دنبال کنند که در درمان بیماری‌های خاص کودکان مؤثر است.

رشته‌های فوق تخصصی کودکان زیادی در دنیا وجود دارد که اختصاصاً به مشکلات کودکان می‌پردازند. در حال حاضر در ایران تخصص‌های کودکان شامل بیماری‌های کلیه کودکان (نفرولوژی اطفال)، بیماری‌های خون اطفال، بیماری‌های عفونی کودکان، بیماری‌های قلب کودکان، بیماری‌های گوارش کودکان، بیماری‌های غدد و متابولیک کودکان، بیماری‌های ایمونولوژی و آلرژی کودکان، بیماری‌های روماتولوژی کودکان، بیماری‌های ریه کودکان، بیماری‌های اعصاب کودکان و رشته فوق تخصصی نوزادان است، هر یک از بیماری‌های خاص کودکان نیاز دارد که تحت نظر متخصص همان بیماری قرار گیرد.

با انتخاب یک متخصص اطفال خوب به رشد هر چه بهتر فرزندانمان کمک کنیم و آنها را برای داشتن بدنی سالم در آینده همراهی نماییم.

دکتر سارا فرهادی متخصص کودکان، نوزادان و اطفال در پردیس، می‌تواند پزشکی خوب و مورد اطمینان برای فرزند دلبند شما باشد.

انتهای پیام/

6 دیدگاه

  1. من از خانم دکتر فرهادی خیلی خیلی راضی ام هم فوق العاده باسواد ن هم خیلی مهربون، خدا خیرشون بده.

  2. خانم دکتر بسیا بسیار استادانه تشخیص و درمان رو انجام میدن ‌.مهمتر از تشخیص و درمانشون،شخصیت بسیار بالای ایشون به چشم میاد و اینکه خیلی با صحه صدرشون آرامش رو به ما منتقل کردن و من و همسرم و حتی نی نی خوشگلمون ازشون بی نهایت تشکر و قدر دانی میکنیم .و بهترین هارو براشون آرزو میکنیم .

  3. ممنونم از راهنماییتون و ممنون از صبر و حوصله و دانش خانم دکتر سارا فرهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا