رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس:

کتابخانه جاجرود عنوان نمونه کشوری را کسب کرد/ طرح ایجاد کتابخانه سیار روستایی در پردیس در حال اجراست

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس با اشاره به اینکه کتابخانه جاجرود توانست عنوان کتابخانه نمونه کشوری را کسب کند، گفت: طرح ایجاد کتابخانه سیار روستایی در پردیس نیز در حال اجراست.

به گزارش صبح پردیس، محسن سلطان محمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس در دیدار رئیس، کارکنان و کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی با فرماندار پردیس، در محل فرمانداری شهرستان پردیس، ضمن من ارائه اطلاعاتی از تعداد کتابخانه‌ها و کتاب‌های موجود در آن و کتابداران فعال در شهرستان پردیس، اظهار کرد: کتابخانه جاجرود توانست عنوان کتابخانه نمونه کشوری را کسب کند.

وی افزود: علی الرغم کمبود امکانات، تلاش بر این است که کتابخانه‌های پردیس در دو شیفت به مردم خدمت‌رسانی کنند و طرح ایجاد کتابخانه سیار روستایی در پردیس نیز در حال اجراست تا دسترسی مردم به‌ویژه روستاییان به کتاب بیش از گذشته شود.

همچنین در این نشست امیر الله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس نیز کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل‌کرده و یا در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم و مغتنم است.

وی افزود: فضای مجازی و مشکلات اقتصادی را از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خودپاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و دانشمندان و نخبگانی بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، این استقبال باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها رو به افزایش برود.

فرماندار پردیس شروع کار فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه به کتاب از سنین پایه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید از مدارس و مهدهای کودک شروع کرد و فرهنگ کتاب‌خوانی را در میان این قشر نهادینه کرد تا همزمان با رشد و نمو فرزندان ایران، علاقه به کتاب نیز گسترش یابد و هیچ‌چیز مانع آن نشود به‌ویژه در روستاها که امکانات مانند شهرها در دسترس نیست، اداره کتابخانه‌ها باید با همکاری آموزش‌وپرورش و تجهیز کتابخانه‌های مدارس این مهم را به سرانجام برساند.

حقیقی از زحمات و تلاش‌های مجموعه کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس برای بهبود ارتباط مردم با کتاب و افزایش سهم کتاب در زندگی مردم قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا