شهردار پردیس خبر داد؛

تداوم طرح کمربند سبز شهر پردیس در آب انجیرک/ اجرای فضای سبز در حاشیه بلوار سفیر امید

شهردار پردیس با اشاره به خاکریزی حاشیه بلوار سفیر امید پردیس برای اجرای فضای سبز، گفت: طرح کمربند سبز شهر پردیس با نخاله‌برداری و خاکریزی در آب انجیرک پردیس در حال اجرا است.

کورش گلریز در گفتگو با پایگاه خبری صبح پردیس، در تشریح پروژه‌های عمرانی اخیر با اشاره به طرح جدول‌گذاری خیابان سایه پردیس اظهار کرد: این طرح با نظارت واحد عمران شهرداری پردیس و توسط پیمانکار مجری طرح صورت اجرایی به خود گرفت که بهسازی جداول در خیابان سایه واقع در فاز یک و بلوار فروردین جنوبی شهر پردیس با تعیین چند هدف از سوی مدیریت شهری پردیس صورت اجرایی به خود می‌گیرد.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف ساماندهی جداول، ایجاد مسیرهایی مناسب برای هدایت آب‌های سطحی است تا ضمن جلوگیری از انباشت آب حاصل از نزولات آسمانی در سطح شهر از مزاحمت برای شهروندان و تخریب تدریجی آسفالت نیز خودداری شود و دیگر هدف مورد پیگیری مدیریت شهری پردیس از اجرای طرح یاد شده، ارتقای نمای بصری شهری و زیبایی هرچه بیشتر معابر است.

*جمع‌آوری نخاله‌های پیاده‌رو بلوار جانبازان شمالی پردیس و خاکریزی حاشیه بلوار سفیر امید پردیس برای اجرای فضای سبز

شهردار پردیس با اشاره به طرح جمع‌آوری نخاله‌های پیاده‌رو بلوار جانبازان شمالی پردیس خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، نخاله‌های مزاحم در مسیر پیاده‌رو این بخش شهر جمع‌آوری و همچنین در خصوص اتاقک تأسیسات واقع در مسیر و متعلق به یک مجتمع مسکونی اخطارهای لازم برای جمع‌آوری ارائه شد.

گلریز با اشاره به اینکه تخلیه نخاله در سطح شهر پیگرد قانونی دارد و شهرداری پردیس در این خصوص اقدامات لازم حقوقی را انجام می‌دهد، تأکید کرد: شهروندان گرامی برای اعلام گزارش‌های خود پیرامون مباحثی نظیر سد معبر، نظافت، رفت‌وروب، لایروبی، نخاله، زباله و … می‌توانند از طریق خطوط ثابت تلفن سامانه 137 اقدام نمایند.

وی با اشاره به طرح خاکریزی حاشیه بلوار سفیر امید پردیس برای اجرای فضای سبز، تصریح کرد: طرح خاکریزی مذکور به همت واحد فضای سبز شهرداری پردیس در حاشیه جنوبی بلوار سفیر امید اجرا شد که بعد از پایان کار خاکریزی و در روزهای آینده، طرح فضای سبز در این بخش از شهر اجرا می‌شود.

*پیشرفت 20 درصدی بهسازی و ساماندهی خیابان شهید ستاری پردیس

شهردار پردیس با اشاره به پیشرفت 20 درصدی بهسازی و ساماندهی خیابان شهید ستاری پردیس، تصریح کرد: وجود مسیرهای مناسب با ایمنی کافی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش رضایتمندی در شهروندان قلمداد می‌شود.

گلریز خاطرنشان کرد: از این رو، شهرداری پردیس در سایه تأکید، پیگیری و حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر به‌ویژه کمیسیون عمران این شورا، طرح‌های مختلفی در سرفصل‌های احداث، ترمیم، اصلاح هندسی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت مسیرهای درون‌شهری را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: در همین راستا، از چندی قبل پروژه بهسازی و ساماندهی خیابان شهید ستاری در فاز دو شهر پردیس توسط شهرداری کلید خورد.

شهردار پردیس اضافه کرد: در قالب این پروژه، طرح احداث دیوار سنگی انجام شد و به نیمه‌راه رسید و در ادامه، امور دیگری شامل تعریض، آسفالت، جدول‌گذاری و … نیز انجام می‌شود.

گلریز بیان داشت: خیابان شهید ستاری در انتهای بلوار خلیج‌فارس شمالی و امتداد شرق به غرب بلوار شهید شکاری قرار دارد و ادوات عمرانی و همچنین شهروندان بسیاری برای دسترسی به فازهای جدید و طرح‌های مسکن مهر از معبر مذکور بهره می‌برند.

*پیاده رو بلوار جانبازان شمالی شهر پردیس اجرا شد

شهردار پردیس با اشاره به اجرای طرح پیاده‌روی بلوار جانبازان شمالی پردیس، تصریح کرد: این پروژه با نظارت واحد عمران شهرداری پردیس و توسط پیمانکار مجری طرح صورت اجرایی به خود گرفت.

گلریز ادامه داد: بلوار جانبازان شمالی شهر پردیس با اتصال به بلوارهای سفیر امید، جانبازان جنوبی و کمربندی شمالی پردیس (بلوار شهید چمران) از طریق میدان فلسطین، نقش بسزایی در کاهش ترافیک شهری ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: ازاین‌رو، شهروندان بسیاری طی طول شبانه‌روز برای فرار از ترافیک نسبتاً سنگین میدان عدالت از مسیر مذکور بهره می‌برند.

شهردار پردیس گفت: همچنین وجود پیاده‌رو مناسب سبب تفکیک ترافیک خودرویی و مسیر عابران پیاده شده و از خطرات احتمالی ناشی از سوانح رانندگی می‌کاهد.

*طرح جدول‌گذاری خیابان شهید عزت‌الله نوشین پردیس اجرا می‌شود

گلریز با اشاره به طرح جدول‌گذاری خیابان شهید عزت‌الله نوشین پردیس، بیان کرد: با نظارت واحد عمران شهرداری پردیس و توسط پیمانکار مجری طرح صورت اجرایی به خود می‌گیرد که خیابان «شهید عزت الله نوشین» در بلوار «شهید شکاری» پردیس، به‌عنوان یکی از مسیرهای منتهی به پروژه گردشگری «بام پردیس» قلمداد می‌شود، از این رو، طرح جدول‌گذاری در این مسیر اجرا شد.

وی افزود: بهسازی جداول خیابان شهید نوشین شهر پردیس با تعیین چند هدف از سوی مدیریت شهری پردیس صورت اجرایی به خود می‌گیرد که از مهم‌ترین اهداف ساماندهی جداول، ایجاد مسیرهایی مناسب برای هدایت آب‌های سطحی است تا ضمن جلوگیری از انباشت آب حاصل از نزولات آسمانی در سطح شهر از مزاحمت برای شهروندان و تخریب تدریجی آسفالت نیز خودداری شود و دیگر هدف مورد پیگیری مدیریت شهری پردیس از اجرای طرح یاد شده، ارتقای نمای بصری شهری و زیبایی هرچه بیشتر معابر است.

*نخاله‌های حواشی مجتمع مسکونی غدیر (هسا) پردیس جمع‌آوری شد

شهردار پردیس با اشاره به طرح جمع‌آوری زباله‌های مجتمع غدیر، بیان کرد: این مهم با نظارت واحد خدمات شهری شهرداری پردیس صورت اجرایی به خود گرفت.

وی افزود: در قالب اجرای این طرح 10 تن نخاله از حواشی مجتمع مسکونی «غدیر» (هسا) واقع در فاز سه توسط یک دستگاه لودر، یک دستگاه کامیون و با همکاری پنج کارکنان شهرداری جمع‌آوری شد.

*طرح جدولگذاری تقاطع خیابان‌های زنبق و خبرنگار پردیس اجرا شد

گلریز با اشاره به طرح جدول‌گذاری تقاطع خیابان‌های زنبق و خبرنگار پردیس با نظارت واحد عمران شهرداری پردیس و توسط پیمانکار مجری طرح، بیان کرد: بهسازی جداول در تقاطع خیابان‌های «زنبق» و «خبرنگار» شهر پردیس با تعیین چند هدف از سوی مدیریت شهری پردیس صورت اجرایی به خود می‌گیرد.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف ساماندهی جداول، ایجاد مسیرهایی مناسب برای هدایت آب‌های سطحی است تا ضمن جلوگیری از انباشت آب حاصل از نزولات آسمانی در سطح شهر از مزاحمت برای شهروندان و تخریب تدریجی آسفالت نیز خودداری شود و دیگر هدف مورد پیگیری مدیریت شهری پردیس از اجرای طرح یادشده، ارتقای نمای بصری شهری و زیبایی هرچه بیشتر معابر است.

*تداوم طرح کمربند سبز شهر پردیس با نخاله‌برداری و خاکریزی در آب انجیرک پردیس

شهردار پردیس با اشاره به اینکه کمربند سبز در مناطق شهری اغلب با پیگیری چندین هدف تحقق می‌یابد، اظهار کرد از جمله این اهداف می‌توان به توسعه فضای سبز شهری، ارتقای نمای بصری، تعدیل آلاینده‌های زیست‌محیطی، بهبود کیفی آب‌وهوا، جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو از اراضی متعلق به شهروندان و … اشاره کرد.

گلریز تصریح کرد: در همین راستا شهرداری پردیس طی سالیان گذشته اجرای طرح کمربند سبز حاشیه این شهر را در دستور کار خود قرار داد و در سال جاری این پروژه به بخش جنوبی شهر و حاشیه آزادراه تهران – پردیس رسید؛ همچنین در ادامه پروژه مذکور و طی روزهای گذشته طرح نخاله برداری و خاکریزی در حدفاصل خیابان و رودخانه منطقه آب انجیرک صورت اجرایی به خود گرفت.

وی بیان کرد: طرح کمربند سبز پردیس شامل دو هزار اصله درخت و درختچه از انواع زبان گنجشک، توت کاکوزا، توری، ارغوان، ختمی، یاس، سرو نقره‌ای و … است که علاوه بر غرس درختان یاد شده، شبکه آبیاری قطره‌ای کمربند سبز جنوبی شهر پردیس نیز طراحی و اجرا می‌شود.

*کاشت گل‌های فصلی در گلدان‌های طبقاتی شهر پردیس

شهردار پردیس ادامه داد: یکی از مصادیق زیبایی شهر پردیس در مبحث فضای سبز، ایجاد گلدان‌های طبقاتی در سطح شهر به‌ویژه میادین امام خمینی (ره) و عدالت است.

وی افزود: در همین راستا، واحد فضای سبز شهرداری پردیس با آغاز فصل پاییز نسبت به کاشت پوشش گیاهی و گل‌های مقاوم به برودت نسبی دما نظیر بنفشه، کلم، داوودی و … در این گلدان‌ها اقدام کرد؛ همچنین طرح کاشت و واکاری فضای سبز همه نقاط شهر پردیس با پوشش گیاهی مذکور نیز طی روزهای گذشته کلید خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا