کشف 1700 کیلوگرم همبرگر غیرمجاز در شهرستان پردیس

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس از کشف یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم همبرگر و مواد اولیه غیرمجاز در شهرستان پردیس خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، شهربانو محمودی در خصوص کشف این کارگاه غیرمجاز، اظهار داشت: دو ماه پیش شکایتی به سامانه نظارت و مدیریت ارتباطات مردمی وزارت بهداشت (سامانه ١٩٠) واصل شد.

وی افزود: همکاران ما با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی بررسی‌های متعددی را در آن برهه زمانی آغاز و پس از اطلاع افراد خاطی، فعالیت‌ها را متوقف و ابزار و ادوات خود را جمع آوری کردند.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای بررسی مجدد این کارگاه ادامه داشت و با نامه نگاری که با دادگستری و نیروی انتظامی انجام شد مشخص شد که این محل تعطیل شده است.

محمودی ادامه داد: طی دو ماه گذشته همکاران ما به صورت نامحسوس این محل را زیر نظر گرفتند و طی روزهای اخیر متوجه تردد مشکوک به این محل شدند؛ طی هماهنگی با اداره اماکن نیروی انتظامی، اداره دامپزشکی شهرستان‌های پردیس و دماوند و پس از اخذ دستور قضایی و حکم ورود به محل توسط دادستان وارد کارگاه تولید شدیم.

وی اضافه کرد: پس از ورود به محل کارگاه با شرایط کاملاً غیر بهداشتی و با مواد اولیه غیرخوراکی و یا بدون مشخصات روبرو شدیم.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس تصریح کرد: این محل از نظر ساختمان، تجهیزات، بهداشت فردی و همچنین استفاده از کارگران غیر ایرانی مشکلات بسیاری داشت.

محمودی تصریح کرد: این محصول نهایی از رنگ‌های غیر مجاز، سویا و برای مواد اولیه تولید این محصول از خمیر مرغ که از پوست و استخوان مرغ تهیه می‌شود و جنبه استفاده انسانی ندارد بهره می‌بردند.

وی بیان داشت: افراد در کنار این خمیر از پوست مرغ، ادویه جات غیرمجاز، سویا و… استفاده می‌کردند که برای سلامت شهروندان خطرات بسیاری را در بر داشت.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پردیس بیان کرد: همبرگر‌ها از مواد اولیه بدون مشخصات و اسانس‌ها و رنگ‌های غیرمجاز ساخته می‌شدند و در مجموع تمام موارد استفاده شده در این محصول غیرمجاز بوده است.

محمودی ادامه داد: در این محل یک تن همبرگر و استیک غیرمجاز آماده پخش در بازار و همچنین ۷۰۰ کیلوگرم از مواد افزودنی از جمله اسانس، رنگ‌ها، سویا و ادویه‌جات کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه منتظر دستور قضایی برای امحای این محصولات هستیم، گفت: این اجناس در اغذیه فروشی‌ها، ساندویچی‌ها و… توزیع و به عنوان همبرگر دست ساز به مشتریان ارائه می‌شد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پردیس اضافه کرد: این محل پلمپ و تحقیقات در این خصوص ادامه خواهد داشت اما توصیه‌ای که به عموم مردم و شهروندان داریم این است که از خرید هر نوع ماده غذایی بدون مشخصات، سیب سلامت، کد بهداشت، پروانه بهداشت و… خوداری کنند.

محمودی تصریح کرد: طی بازدیدهایی که از اغذیه فروشی‌های شهرستان داریم این موارد چک و به متصدیان اعلام کردیم به هیچ عنوان حق استفاده و یا خرید این گونه اقلام بدون مشخصات را ندارند و باید اجناس ارائه شده به شهروندان دارای مشخصات کامل بهداشتی باشد.

وی گفت: شهروندان نیز می‌توانند هرگونه شکایت بهداشتی را به سامانه تلفن گویای ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان ما به سرعت به آن رسیدگی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا