مصاحبه با مدیر شرکت تولیدکننده پرینترهای سه بعدی مستقر در پارک فناوری پردیس

مدیر شرکت تولیدکننده پرینترهای سه بعدی مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: زمان می‌برد که نخبه بتواند شرایط خود را در کشور وفق دهد.

به گزارش صبح پردیس، سید علی پورسمر فارغ‌التحصیل از دانشگاه ساوثهمپتون انگلستان و مدیر شرکت تولیدکننده پرینترهای سه بعدی مستقر در پارک فناوری پردیس با اشاره به دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقداماتی که نخبگان در کشور آغاز کرده‌اند نیاز به زمان دارد تا نتیجه بگیرد و یک شبه نمی‌توان به هدف رسید؛ می‌بایست دولت هم صبر داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره به این موضوع تأکید دارند که از نخبگان در رفع مشکلات کشور استفاده شود.

مدیر شرکت تولیدکننده پرینترهای سه بعدی با بیان اینکه این موضوع نیازمند زمان است یعنی زمان می‌برد که نخبه بتواند شرایط خود را در کشور وفق دهد، افزود: البته باید هر دو طرف (نخبه و دولت) صبر زیادی داشته باشند تا مسیری که نخبه بر اساس نیاز کشور تعیین کرده فراهم شود و به نتیجه برسد.

پورسمر با تاکید بر اینکه ما به عنوان نخبه انتظار نداریم که به زودی شرایط کشور همانند کشورهای خارجی برایمان فراهم شود، خاطر نشان کرد: اما از سوی دیگر دولت هم نمی تواند انتظار داشته باشد که ما در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: در بلند مدت نتیجه تلاش نخبگان قابل مشاهده خواهد بود زیرا نمی‌توان یک شبه به نتیجه رسید؛ معمولا برنامه ریزی های بلند مدت که نیاز به زمان دارند با ثبات هستند و با تغییرات سیاسی کشور هم تغییر نمی کنند.

مدیر شرکت تولیدکننده پرینترهای سه بعدی خاطرنشان کرد: دو سالی می‌شود که جز افراد نخبه‌ای که با طرح معاونت علمی به کشور بازگشته‌ام و در قالب یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنم؛ در این شرکت پرینترهای سه بعدی تولید می‌شود و هنوز نتوانسته‌ایم به انتظار خود در زمینه رفع نیاز کشور، اشتغال‌زایی و درآمدزایی دست پیدا کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم که در آینده بتوانیم به اشتغال‌زایی و درآمدزایی برسیم.

گفتنی است پارک فناوری پردیس به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور، با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۸۴ در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز مهم علمی- پژوهشی کشور در جهت تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس گردید و تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از هزار و نهصد متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت مجموعه پارک فناوری پردیس درآمده و مراکز تحقیق و توسعه یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک ایجاد نموده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا