کتابخانه شیخ بهایی فاز 3 پردیس متناسب با جمعیت نیست/ تخصیص زمین برای ساخت کتابخانه در فازهای 5، 8، 9 و 11 پردیس توسط شرکت عمران

متناسب نبودن کتابخانه فاز 3 شهر پردیس به نسبت جمعیت این فاز و تخصیص زمین و همکاری برای ساخت کتابخانه در فازهای 5، 8، 9 و 11 پردیس توسط شرکت عمران پردیس از جمله موارد مطرح شده در نشست بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان پردیس با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی، امیرالله حقیقی فرماندار، حسینی رئیس دادگستری، فرماندهان سپاه و انتظامی شهرستان پردیس، شهرداران و اعضای شورای شهر پردیس و بومهن، بخشداران بومهن و جاجرود، محمد قانبیلی عضو شورای عالی استان‌ها، روسای ادارات تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و دیگر مدیران دستگاه‌های شهرستان پردیس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست معصومه نعیمی نودهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس نیز با اشاره به کمبود امکانات برای ساماندهی کودکان بی سرپرست اظهار کرد: بیشترین آمار مراجعات به اداره بهزیستی مربطو به این موضوع است و بر اتخاذ تدابیری برای ساماندهی خانواده های بی سرپناه و افزایش آموزش های پیش و پس از ازدواج تاکید کرد

همچنین طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مجلس بیان کرد: مجلس تمایل دارد با ادارات و دستگاه هایی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مبتنی بر پژوهش و کار کارشناسی فعالیت می‌کنند همکاری کند و در خصوص پردیس نیز که بخشی از سرریز مشکلات شهر تهران را در خود جای داده این کار لازمه عزمی همگانی برای تامین اعتبار، افزایش توان دستگاه ها، افزایش مهارت های زندگی، برگزاری دوره های مشاوره های فردی و گروهی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه است.

در ادامه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز با اشاره به مجتمع های مسکونی و فازهای مسکن مهر پردیس گفت: نهاد آمادگی دارد در تجهیز تعمیر و تامین کتاب، استقرار کتابدار و بهره برداری مناسب از این اماکن ورود پیدا کند و از آن سو، این آمادگی وجود دارد که از کتابخانه های عمومی در نقاطی که درگیر آسیب های اجتماعی است به عنوان پایگاهی برای برگزاری جلسات و دوره های مشاوره استفاده کرد.

همچنین امیر الله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: شهر بومهن با 100 هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه استاندارد است و کتابخانه عمومی امامت بومهن نیاز به بازسازی دارد و انتظار از مجموعه شهرداری و شورای شهر این است که در واگذاری زمین و احداث کتابخانه حمایت و همکاری لازم را داشته باشند و از نهاد کتابخانه ها نیز انتظار داریم در این راه با تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز ورود پیدا کند.

وی افزود: کتابخانه شیخ بهایی در فاز 3 پردیس متناسب با جمعیت این فاز نیست و نیاز به اعتباری معادل 500 میلیون تومان برای بازسازی و الحاق زمین کنار کتابخانه به فضای موجود دارد.

فرماندار پردیس با اشاره به امکانات محدود بخش جاجرود خاطر نشان کرد: کتابخانه جاجرود در حال حاضر تنها یک سوله بزرگ است و برای بهره‌وری از کتابخانه به 70 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

حقیقی عنوان کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس برای تخصیص زمین و همکاری در ساخت کتابخانه در فازهای 5، 8، 9 و 11 پردیس اعلام آمادگی کرده است.

وی در ادامه افزود: سطح کتابخانه‌های شهرستان پردیس پایین است و از نظر نیرو و امکانات مشکل دارند.

فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: راه اندازی کتابخانه سیار به منظور سرویس‌دهی به فازهای مختلف تا آماده شدن اماکن فرهنگی و کتابخانه از دیگر درخواست‌های ما برای بهبود وضعیت فرهنگی این شهرستان است.

حقیقی گفت: تامین زیر ساخت‌های فرهنگی، با توجه به گستردگی ساخت و ساز و سیل جمعیت 700 هزار نفری در این شهرستان ضروری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس به اعلام آمادگی شرکت عمران برای واگذاری زمین و احداث کتابخانه اشاره کرد و گفت: فازهای مختلف شهر پردیس فاقد کتابخانه است و با توجه به بارگذاری جمعیت در این فازها، احداث کتابخانه به عنوان یک مرکز فرهنگی برای گرد آوری اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان یک اولویت مهم است.

منابع: فرمانداری پردیس | ایرنا | فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا