به همراه مسئولان و اعضای خانه کار

بازدید علیرضا محجوب از شرکت‌های آلفا تکنیک، آبکاری مهرکار و هاکوپیان در مناطق صنعتی پردیس

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر به همراه روسای شوراهای صنعتی خرمدشت و بومهن از مناطق صنعتی و کارخانه‌های شهرستان پردیس بازدید کرد.

به گزارش صبح پردیس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس همراه حسن لاله رییس شورای صنعتی خرمدشت، علی احمدی رییس شورای صنعتی بومهن و مسئولان خانه کارگر شرق تهران و شهرستان پردیس از فعالیت کارخانه‌ها و مناطق صنعتی شهرستان پردیس از جمله شرکت هاکوپیان در بازدید کردند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس در نشستی که با روسای مناطق صنعتی شهرستان و مدیران چند کارخانه بزرگ منطقه صنعتی پردیس داشت، گفت: ظرفیت‌های شغلی خوبی در این شهرستان وجود دارد و با توجه به اینکه مهمترین دغدغه منطقه اشتغال است تلاش می‌کنیم در مجلس به ساماندهی و پیگیری طرح لکه‌های صنعتی توسط حامیان کارگری خانه ملت بپردازیم.

دبیرکل خانه کارگر نیز امروز ضمن بازدید از فعالیت کارگران مشغول در کارخانه‌ها، به طرح مشکلات آنها توسط مدیران صنعتی پرداخت و بر توجه بیشتر مسئولان بر وضعیت اقتصادی و حقوقی کارگران و رسیدگی تاکید کرد.

زنگ خطر جدی صنعتگران منطقه

علی احدی رییس شورای صنعتی بومهن نیز در این نشست با اشاره به مشکلات جدی صنعتگران شهرستان پردیس و اعلام زنگ خطری برای جامعه کارگری گفت: متاسفانه صنعت‌گران ما در مشکلات و مسایل جدی غرق شده‌اند و دیگر نامی از صنعت نمانده و اگر دولت و مجلس به موقع به داد این افراد نرسند اتفاقات ناخوشایندی را شاهد خواهیم بود.

وی ضمن طرح موردی مشکلات جدی چند کارخانه‌ پردیس خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کارخانه‌های بزرگ این شهرستان تعطیل شده‌اند و مدیران برجسته صنعتی آن دست از کار کشیده و تعداد زیادی کارگر منطقه بیکار شده‌اند.

در مباحث کارگری تک صدایی شده ایم

حسن لاله که در این جلسه حضور داشت با تاکید بر اینکه با ساماندهی و ثبت طرح لکه‌های صنعتی توسط نمایندگان مجلس افق‌های روشنی پیش روی صنعتگران خواهد آمد، اظهار داشت: ما در مباحث صنعتی و کارگری تک‌صدایی شده‌ایم و نیاز به حمایت داریم.

رییس شورای صنعتی خرم‌دشت افزود: مناطق صنعتی این شهرستان واقعا محروم هستند و هویتی ندارند، کارگران مشغول در کارخانه‌ها هنوز مشکل تامین آب، برق و گاز دارند و صنعتگران مجبور به پرداخت هزینه برق تجاری به جای صنعتی هستند.

لاله افزود: استقرار و هویت کارخانه‌های مناطق صنعتی شهرستان پردیس باید قانونی باشد و طرح ساماندهی لکه های صنعتی توسط نمایندگان مجلس پیگیری شود.

بهبود فضای آموزشی خانه کارگر شهرستان پردیس

در پایان این نشست دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه راه‌اندازی آموزش‌های کوتاه‌مدت در خانه کارگر نیاز به فضای آموزشی مناسب دارد و چه اقداماتی در این زمینه صورت خواهد گرفت، گفت: امروز طی جلسه‌ای که با فرماندار شهرستان پردیس داشتیم صحبت‌هایی مبنی بر همکاری بیشتر با خانه کارگر شهرستان پردیس و ایجاد امکانات مناسب برای کارگران و خانه کارگر منطقه شد که امیدواریم هر چه زودتر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

منبع: ایلنا/ نسا زارع

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا