خلع ید شهرداری از پارک باغ چنار بومهن در پی ارائه اسناد مالکیت از سوی بنیاد مستضعفان/ پلمب سرویس بهداشتی و زمین فوتسال پارک باغ چنار بومهن

در پی ارائه اسناد مالکیت پارک باغ چنار بومهن از سوی بنیاد مستضعفان این پارک در روزهای اخیر از ید شهرداری خارج و در اختیار مالک اراضی (بنیاد) قرار گرفت.

به گزارش صبح پردیس، این اقدام در حالی صورت گرفت که علاوه بر پلمب سرویس بهداشتی و زمین فوتسال این بوستان به روی شهروندان فقط مابقی فضای آزاد پارک برای مردم قابل‌استفاده است.

شهرداری در سال‌های پیش برای احداث و افتتاح این بوستان شهری در یکی از مناطق مستعد و خوش آب‌وهوای بومهن مبالغ قابل‌توجهی از بیت‌المال هزینه کرده است.

اما این اقدام شهرداری بومهن در حالی صورت گرفته است که سند مالکیت پارک باغ چنار به نام شهرداری نبوده و حالا بنیاد با ارائه سند از راه قانونی پارک را از ید شهرداری خارج و با گماردن نگهبان، در اختیار خود گرفته است.

اما نکته حائز اهمیت این است که اکنون‌که اقدام قانونی برای خلع ید شهرداری صورت گرفته و مالک اراضی نیز پارک را با همه امکانات تعبیه‌شده در آن از سوی شهرداری پس گرفته است چرا سرویس بهداشتی پارک به روی مردم بسته‌شده و درب ورودی زمین فوتسال نیز قفل و زنجیر شده است؟

به نظر می‌رسد در چنین شرایطی معقولانه باشد تا زمان حل‌وفصل شدن موضوع و رفع اختلاف بین مالک و شهرداری، مردم کمافی السابق بتوانند از امکانات پارک استفاده کنند.

*شهرداری مالک پارک باغ چنار بومهن نیست

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در خصوص پارک باغ چنار بومهن اظهار کرد: بنیاد مستضعفان اراضی متعددی را در این منطقه در اختیار خود دارد که باغ چنار هم قسمتی از آن است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اراضی باغ چنار از سوی افرادی در حال تصرف بود که شهرداری به این شیوه برای جلوگیری از تصرفات اقدام به احداث این پارک برای استفاده همگان کرد.

فرماندار پردیس یادآور شد: بااین‌وجود اراضی باغ چنار نیز حفظ شد و مورداستفاده عموم مردم قرار گرفت.

حیدری تصریح کرد: پیش از اقدام بنیاد این امکان نیز وجود داشت تا با ارائه درخواستی، فرمانداری نشستی بین طرفین (شورای شهر، شهرداری و بنیاد) برگزار کند و موضوع مسالمت‌آمیز به نتیجه برسد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در روزهای آتی با برگزاری نشست تعامل و تفاهم در فرمانداری، ضمن توافق میان شورای شهر، شهرداری و بنیاد موضوع پارک باغ چنار حل‌وفصل شود.

گفتنی است پارک باغ چنار بومهن از جمله تفرجگاه‌هایی است که پس از احداث، جمعیت زیادی از مردم منطقه برای گذران اوقات فراغت از آن استفاده می‌کنند.

گزارش از رضا دانش‌نظامی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا