سارق حرفه‌ای منازل پردیس دستگیر شد

سارق حرفه‌ای منازل پردیس با تلاش‌های مأموران نیروی انتظامی شهرستان پردیس، دستگیر شد.

به گزارش صبح پردیس، با تلاش‌های مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس، یک سارق حرفه‌ای که به منازل دستگیر شد.

این سارق سابقه‌دار با ایجاد تخریب‌های جزئی بر روی درب و پنجره منازلی که فاقد حفاظ آهنی بودند، اقدام به ورود به منازل از پیش‌شناسایی شده نموده و سرقت از آنها می‌نمود.
مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از منازل با شیوه‌های یکسان وارد عمل شده و از روی تصاویر دوربین مداربسته یکی از اماکنی که مورد سرقت واقع‌شده بود، فرد سارق را شناسایی و پس از کسب دستور قضایی طی یک عملیات تعقیب و مراقبت وی را دستگیر کردند.

پس از دستگیری سارق حرفه‌ای منازل پردیس و کشف مقادیر زیادی کالای سرقتی از منزل و اعتراف متهم به فروش اموال، یک نفر مال‌خر نیز در این رابطه شناسایی و بازداشت شد و مالباختگان با حضور در پایگاه پلیس آگاهی شهرستان، نسبت به شناسایی اقلام مسروقه اقدام کردند تا پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.

گفتنی است؛ پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس به‌منظور ایجاد خود مراقبتی در بین شهروندان برای پیشگیری از سرقت منازل و سایر اماکن، رعایت برخی نکات را به شهروندان توصیه کرد.
نصب حفاظ مناسب و مقاوم برای درب‌ها، پنجره‌ها، بالکن و نقاط دور از دید مغازه‌ها و کارگاه‌ها
استفاده از دوربین مداربسته و سیستم اعلام سرقت برای همه اماکن به‌خصوص در محیط‌های خارج از دید و کم رفت‌وآمد
استفاده از درب‌های مقاوم و قفل‌های مناسب برای درب‌های ورودی و انبارهای مجتمع‌های مسکونی، تجاری، کارگاهی و اداری
حساس بودن به رفت‌وآمد های مشکوک و فراهم نکردن زمینه حضور افراد نامطمئن و ناشناس در محوطه اماکن مسکونی به بهانه‌هایی از جمله پخش تراکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی
تعویض قفل درب منازل به هنگام مفقودی و یا سکونت جدید در واحدها
عدم نگهداری اموال باارزش در منازل و استفاده از صندوق امانات بانک‌ها و صحبت نکردن با اطرافیان پیرامون وسایل با ارزش نگهداری شده در داخل محل سکونت
مطلع کردن همسایه و افراد مطمئن در هنگام خروج از منزل
روشن کردن حداقل یک چراغ در هنگام خروج از منزل در هنگام غروب خورشید
به‌کارگیری نگهبانان باصلاحیت برای مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری و کارگاهی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا