نمایشگاه منطقه‌ای جشنواره جابر بن حیان در پردیس برگزار شد

رییس آموزش و پرورش شهرستان پردیس از اجرای جشنواره جابر بن حیان در پردیس به منظور ارتقا علمی دانش آموزان در سطح مدارس پردیس خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، مصطفی حسنوند پیش از ظهر سه شنبه در نمایشگاه منطقه ای هشتمین جشنواره جابر بن حیان در شهرستان پردیس بیان داشت: طرح جابر به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقاء سطح علمی در مدارس دنبال می شود.

وی افزود: خوشبختانه طرح بسیار خوبی به نام پروژه علمی جابربن حیان در مقطع ابتدایی شروع شده است که نتایج خیلی خوبی را به همراه داشته است.

رییس آموزش و پرورش پردیس ادامه داد: در طرح جابر دانش آموزان با طرح مسئله و مشکل به دنبال راه حلی برای حل آن می باشند و در این زمینه از طریق مشاهده، سوال، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی و آزمایش برای حل مسئله تلاش می کنند.

*برگزاری نمایشگاه جشنواره جابر بن حیان در پردیس در سالن اجتماعات الغدیر

حسنوند خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش انتقال صرف دانش هدف نیست و این نمایشگاه با شعار «یادگیری صحیح، حق کودکان است» در سالن اجتماعات الغدیر تشکیل شده است و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در یادگیری مطالب و دستیابی به اصول علمی باید کلاس درس را طوری سازماندهی کنیم که مبنای تمام فعالیت‌های دانش آموزان مشارکت و فعالیت آنان باشد و در این بین پژوهش و تحقیق نقش بسیار مهمی می باشد.

شایان ذکر است: نمایشگاه منطقه ای هشتمین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی در شهرستان پردیس با حضور محسن میرمحمد میگونی دبیر علمی دبیرخانه کشوری پژوهش های دانش آموزی، معاون و کارشناسان دوره ابتدایی، مدیران، راهبران و دانش آموزان مدارس مجری افتتاح شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا