800 تخت بیمارستانی در پردیس مورد نیاز است/ بهره‌برداری بیمارستان الغدیر بومهن ۱۰ میلیارد تومان هزینه و ۶ ماه زمان نیاز دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 800 تخت بیمارستانی در پردیس مورد نیاز است، گفت: بهره‌برداری بیمارستان الغدیر بومهن ۱۰ میلیارد تومان هزینه و ۶ ماه زمان نیاز دارد.

به گزارش صبح پردیس، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست بررسی مشکلات بیمارستان در حال ساخت خیریه الغدیر بومهن اظهار کرد: گفته می‌شود ایجاد شهرستان پردیس یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است اما این شهر بسیاری از زیرساخت‌ها را ندارد. بجای اینکه اول فکر کنیم، اول کار می‌کنیم و بعد از بوجود آمدن مشکلات، به فکر حل آنها هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پردیس به معنی بهشت است اما این شهر چه شباهتی به بهشت دارد، نمی‌دانم. مسئولان محلی گفتند که امکان آب‌رسانی به بعضی از مردم شهرستان پردیس وجود ندارد و آب با تانکر برای آنها تهیه می‌شود که باید تدبیری اندیشیده شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: جمعیت شهرستان پردیس در سال‌های آینده به اندازه جمعیت برخی از استان‌های کشور است اما یک تخت بیمارستانی دولتی هم در آن وجود ندارد. در شرق شهر تهران نیز از دوران گذشته نتوانسته‌ایم اقدام عملی موثری در حوزه بهداشت و درمان انجام دهیم و بار درمانی آن به سایر مراکز درمانی تهران که مشکلات زیادی دارند، منتقل می‌شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: علم و سواد سرمایه خوبی است و بشر هزینه‌های زیادی کرده تا به تجارب ارزشمند رسیده و امروز نیز ارتباطات، وسیع و سریع است و باید از آن در سطوح مختلف کشور استفاده کرد. از بعضی روسای کشورهای عربی خوشم می‌آید چون پذیرفته‌اند که چیزی بلد نیستند و مشاور می گیرند اما ما در ایران مشاور می‌گیریم و به مشاوره‌های آنها توجه نمی‌کنیم و برعکس عمل می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات پروژه بیمارستان خیریه الغدیر، نقدینگی است که البته در سطح کلان، یکی از مشکلات دولت نیز است. مرحوم حاج عباس جابرانصاری خیری که این بیمارستان را ساخت بیش از یک سال است که فوت شدند و باید قبل از دومین سالگرد درگذشت ایشان این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: بهره‌رداری از این بیمارستان نیازمند حدود 10 میلیارد تومان اعتبار و 6 ماه زمان است و تیمی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری مسئولان محلی، باید بر تکمیل و راه‌اندازی آن نظارت داشته باشند. هر زمان که خیرین اراده کنند که بیمارستان الغدیر را با تعرفه دولتی اداره کنند آماده هستیم که اداره آن را به خیرین واگذار کنیم.

پردیس نیازمند 800 تخت بیمارستانی در پردیس

وزیر بهداشت ادامه داد: متاسفانه در کشور بجای اینکه مردم را تشویق کنیم به روستاها مهاجرت کنند، تشویق می‌کنیم به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و اکثر این مهاجرین نیز کارگران هستند. تامین اجتماعی در مناطقی مانند شهرستان پردیس، بیمه شده زیادی دارد و از آنها حق بیمه دریافت می‌کند اما حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مشکلات درمانی پردیس، بومهن و جاجرود با راه اندازی بیمارستان خیریه الغدیر حل نمی‌شود و لازم است که با توجه به افزایش جمعیت پردیس به 600 هزار نفر در سال‌های آینده، تمهیدات تامین زمین مورد نیاز بیمارستانی با تعداد تخت‌های بیشتر از سوی استانداری اندیشیده شود. شهرستان پردیس حداقل به 800 تخت بیمارستانی در پردیس مورد نیاز است.

وی ابزار امیدواری کرد نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به حوزه بهداشت و درمان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و برای حل مشکلات این حوزه، مشارکت بیشتری داشته باشند. امیدواریم که بودجه مورد نیاز برای ایجاد بیمارستان بزرگ در پردیس با کمک نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه تامین شود تا دغدغه‌های درمانی مردم به حداقل برسد.

منبع: وزارت بهداشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا