بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پارک فناوری پردیس

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک فناوری پردیس گفت: امیدواریم که بتوانیم با افزایش ارتباط بین مجموعه دانشگاه‌ها با پارک‌ها و به‌خصوص با پارک فناوری پردیس و شاهد این باشیم که دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها که عموماً از دانش، هوش و استعداد خوبی برخوردارند را در این بخش‌های فناورانه برای کارآفرینی و اشتغال فعال کنیم.

به گزارش صبح پردیس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدید از شرکت‌ها و مجموعه پارک فناوری پردیس، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیری در پارک فناوری پردیس انجام‌گرفته است و ما در برنامه‌های کاری پارک‌ها می‌توانیم از تجربیاتی که در این پارک فناوری به‌کار گرفته‌شده بیشتر استفاده کنیم و برای آینده کسب‌وکارهای مبتنی بر دانش و فناوری اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی افزود: آنچه مشاهده کردم حاکی از تلاش‌های بی‌بدیل مدیریت پارک فناوری پردیس و دست‌اندرکاران این مجموعه ارزشمند بود. استقبال و استقرار شرکت‌ها و حامیان ایده‌های نو در این پارک و فعالیت‌های شکل‌گرفته در این زیست‌بوم، امید به آینده‌ی نقش و اثرگذاری علم و فناوری در توسعه‌ی کشور را بیش‌ازپیش تقویت می‌نماید.

*حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 10 برابر سرمایه‌گذاری دولت در پارک فناوری پردیس
در ادامه مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس نیز اظهار داشت: این پارک فناوری همواره تمام تجربیات و دستورالعمل‌ها و رویه‌های خود را در اختیار پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور قرار داده تا در راه‌اندازی پارک‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به معرفی برنامه‌های توسعه پارک فناوری، مرکز شتاب دهی، مرکز توسعه کسب‌وکار و مرکز فن بازار ملی ایران در این بازدید گفت: عمده فعالیت‌های توسعه پارک از طریق واگذاری به کارگزاران بخش خصوصی در حوزه‌های اجرایی صورت گرفته و حجم سرمایه‌گذاری این بخش 10 برابر سرمایه‌گذاری دولت در مجموعه بوده است.

صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی لیزینگ محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را که تاکنون یک مرحله به‌صورت آزمایشی انجام‌شده، به‌صورت وسیع در سطح کشور توسعه دهیم.

شایان‌ذکر است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در این بازدید از نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه شرکت‌های عضو پارک دیدن و با محصولات و خدمات شرکت‌های آریا طب فیروز، نانومتری پژوه، فاران، فن‌آموز، مرکز شتاب دهی یاس، آرا پژوهش و توسعه پایدار سلمان آشنا شدند و همچنین از نزدیک در جریان فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تکوین فعال در حوزه درمان ناباروری، مروابن تولیدکننده تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی، دانش اندیش رانا فعال در حوزه پرینت سه‌بعدی، لابراتوار ساخت دیجیتال فبلب و تیم‌های حاضر در مرکز شتاب دهی و نوآوری شزان مستقر در پارک فناوری پردیس قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا