۲۵ هزار واحد مسکونی پردیس تا شهریور واگذار می‌شود

تکمیل بخش قابل توجهی از مساکن مهر تا پایان امسال در دستور کار مسوولان قرار دارد و بر همین اساس تا شهریورماه حدود ۲۵ هزار واحد در شهر جدید پردیس به بهره‌برداران تحویل داده می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به تحویل دادن ۱۵ هزار واحد از این تعداد تا پایان تیرماه اشاره کرد و گفت: از اول تیرماه تا پایان شهریورماه هم ۱۰ هزار واحد دیگر تکمیل و در فازهای هشت، ۹، پنج و یک به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مهدی هدایت با بیان اینکه برای تحویل واحدها منتظر برنامه رسمی افتتاح نمی‌مانند، اظهار کرد: واحدها به منظور رفاه حال مالکان پس از تکمیل به متقاضیان تحویل و آیین افتتاحیه هم بعدها با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعهد شرکت عمران پردیس نسبت به واگذاری ۸۱ هزار واحد مسکونی در مجموع، عنوان کرد: تا پایان شهریورماه تعداد واحدهای تحویلی در پردیس به ۷۰ هزار واحد می‌رسد و باقی واحدها پس از رفع معارض به مالکان واگذار می‌شود.

هدایت با ابراز امیدواری نسبت به بسته شدن پرونده مسکن مهر پردیس تا پایان امسال، افزود: تکمیل این مساکن علاوه بر تسهیلات یکهزار میلیارد تومانی بانک مسکن، به چهار هزار میلیارد تومان دیگر هم نیاز دارد و این اعتبار از محل تهاتر اراضی، منابع نقدی و آورده متقاضیان به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه سال گذشته و امسال و در سایه حمایت وزیرراه‌وشهرسازی، قرارداد دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ یکهزار میلیارد تومان نهایی و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات به حساب شرکت عمران واریز شده است.

هدایت بیان کرد: پس از دریافت این بخش از تسهیلات، جلسه‌های متعددی با پیمانکاران برای بررسی نحوه تزریق بودجه و اجرای تعهدات لازم از طریق افزایش تعداد نیروی انسانی و گسترش عملیات ساخت‌وساز برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: تزریق منابع مالی به پروژه‌ها و خرید مصالح توسط پیمانکاران ۱۵ تا ۲۰ روز کاری زمان می‌برد و از متقاضیان این مساکن انتظار صبوری داریم تا به تعهدات خود برای تحویل به موقع واحدها عمل کنیم.

تا پایان سال گذشته حدود ۴۵ هزار واحد از مساکن مهر پردیس به بهره‌برداران تحویل داده شده بود و با تحویل دادن ۲۵ هزار واحد دیگر تا شهریورماه، حدود ۱۱ هزار واحد دیگر باقی می‌ماند که گفته می‌شود این تعداد هم پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود پس از بارگزاری کامل جمعیتی مساکن مهر، شمار ساکنان این شهرستان به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا