۱۵ هکتار از بستر رودخانه جاجرود سنددار شد

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه جاجرود به منظور تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان پردیس اخذ شد.

به گزارش صبح پردیس، راما حبیبی در این باره گفت: با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده توسط همکاران این امور برای بخشی از بستر رودخانه جاجرود واقع در خجیر- محدوده پلاک های ثبتی ۳۷ و ۳۸ اصلی به مساحت حدود ۱۵ هکتار در جهت تثبیت مالکیت، سند مالکیت صادر شد.

وی افزود: با توجه به وجود معارضان بسیار در اطراف بستر رودخانه، صدور این سند در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی دارد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس اظهار داشت: با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری های مستمر انجام شده توسط امور آب تهران بزرگ مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه های واقع در شهرستان تهران و پردیس و شمیرانات در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.

به گفته وی، با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

رودخانه جاجرود از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد و به سد ماملو منتهی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا