معاون فرماندار پردیس:

کشاورزی و دامداری نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است

جلسه کارگروه توسعه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و آب و خاک شهرستان پردیس به ریاست معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرماندار پردیس در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، این جلسه با هدف شناسایی و عضو گیری افراد واجد شرایط برای اتاق فکر کشاورزی، تعیین تکلیف مستثنیات و اراضی ملی در محدوده تخت چنار و اتخاذ تصمیمات مناسب برای رفع مشکل برق مزارع و باغات کشاورزی و دامداری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرماندار در ابتدای این جلسه با تاکید بر این که کشاورزی و دامداری نمونه کامل اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: نتایج بازدیدهایی که از باغات و دامداری‌های شهرستان انجام گرفته، نشان می‌دهد که بیشتر مشکلات این واحدها به ادارات خدمات رسان مانند برق، گاز و آب و محیط زیست مربوط است.

سیدمهدی حسین‌نژاد افزود: اگر مشکلات مذکور حل شود، می‌توان به رونق بیش از پیش تولید محصولات دامداری و باغی امیدوار بود.

در ادامه قریشی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز با اشاره به اینکه ۷ متقاضی و ۳ هکتار درخواست مجوز برای کشت گل محمدی در شهرستان وجود دارد گفت: روند اداری دریافت مجوزها انجام شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

در ادامه این جلسه مقرر شد؛ با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه محیط زیست و کشاورزی و اطلاع رسانی گسترده توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، افراد واجد شرایط برای تشکیل اتاق فکر کشاورزی شناسایی شوند.

همچنین مقرر شد تعاونی روستایی برای توسعه و گسترش پرورش زنبور عسل و گل محمدی سهمیه مواد اولیه را واگذار و اداره جهاد کشاورزی تا حصول نتیجه موارد را پیگیری کند.

همکاری امور منابع آب تهران و اداره برق با دامداران، کشاورزان و باغداران منطقه تخت چنار برای تامین برق و صدور مجوز حصار کشی، رفع مشکل کاشت درخت در انهار و ارائه گزارش رفع آسیب وارده به نهر کشاورزی در گلخندان از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا