پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات هزار میلیارد تومانی مسکن مهر پردیس

مدیر عامل شرکت عمران پردیس گفت: روز گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از پیش پرداخت تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی از اعتبارات مسکن مهر پرداخت شد.

به گزارش صبح پردیس، مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه پیگیری‌های چند ماه گذشته شرکت عمران پردیس برای تزریق منابع مالی به نتیجه رسید، گفت: مساعدت‌های وزیر راه و شهرسازی اعضای مجمع شهر‌های جدید، بانک مرکزی و بانک مسکن و مشاور وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر روز گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از پیش پرداخت تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی پرداخت شد.

او ادامه داد: این تسهیلات بین پیمانکارانی که از شرکت عمران پردیس مطالبات داشته اند با شرط افزایش نیروی انسانی در بخش‌های مختلف و تکمیل پروژه‌ها بین تمامی سازندگان پردیس در فاز‌های مختلف پردیس توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه درکنار این تسهیلات همچنان از منابع مالی خود شرکت عمران پردیس استفاده می‌شود، افزود: برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر هم سعی شده از پرداخت‌های نقدی و همچنین تهاتر و مانده تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی استفاده می‌شود.

هدایت تاکید کرد: برای تکمیل و بهره برداری واحد‌های مسکن مهر در شهر پردیس ۵ هزار میلیارد تومان نیاز است که در بخش‌های مختلف توزیع می‌شود.

گفتنی است چندی پیش مدیر عامل شرکت عمران پردیس اعلام کرده بود که با پیگیری‌های که انجام شد مصوبه مربوط به بانک مرکزی بابت پرداخت این تسهیلات اخذ و قرار داد وام یک هزار میلیارد تومان با بانک نهایی خواهد شد. امسال با تزریق این منابع در بحث تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مشکلی نخواهیم داشت.

هدایت ادامه داد: بجز این یک هزار میلیارد تومان، ۴ هزار میلیارد تومان هم از منابع خود مجموعه وزارت راه و شهرسازی، از محل تسهیلات و آورده متقاضیان برای پروژه‌های مسکن مهر پردیس هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس یادآورشد: امسال سرجمع پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس هزینه خواهیم کرد و پرونده این پروژه‌ها تا آخر امسال با تکمیل تمامی روبنا‌ها و خدمات مورد نیاز بسته می‌شود.

وی پردیس همچنین اعلام کرده بود که مشکل واحد‌های باقی مانده بیشتر در بخش عملیات آماده سازی بود و به دلیل کمبود منابع در این بخش و همچنین در جهت کمک به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و کمک به آورده مالکان واحد‌های مسکن مهر دولت با پیشنهاد مجمع وزارت راه و شهرسازی و پیگیری شخص مقام عالی وزارت با مصوبه‌ای که در قانون بودجه سال ۹۸ و ۹۹ از مجلس گرفته شد به مجمع راه و شهرسازی و شرکت عمران شهر جدید پردیس که زیر مجموعه این وزارتخانه است اجازه دادند از محل تبصره (۸) همین قانون بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان وام که بازپرداخت آن توسط خود مجمع وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران انجام خواهد شد با دریافت تسهیلات مباحث مربوط به آماده سازی و زیربنا‌های مسکن مهر پردیس از این محل کامل شود.

منبع: پاشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا