پایان کار نهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۰ در پارک فناوری پردیس

روز گذشته مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۰ در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۰ که با شعار اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف و با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان بازیگران مختلف حوزه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه عصر روز گذشته به صورت زنده از طریق سایت آپارات و فضاهای مجازی پخش شد.

رضا غیابی مجری بخش استیج نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در این مراسم اظهار کرد: ۶۰ نخبه استارتاپی از کشورهای اسپانیا، کانادا، فلاند، عمان، اکراین، ایران و سایر کشورها در این نمایشگاه حضور داشته و بر روی استیج سخنرانی کردند.

وی ادامه داد: طی نشست‌های مشترک در خصوص حضور استارتاپ‌ها در بروس، رهبری و فرهنگ کار تیمی و موارد دیگر همفکری کردیم.

مجری بخش استیج نمایشگاه اینوتکس بیان کرد: استراتژی‌های جدید استارتاپ‌ها، نقش حاکمیت در این حوزه، تعامل با صنایع، تعامل با شرکت‌ها، فیلتر و تحریم همچنین ترفندهای استارتاپ‌ها برای بهبود اوضاع خود از موارد دیگری بود که به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

غیاثی افزود: محصول و تفکر طراحی را با متخصصان این عرصه به اشتراک گذاشته و در حوزه آنالیز داده‌ها، تولید ناخالص کشور، خلاءهای اکوسیستم استارتاپی و سایر موارد نیز به تعاملاتی دست پیدا کردیم.

وی یادآور شد: برای ساختن ایران این استیج و نمایشگاه اینوتکس بسیار مؤثر است تا با نقد خود و دریافت تجارب دیگر کشورها که در این استیج به اشتراک گذاشته می‌شود راه را برای آینده هموار می‌کنیم تا در صورت ادامه این ویروس به صورت آنلاین برگزار و این اجتماع در اقتصاد ایران پیشرو شود.

*نگذاریم مَشعلِ رویدادهای استارتاپی خاموش شود

اکبر قنبرپور رئیس نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۲۰ در ادامه اظهار کرد: اکو ارگانیزم‌هایی که از کووید ۱۹ به وجود آمده در کل دنیا پنج گرم هم نیست و اگر این ویروس ها به صورت یک اجتماع درنیایند، به سرعت می‌میرند.

وی اضافه کرد: در ابتدا اعلام شد این ویروس ۴ تا پنج روز بر روی فلز می‌مانند اما به هم اطلاع دادند که انسان‌ها با مواد ضدعفونی کننده فلزات را از ویروس پاک می‌کنند و بدین ترتیب رفتارشان را عوض کردند.

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس افزود: انسان‌ها اگر تبادل تجربه و دانش نکنند دچار مرگ فکری می‌شوند و این تبادل اطلاعات بر روی داده‌هایی مانند اینوتکس بسیار مؤثر است.

قنبرپور ادامه داد: سال گذشته ۱۷ هزار نفر به این نمایشگاه آمدند و اگر هر کدام اطلاعاتشان را به ۳ نفر منتقل کرده باشند بیش از یک میلیون نفر با این نمایشگاه ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی یادآور شد: سوأل اینجا است که طی چهار روز برگزاری نمایشگاه چه اتفاقی افتاده و تأثیر آن چیست، که می‌گوئیم اگر این مسیر را طی و کارگروهی نکنیم دچار مرگ شده و از بین خواهیم رفت.

رئیس نمایشگاه بین المللی اینوتکس تصریح کرد: ما ایرانی‌ها پس از ورود اسلام به سمت کارگروهی رفتیم، ما به هیأت امام حسین(ع) می‌رویم همچنین روضه‌های خانگی نیز به همین شکل بوده است.

قنبرپور افزود: رویدادهای استارتاپی نیز با این هدف است و بیشتر افراد برای دیدن غرفه و هیأت مشاوران نمی‌آیند بلکه هدف اول کار شبکه‌ای و گروهی کردن است.

وی عنوان کرد: طی پنج تا شش ماه گذشته با شیوع بیماری کرونا کار گروهی استارتاپ‌ها ضعیف شده بود اما با برگزاری اینوتکس این خلاء از بین رفت.

معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه خبر بد عدم و یا تعویق برگزاری نمایشگاه الکامپ به ما رسید، گفت: ما در خصوص برگزاری اینوتکس ۲۰۲۰ پافشاری کردیم زیرا احتمال داشت شرایط کرونا پایدار باشد به همین دلیل آن را آنلاین برگزار کردیم.

قنبرپور بیان کرد: جسارتی برای برگزاری آنلاین این نمایشگاه شکل گرفت که جای تشکر دارد و با حمایت مسؤولان این اتفاق بزرگ رخ داد اما تصمیمان را قطعی گرفته بودیم که با حمایت مدیریت پارک فناوری پردیس و با حضور همراهان و مجری‌ها به این نقطه رسیدیم و اگر محدویت و نواقصی بود باعث افزایش تجربه این اکوسیستم شد.

وی ابراز کرد: آمادگی را داریم تا این تجربه را در اختیار این زیست بوم بزرگ گذاشته و نگذاریم این مَشعلِ رویدادهای استارتاپی خاموش شود.

رئیس نمایشگاه بین المللی اینوتکس ضمن بیان اینکه امیدواریم این قیف بزرگ، کوچک نشده و ورودی زیست بوم ما محدود نشود، تأکید کرد: نمایشگاه‌های این چنینی درآمد و پرستیز نداشته و فقط هزینه دارد و با گرفتن اسپانسر این هزینه‌ها جبران می‌شود زیرا این رویداد در کشور ما صنعتی پولساز نیست و امیدواریم این اتفاقات کمرنگ نشود و مسیر خود را با نوآوری ادامه دهد.

*ثبت نام ۱۳۰ استارتاپ برای ورود به کافه سرمایه

در ادامه علی دادرس کارشناس دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس آماری از این نمایشگاه اعلام و اظهار کرد: امسال بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر اینوتکس ۲۰۲۰ بودند و تقریبا ۱۳۰ هزار نفر کار ساعت و نیروی متخصص برای برگزاری آن صرف شد.

وی با بیان اینکه شروع اینوتکس با استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان از افتتاحیه نمایشگاه همراه بود، ادامه داد: ۱۳۰ استارتاپ برای ورود به کافه سرمایه ثبت نام کردند و ۲۵ استارتاپ تأیید و اطلاعات آن‌ها به ۷۰۰ سرمایه گذار ارسال شد.

کارشناس دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس افزود: ۳۵۰ جلسه بین سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها برگزار و بیش از ۲۰۰ ساعت زمان مشاوره رزرو و ۱۰۰ ساعت تایم مشاوره انجام شد.

دادرس توضیح داد: حدود ۲۲۰ دقیقه ویدئو در نمایشگاه ساخته شد که با استقبال خوبی از سوی بازدید کنندگان مواجه شد، همچنین ۲۵۰ دقیقه برنامه اجرا و ۹۰ دقیقه انیمیشن در حوزه کارآفرینی ساخته شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ سخنران پنلیست با ۲۰ ساعت محتوا و بیش از ۱۰ هزار بیننده طی این چهار روز در اینوتکس ۲۰۲۰ حضور داشتند.

کارشناس دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس تصریح کرد: ۱۲۰ استارتاپ ثبت نام کننده به رقابت پرداخته و درنهایت ۱۲ تیم برتر به فینال راه پیدا کردند و در پایان ۳ تیم برتر انتخاب شدند.

دادرس بیان کرد: این نمایشگاه طی چهار روز ۲۸۰۰ بازدید کننده داشته که ۱۴ هزار پیام بین افراد و استارتاپ‌ها رد و بدل شد که اوج کار از ساعت ۱۴ تا ۲۲ بوده است.

در ادامه این مراسم نشست هم اندیشی در خصوص این نمایشگاه بین رئیس نمایشگاه، دبیر و مجری برگزار و در پایان از سه استارتاپ برگزیده با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و از پوستر نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۰ پرده برداری شد.

به گزارش فارس، فینال اینوتکس پیچ با حضور ۱۲ تیم برگزیده رویدادهای اینوتکس پیچ که در ۶ استان مازندران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران برگزار شده بود، برگزار شد و در نهایت سه تیم سایکلاپس، آنتی آلوپیسا و سوچن به ترتیب اول تا سوم شدند و جوایز هشت، پنج و سه میلیونی مسابقه را دریافت کردند.

همچنین تیم آیدیا به عنوان برگزیده مردمی معرفی شد. در بخش بتل که به صورت مناظره دو به دو میان تیم‌ها برنامه‌ریزی شده بود، تیم چمدون توانست مقام اول را کسب کند و جایزه 5 میلیون تومانی را به خود اختصاص دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا