وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فاز اول بزرگترین مرکز داده ایران تا مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزرگترین مرکز داده ایران در حوزه مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات احداث خواهد شد تا این مجموعه نیز به قطب مرکز داده کشور تبدیل شود و فاز اول آن مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح پردیس، محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و نمایشگاه دائمی پارک فناوری پردیس اظهار کرد: پاسخ فشار حداکثری جهش تولید است که این پیام ابتدای سال از سوی رهبر انقلاب داده شد و دولت تمام عزم خود را بر آن گذاشته تا در سالی که همه قدرت‌های جهانی بنا دارند به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورند یک جهش مهم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و جوانان ایران در حوزه اقتصادی رقم بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین مرکز داده ایران در حوزه مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات احداث خواهد شد تا این مجموعه نیز به قطب مرکز داده کشور تبدیل شود و فاز اول آن مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمود فعالیت‌های تسهیل گری دولت در دو اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال در سال های اخیر را پارک‌های فناوری دانست و افزود: نمونه بارز آن در ایران پارک فناوری پردیس است که محیط خوبی برای تسهیل گری دولت است.

جهرمی به اضافه شدن مجموعه ۳۰ هکتاری پارک اقتصاد دیجیتال در پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: این مجموعه جدید نماد همکاری اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود که امیدوارم قبل از پایان دولت زیرساخت‌ها آماده و شرکت‌ها بتوانند بهره‌برداری اولیه داشته باشند.

وی با بیان اینکه جوانان با نگاه به درون دنبال سهم خود از اقتصاد جهانی هستند، ادامه داد: دولت باید زیرساخت‌ها و زیرسازی‌هایی را فراهم کرده، مشکلات سر راه را برداشته، تسهیل گری کند و مقررات را متناسب با نیازهای جدید جوانان فراهم آورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا