ممنوعیت ساخت‌وساز در بومهن بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان/ هرگونه اغماض و کوتاهی جهت مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز غیرقابل‌قبول است

شهردار بومهن از ممنوعیت ساخت‌وساز در بومهن بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان و برخورد با هرگونه اغماض و کوتاهی جهت مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، نشست هماهنگی به‌منظور بررسی فعالیت‌های واحد انضباط شهری و پلیس ساختمان و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت عملکرد بهتر واحدی‌های مذکور با حضور شهردار، معاون، مسئول حراست و مدیران دوایر مربوطه برگزار شد.

سعید علی بخشی شهردار بومهن اظهار کرد: با تمام توان و به‌کارگیری کلیه امکانات با حمایت دستگاه قضایی نسبت به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام می‌گردد و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

وی از فعالیت پلیس ساختمانی و انضباط شهری به‌صورت شبانه‌روزی خبر داد و افزود: برنامه کاری نیروها در اسرع وقت آماده و کلیه امکانات و خودروهای موردنیاز تأمین و گشت و کنترل این دو واحد بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

شهردار بومهن تأکید کرد: کمیته‌ ویژه بررسی و نظارت بر عملکرد نیروها در شهرداری تشکیل‌شده و هرگونه اغماض و کوتاهی توسط نیروها جهت مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز و همچنین سد معبر و ایجاد اخلال در نظم عمومی و نادیده گرفتن حقوق شهروندی غیرقابل‌قبول است و به شدت برخورد می‌شود.

علی بخشی با اشاره به نگاه پیشگیرانه پلیس ساختمان به مدیریت شهری در حوزه ساخت‌وساز خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر پرونده‌های زیادی را شاهد هستیم که بدون دریافت مجوزهای لازم، ساخت و ساز را انجام داده‌اند که برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شوند.

وی تصریح کرد: لازم است فرد متقاضی قبل از انجام هر نوع ساخت و سازی مراحل قانونی را برای آغاز فعالیت طی کند که برخی شهروندان از این موضوع ابراز نارضایتی دارند و برای حل این دغدغه تقویت روحیه قانون مداری و فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت مؤلفه های زندگی شهری ضرورت دارد.

شهردار بومهن خدمتگزاری به مردم را در اولویت امور دانست و بیان داشت همه باید در مقابل حقوق مردم پاسخگو باشیم چرا که وظیفه مسئولین رسیدگی به امور مردم و مرتفع شدن مشکلات آنان است.

علی بخشی بیان کرد: همچنین هرگونه ساخت‌وساز در بومهن بدون نصب تابلوی مخصوص شناسنامه ساختمان ممنوع شد و با عنایت به قوانین شهرداری، مالکین جهت هر گونه احداث موظف به اخذ مجوز از شهرداری می‌باشند.

وی ادامه داد: نصب تابلوی مشخصات ساختمان شامل: (شماره پروانه ساخت، نام مالک، میزان سطح اشغال، تعداد طبقات و نام مهندس ناظر) بر اساس فرم صادره از سوی شهرداری الزامی است و در غیر این صورت مأمورین شهرداری موظف هستند در صورت عدم نصب تابلوی مذکور و یا ساخت طبقه اضافه بر مندرجات پروانه که در تابلو قیدشده ساخت‌وساز را متوقف نمایند.

پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، برخورد قانونی با افراد سودجو، ساماندهی، کنترل و رفع معضل سد معبر در کنار برخورد قاطعانه از موارد مطروحه در این نشست بود.

ساخت و ساز غیرمجاز بومهن

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل